Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی مراد کیانی، فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در بدو خلقت جامعه بشری همواره دو جبهه حق و باطل با هم در حال مبارزه بوده‌اند، انبیاء، اولیاء الهی و بندگان صالح و مومن در یک جبهه و کفار، مشرکین، مستکبرین و فتنه انگیزان در جبهه باطل بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه جدال بین حق و باطل هیچ‌گاه پایانی ندارد، اضافه کرد: حتی در زمان ظهور حضرت حجت(عج) جبهه باطل در قالب لشگر سفیانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در مقابل لشگر امام عصر(عج) می‌ایستند و در منطقه بیداء در زمین فرو می‌روند و این خود از حقانیت لشگر اسلام به فرماندهی حضرت ولیعصر(عج) و از علائم ظهور است.
حجت‌الاسلام کیانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی با رهبری، رهبر فرزانه نظام حضرت آیت‌الله خمینی(ره) شکل گرفت و در مقابل جبهه باطل با محوریت صهیونیسم، استکبار و ایادی خود فروخته آنها، ایستاد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه شاهد چهلمین سال مبارزه این دو جبهه هستیم گفت: جبهه باطل در این مدت چهل ساله همواره در صدد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که ثمرات آن توطئه‌ها حوادث تلخ و ناگواری برای ملت ایران و ملت‌های مستضعف همسو با این انقلاب بوده که نمونه‌های بارز آن افغانستان،عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و... است.
وی عنوان کرد: نقشه‌های شوم دشمن را در بدو پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تحرکات تجزیه طلبانه گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان، آذربایجان،خوزستان، گنبد و هشت سال جنگ تحمیلی نظام استکبار از طریق حزب بعثی عراق علیه ملت ایران و پس از آن تحریم‌های اقتصادی کشور‌های استکباری، حوادث کوی دانشگاه، فتنه عظیم سال ۸۸ و به تبع آن تحریم‌های فلج کننده نظام سلطه که به درخواست فتنه گران بر کشور تحمیل شد و سالهاست دود آن به چشم ملت ایران می‌رود و فتنه دی ماه سال 96 اشاره کرد.

پشت پرده را‎ه‌اندازی فتنه 88
حجت‌الاسلام کیانی ابراز کرد: یکی از فتنه‌هایی که خطر آن کمتر از فتنه 88 نبود فتنه خروج از حاکمیت جبهه اصلاحات در دولت خاتمی بود که در پی آن در 8 شهریور ماه سال 81 از لایحه‌ای دوقلویی پرده برداشت، لایحه نخست، «لایحه‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس» و دیگر لایحه‌ «تبیین حدود وظایف و اختیارات رئیس جمهور»بود، پشت پرده این دولایحه دو طیف تندروی اصلاح‌طلب، یعنی مجاهدین و مشارکت بودند.
وی اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات حدود یک هفته پس از ارائه، به مجلس ششم رفت و طبق آیین نامه مجلس، برای بررسی تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرستاده شد، کمیسیون امنیت ملی به ریاست محسن میردامادی در اقدامی کم‌نظیر این لایحه مهم را تنها طی چند دقیقه و بدون طرح نظرات موافق و مخالف تصویب کرد.
این فعال فرهنگی بیان کرد: اصلاح‌طلبان معتقد بودند که با تصویب این دولایحه دیگر هیچ‌گاه قدرت را از دست نخواهند داد، یکی از این لوایح افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور و به تعبیر بهتر کاهش اختیارات ولی فقیه بود و لایحه‌ دوم به تعبیری حذف نظارت استصوابی و زمینه سازی ورود افراد معاند و ضد انقلاب به مجلس شورای اسلامی بود، با تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس و عدم تایید آن توسط شورای نگهبان، دولت و مجلس، اصلاحات طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند.
حجت‌الاسلام کیانی اظهار کرد: به تبع اصلاحات طرح خروج از حاکمیت، بیش از 130 نماینده در مجلس تحصن و تعداد زیادی از وزرا،معاونین وزرا، استانداران، فرمانداران و دیگر مسئولان به صورت هماهنگ استعفاء یا تهدید به استعفا کردند، تا از این طریق نظام را تا مرحله پرتگاه برسانند اما یکبار دیگر تدابیر مقام معظم رهبری این ئوطئه را خنثی نمود.

قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود
این فعال سیاسی افزود: سر انجام اصحاب فتنه در سال 88 با آشوب‌های خیابانی در صدد از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی و اسلام بودند حتی حرمت عاشورا و امام حسین(ع) را رعایت نکرده و ماهیت پلید خود را به نمایش گذاشتند و عزاداران سید الشهداء را به خاک و خون کشیدند.
حجت‌الاسلام کیانی عنوان کرد: قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود که هفت ماه کشور را با بحران روبرو کرد، این فتنه را می‌توان به جنگ احزاب در عصر رسول اکرم(ص) تشبیه کرد چنانچه در جنگ احزاب یک مثلث شوم با هدف از بین بردن حکومت نو بنیان رسول‌الله شکل گرفت.
وی گفت: یک ضلع این مثلث، یهودیان بنی نضیر بودند که پس از شکست از مسلمانان به سرزمین‌های خیبر هجرت کرده بودند، ضلع دیگر آن مشرکین مکه که دشمن محوری مسلمانان بودند و ضلع سوم که نقش ستون پنجمی و پیاده نظام داخلی را ایفا کرد قبیله یهود بنی قریظه یا هم پیمان مسلمانان، بود که متاسفانه در بزنگاه پیمان را شکسته و با مشرکین و یهود بنی نضیر هم پیمان شدند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: در فتنه 88 مثلث شومی که شکل گرفته بود پیچیده‌تر از مثلث جنگ احزاب بود، اتاق فکرهای نظام سلطه در یک ضلع به عنوان طراح سفارتخانه‌های کشورهای غربی در تهران، ضلع دیگر به عنوان حامی، هدایتگر و ایجاد فضای بین‌المللی علیه نظام و ضلع سوم، منافقین بعنوان یک ضلع جا مانده بودند که کشور را به لب پرتگاه بردند.

فتنه 88 فتنه‌ای پیچیده‌تر از جنگ احزاب
حجت‌الاسلام کیانی اظهار کرد: مهمترین تفاوت فتنه 88 با جنگ احزاب علاوه بر پیچیده بودن این فتنه، حضور حامیان قوی در صحنه یا همان «غول رسانه‌ای» بود که شاید بتوان از آن به عنوان ضلع چهارم این فتنه یاد کرد.
وی افزود: سران فتنه روزی در مصادره قدرت این کشور جلوس کرده و خود را به بنیان گزار نظام حضرت امام خمینی(ره) نسبت می‌دادند، یکی خود را نماینده امام و دیگری نخست وزیر امام معرفی می‌کرد و همین موضوع، امر را برای برخی افراد مشتبه کرده بود تا اینکه ماهیت فتنه‌گران با حرمت‌شکنی در روز عاشورا و هتک حرمت به عزای امام حسین (ع)، برای دیگران آشکار شد و در حماسه به یاد ماندنی 9 دی طومار اصحاب فتنه به دست ملت جمع شد.
این فعال سیاسی گفت: قیام خروشان ملت ولایتمدار ایران درحماسه ۹ دی سال ۸۸، عملا پاسخ دندان شکنی به فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آنها بود، قیام 9 دی آبی بر روی شعله‌های آتش فتنه انگیزان بود که لهیب آن می‌توانست تمام آرمان‌های خمینی کبیر را از بین ببرد اما غافل از آنکه چراغی که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.
حجت الاسلام کیانی گفت: قیام ۹ دی، حرکتی بود که مردم با غیرت ایران به ویژه مردم شریف و دیندار تهران و سراسر کشور، نقشه دو دهه گذشته استکبار جهانی به رهبری امریکایی‌ها را خنثی نمود، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود
این فعال فرهنگی اضافه کرد: حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم ایران بود است که تا آخر پای اصول و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند، حماسه 9 دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران بود، حماسه 9 دی بیداری دوباره ملت ایران در مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خود فروختگان داخلی بود.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان فتنه 88 جنگ احزاب براندازی نظام فتنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب سرمربی برای تیم ملی پرونده جدیدی است که در فدراسیون بسکتبال باز شده است. این موضوع از آنجایی در دستور کار قرار گرفته که قرارداد یک ساله «هاکان دمیر» به پایان رسیده و لازم است برای تعیین جایگزین او یا تمدید قراردادش، بررسی های لازم انجام شود.

به همین منظور نام مربیان داخلی و خارجی که خود هاکان دمیر هم یکی از آنها است، در فهرست گزینه های موردنظر فدراسیون بسکتبال قرار گرفته است. این فهرست و رزومه نام های مطرح در آن، در نشست شنبه گذشته کمیته فنی در اختیار اعضا قرار گرفت تا هر یک از آنها بررسی جداگانه خود را داشته باشند و آن را به منظور تصمیم گیری جمعی، ارائه دهند.

البته که در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و صلاحیت گزینه های مطرح، ابتدا باید در مورد لزوم داخلی یا خارجی بودن او جمع بندی حاصل شود سپس مربیان کاندیدا بر اساس شاخص های موردنظر و تطابق آنها با یکدیگر، مورد ارزیابی قرار بگیرند.

اینکه در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن مجموع شرایط، مربی داخلی برای تیم ملی بسکتبال چاره ساز است یا اینکه بهتر است این مسئولیت به مربی خارجی سپرده شود، موضوعی است که در گفت و گو با علی توفیق کارشناس بسکتبال و از اعضای کمیته فنی به آن پرداخته شد. وی با تاکید بر اینکه قلبش با مربی ایرانی است، معتقد است که رویکرد فدراسیون دراین زمینه بیش از هر مسئله ای تعیین کننده است.

اتمام قرارداد هاکان دمیر، فدراسیون بسکتبال را وارد پروسه انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی کرده است

ابهامات پیرامون انتخاب سرمربی جدید

علی توفیق در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال، موضوعات مختلفی مطرح است. معیار انتخاب چیست؟، می خواهیم با این انتخاب به قهرمانی جهان برسیم، قهرمان آسیا شویم و یا اصلا چه جایگاهی را دنبال کنیم؟، درکل چه هدفی را دنبال می کنیم؟ و .... اینها همه پرسش هایی است که در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح است. اتفاقا همه اینها و خیلی سوالات دیگر، پرسش و ابهام خود من و دیگر اعضای کمیته فنی هم بود که در نشست نخست کمیته مطرح شد.

لزوم تعیین هدف گذاری

وی با یادآوری اینکه در نشست نخست کمیته فنی فهرستی از مربیان داخلی و خارجی ارائه شد، ادامه داد: قرار شد ابتدا هدف گذاری اصلی و اینکه با در نظر گرفتن آنها مربی منتخب، داخلی باشد یا خارجی انجام شود سپس اقدامات بعدی برای ارزیابی گزین ها و انتخاب یکی از آنها انجام شود.

مهم بودن فاکتور مالی در جذب مربی خارجی

«به عنوان یک کارشناس بسکتبال و با توجه به شناختی که از وضعیت امروز تیم ملی و در کل بسکتبال ایران دارید، با مربی خارجی موافق هستید یا داخلی؟»، این پرسشی بود که علی توفیق در پاسخ به آن گفت: برای تصمیم گیری در این زمینه فدراسیون باید ابتدا بر اساس شرایط خود به خصوص به لحاظ مالی به جمع بندی برسد. قطعا و حتما در مورد مربی خارجی مسائل مالی بیش از هر فاکتوری تعیین کننده است. البته که سطح مربی خارجی هم ملاک است. در هر صورت فدراسیون ابتدا باید در مورد جذب اسپانسر، حمایت وزارت و کمیته به یک جمع بندی کلی و قابل اطمینان برسد سپس در این زمینه تصمیم گیری کند.

تنور بسکتبال با مربی داخلی داغ می شود

توفیق که خود سابقه همکاری با کادر فنی تیم ملی بسکتبال را دارد در پاسخ به تکرار این پرسش که و اینکه «خود شما با گزینه داخلی موافق هستید یا خارجی؟»، خاطرنشان کرد: من قلبا به مربیان داخلی و زحمات آنها اعتقاد دارم، این مربیان داخلی هستند که چرخه بسکتبال را به گردش در می آورند و تنور آن را داغ نگه می دارند با همه اینها در مورد انتخاب سرمربی برای تیم ملی، سیاست های فدراسیون تعیین کننده است و اینکه مربی موردنظر را برای بازه زمانی کوتاه مدت میخواهد یا بلند مدت.

مرور پروسه همکاری با یک مربی خارجی

وی در این زمینه به پروسه ای که در زمان مرحوم محمود مشحون رییس پیشین فدراسیون بسکتبال برای جذب «بائرمن» طی شد، اشاره داشت و گفت: زمانی که مرحوم مشحون بعد از مدتی دوری دوباره به ریاست فدراسیون بازگشت، قرارداد دوماهه با بائرمن امضا شد چون در آن مقطع فرصت زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا نبود و صرفا قرار بود برای این رقابت ها تصمیم گیری شود. بعد از آن فصل جدید از همکاری بسکتبال ایران و این مربی آغاز شد. چون رضایت خاطر از عملکرد بائرمن در مسابقات قهرمانی آسیا ایجاد شده بود، قرار داد جدیدی برای مدت چهار سال با او امضا شد. امروز هم در مورد تیم ملی و سرمربی آن باید ابتدا سیاست و رویکرد کلی مشخص شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون باید و نبایدهایی را در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی به خصوص از میان گزینه های خارجی مطرح می کند

قلبی که با مربی ایرانی است

مربی پیشین تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: به عنوان یک عضو کمیته فنی قلب من با مربی ایرانی است اما بازهم می گویم مهمتر از هر مسئله ای، سیاست گذاری فدراسیون است. با لحاظ کردن این سیاست، می توان در مورد مربی خارجی یا داخلی به جمع بندی رسید سپس شاخص های لازم برای انتخاب رادر نظر گرفت و با تطابق دادن آنها با یکدیگر، از میان گزینه ها به جمع بندی رسید.

بسکتبال قادر به جذب مربی خارجی ۲ هزار دلاری نیست

توفیق در بخشی از این گفت و گو تصریح کرد: انتخاب درست نیازمند در نظر گرفتن خیلی موارد است. مثلا اینکه تیم ملی وارد پروسه پوست اندازی شده است. باید حتی این را در نظر داشت که مربی منتخب، با این روندی که آغاز شده، موافق است و می تواند آن را ادمه دهد یا نه، در عین حال باید به این موضوع توجه داشت بسکتبال ایران می تواند مربی خارجی جذب کند اما قطعا قادر به جذب مربی خارجی ۲ هزار دلاری نیست. نهایت مربی خارجی در سطح و لول مربیان خارجی قبلی باید جذب شود.

دوست ندارم جای رییس فدراسیون باشم

دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: من جای داوری رییس فدراسیون نیستم و دوست هم ندارم باشم اما او باید این موضوع را در نظر گرفته شود که امسال تیم ملی دو پنجره انتخابی برای کاپ آسیا دارد که شاید خیلی مهم نباشند اما خودِ کاپ آسیا که سال ۲۰۲۵ برگزار می شود، خیلی مهم است. سرمربی تیم ملی باید کیفیت مسابقات را بلد باشد و به بازیکنان هم اشراف داشته باشد و خیلی مسائل دیگر؛ فقط مسائل فنی مهم نیست.

مربی نیاید که فقط به دنبال رزومه باشد

وی یادآور شد: اگر قرار به جذب مربی خارجی شد باید به این موضوع خیلی توجه شود که حضور در بسکتبال ایران تاثیرگذار باشد نه اینکه فقط فرصتی برای جمع کردن رزومه باشد.

کد خبر 6086291 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد