Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@03:05:37 GMT

کوهنوردان گم شده گلستانی پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۹۸۵۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: هفت کوهنورد گلستانی که روز جمعه در ارتفاعات قله شاهوار گم شده بودند، با تلاش نیروهای هلال احمر پیدا شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی یحیایی با بیان این که کوهنوردان استان گلستان در کوه‌های شاهوار شاهرود با گم کردن مسیر خود سرگردان شده بودند افزود: برای نجات این افراد 2 تیم چهار نفره متشکل از هشت نفر به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تماس با گروه اول امدادگران، مفقودی‌ ها توسط عوامل هلال احمر پیدا شده و در حال انتقال افراد به سمت معدن تاش هستند که خوشبختانه سلامت همگی آن‌ ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه کوهنوردی در شرایط نامساعد آب و هوایی می تواند در پاره‌ای از مواقع بسیار خطرآفرین باشد، گفت: مطلع کردن هلال احمر و تیم های امدادی هنگام عزیمت به کوه امدادرسانی را با شرایط بهتری همراه می کند. کوه شاهوار با ارتفاع 3945 متر بلندترین قله در قسمت شرقی رشته‌ کوه البرز است، شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و در مرز دو استان گلستان و سمنان واقع شده است. در طول سال کوهنوردان و طبیعت دوستان زیادی از سراسر کشور به شاهوار سفر می کنند. با این حال در فصل زمستان به دلیل ارتفاع زیاد و وجود برف، حوادثی نیز برای کوهنوردان رخ می دهد. علت بیشتر این حوادث آشنا نبودن کوهنوردان با منطقه و یا توجه نکردن به اخبار هواشناسی است. مهر ماه امسال نیز چهار گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی شاهوار شهرستان شاهرود توسط امدادگران نجات یافتند. سال گذشته هم چندین کوهنورد در زمان های مختلف در ارتفاعات شاهوار گم شده بودند که با تلاش امدادگران نجات یافتند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کوهنورد گلستان شاهوار ارتفاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی

حمزه محمدی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو کوهنوردی که در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود راه خود را گم کرده بودند توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافتند.

وی بیان کرد: صبح امروز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام مبنی بر گم شدن دو کوهنورد در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی بلافاصله تیم امداد و نجات این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

محمدی مقدم تصریح کرد: نجاتگران هلال احمر با عبور از مسیرهای سخت و صعب العبور پس از ۴ ساعت عملیات جستجو دو کوهنورد گمشده که به علت شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود مسیر خود را گم کرده بودند در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی پیدا و آنها را به پایین کوه و محل امن منتقل کردند.

کد خبر 6097550

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند
  • پیگیری‌های پلیس نبود، «یسنا» را آزاد نمی‌کردند
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • لحظه یافتن یسنا از زاویه دوربین کایت هلال احمر
  • فیلم/ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال‌احمر
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا