Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز گزارش داد: فرماندهان نظامی آمریکا پیشنهاد داده اند که بعد از خروج از سوریه به نیروهای کُرد اجازه دهند تسلیحات آمریکایی را همچنان در اختیار داشته باشند؛ اقدامی که احتمالا خشم ترکیه را برخواهد انگیخت.

به گزارش شنبه ایرنا، سه مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این پیشنهادها بخشی از بحث های درخصوص طرح ارتش آمریکا برای خروج از سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که پنتاگون در نهایت چه پیشنهادی به کاخ سفید خواهد داد.
به گفته منابعی در وزارت دفاع آمریکا، بحث ها در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و تصمیم نهایی اتخاد نشده است. طرح پنتاگون طی روزهای آتی به کاخ سفید ارائه می شود و تصمیم گیری نهایی در این مورد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود.
«شان رابرتسون» سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: برنامه ریزی ها کماکان ادامه دارد و بر اجرای خروج کنترل شده و سنجیده نیروها و همچنین اتخاذ اقدامات احتمالی برای تضمین امنیت نیروهایمان تمرکز یافته است.
مقام های آمریکایی گفتند که تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از سوریه خشم فرماندهان این کشور را برانگیخته و آن را خیانت به «یگان های مدافع خلق» (ی.پ.گ) می دانند. این یگان ها با عناصر داعش در شمال شرق سوریه جنگیده اند اما ترکیه آنها را تروریست قلمداد می کند.
یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که ایالات متحده به (ی.پ.گ) اعلام کرده بود تا زمانی که مبارزه با داعش تکمیل نشده است، واشنگتن آنها را تسلیح خواهد کرد. این مقام افزود: اما مبارزه هنوز تمام نشده است. ما نمی توانیم سلاح ها را پس بگیریم.
تسلیحاتی که آمریکا در اختیار (ی.پ.گ) قرار داده، شامل موشک های ضدتانک، خودروهای زرهی و نارنجک است. به نوشته رویترز، پیشنهاد پنتناگون برای پس نگرفتن این سلاح ها به (ی.پ.گ) اطمینان می دهد که آمریکا آنها را رها نکرده است.
اما ترکیه می خواهد که این سلاح ها از آنها پس گرفته شود. اگر طرح پیشنهادی پنتاگون تایید شود، تصمیم ترامپ برای واگذارکردن مبارزه با داعش به ترکیه با پیچیدگی هایی روبرو می شود.
رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته که کاخ سفید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با طرح پنتاگون برای حفظ سلاح های آمریکایی در اختیار ی.پ.گ مخالفت خواهند کرد.
در همین حال مقام های آمریکایی گفتند که پنتاگون آمار سلاح هایی را که به ی.پ.گ داده است، دارد اما یکی از این مقام ها اظهار داشت: چگونه می توان سلاح ها را پس گرفته و چه کسی قصد دارد آنها را پس دهد؟
به گزارش رسانه ها، ترامپ دو هفته پیش در جریان یک تماس تلفنی با اردوغان تصمیم گرفت که تمام 2 هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج کند. در پی این تصمیم، جیمز متیس وزیر دفاع و برت مک گورک فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف علیه داعش استعفا دادند.
شبک**9423**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رويترز سوريه پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم