Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@02:11:22 GMT

مرحوم پرورش هرگز دچار غرور و کبر نشد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۷۷۲۸

مرحوم پرورش هرگز دچار غرور و کبر نشد

به گزارش ایکنا از قم، رحیم صفوی، امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم علی اکبر پرورش در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه من از دبیرستان شاگرد ایشان شدم و بیش از 40 سال با وی مرتبط بودم گفت: او از صراط مستقیم الهی و خدمتگزاری به مردم و در خدمت امام و رهبری بودن و از صراط مرجعیت و روحانیت خارج نشد.

وی افزود: پرورش به خاطر محشوربودن با علما و روحانیت مانند علامه و بهشتی و مطهری و علامه جعفری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دچار اعوجاج و کژی نشد؛ در سیاست وارد و منصب حکومتی گرفت ولی در پست و مقام دچار غرور و تکبر نشد.

صفوی با بیان اینکه کار بسیار سختی است که انسان قدرت را با سیاست و دینداری جمع کند بیان کرد: کسی که قدرت به دست بگیرد و قدرت به او سیخ نزند و غرور نگیرد خیلی مهم است؛ وی در دوره وزارت آموزش و پرورش همانند یک معلم برخورد می‌کرد چون خودش را ساخته بود و با قرآن محشور و اهل دعای ندبه و بکاء و گریه بود.

این شاگرد مرحوم پرورش اظهار کرد: خوش مشرب و پرمزاح بود در عین اینکه رعایت دیانت را داشت؛ در شورای عالی دفاع که نماینده امام بود با بنی صدر درگیری داشت و با منطق در برابر اشتباهات او می‌ایستاد و از خط عدالت هم خارج نشد.

وی افزود: پرورش در عملکرد یک انسان مطلوب قرآن و اسلام بود؛ واقعا با همه وجود خدمت می‌کرد و از خط روحانیت خارج نشد و ما هم یاد گرفتیم وقتی قرار است مبارزه کنیم باید خود را با روحانیت بصیر و خالص تراز کنیم.

صفوی با بیان اینکه نسل جدید با نسل گذشته متفاوت هستند و الگوهای متفاوتی دارند اظهار کرد: باید کسانی مانند پرورش را به جوانان و دانشگاهیان معرفی کنیم.

  انتهای پیام

///////////////////

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا صفوی پرورش علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۴دستگاه خودروی اطفایی به ارتفاعات بازی دراز

آتش‌پاد غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برگزاری یادواره عملیات غرور آفرین بازی دراز در ارتفاعات شهرستان سرپل‌ذهاب و لزوم موارد ایمنی تعدادی از آتش‌نشانان کرمانشاهی به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در این اعزام ۴ دستگاه خودرو اطفایی سبک و سنگین جهت برقراری ایمنی به این ارتفاعات اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ آتش‌نشانان نیز به همراه خودروهای اطفایی به این ارتفاعات اعزام شده‌اند.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز صبح پنجشنبه با صعود دسته جمعی به این ارتفاعات برگزار خواهد شد.

کد خبر 6100759

دیگر خبرها

  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی
  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی / از نظر مطهری دیدگاه علامه سر از نسبیت در می‌آورد و حد یقفی نخواهد داشت
  • اعزام ۴دستگاه خودروی اطفایی به ارتفاعات بازی دراز
  • مجتبی مطهری: اخلاق مقداری در جامعه ما افت کرده است/ مسعود ادیب: هم‌نسل‌های من از شهید مطهری دین‌داری و مسلمانی خود را آموختند/ ابوالقاسم فنایی: شهید مطهری سعی کردند از جاودانگی اخلاق دفاع کنند
  • کنایه تند روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری
  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود/ میز مذاکره را هیچ‌گاه ترک نکردیم
  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد