Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@19:22:04 GMT

محفل قرآنی «تسنیم وصال» در شیروان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۰۷۶۲

محفل قرآنی «تسنیم وصال» در شیروان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حیدرعلی سلیمی، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی در این محفل معنوی با بیان اینکه سوره مبارکه حج، بیست و دومین سوره در قرآن کریم و در مدینة‌النبی بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، گفت: امام جعفر صادق‌(ع) در رابطه با فضیلت تلاوت سوره مبارکه حج می‌فرمایند که هر كس هر سه روز، یک بار سوره حج را تلاوت کند، در همان سال به زیارت خانه خدا نایل خواهد شد و اگر در سفر حج از دنیا برود، وارد بهشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی موضوعات مطرح شده در این سوره را زلزله وحشت‌انگیز روز قیامت، مسائل معاد، خلقت انسان، مجادله کفار، داستان حضرت ابراهیم(ع)، مسائل هجرت دفاع و جهاد، حاکمیت مطلق خدا، تشریع قاعده (لاحرج) در اسلام بیان کرد و افزود: به‌دلیل اهمیت موضوع حج، این سوره را به این نام می‌شناسند.
سلیمی فرمان اعلان عمومی حج و داستان حضرت ابراهیم(ع) و فرمان خداوند به او در جهت پاک‌سازی و آماده‌سازی بیت خدا برای مناسک حج را از ویژگی‌های این سوره بیان کرد.
یادآور می‌شود، گروه «تسنیم وصال» از سال 1380 توسط جمعی از فرهنگیان شهرستان شیروان جهت برگزاری محافل قرآنی پایه‌گذاری شد که این محافل به‌صورت یک هفته در میان، جمعه شب‌ها در منازل اعضای گروه برگزار می‌شود.
در هر یک از این محافل که همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز می‌شود، اعضای گروه آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرده و در ادامه نکات تجویدی آیات توسط حسینعلی ظفری، احمد نجف‌زاده و محمود دوستارمقدم از قاریان و مدرسان قرآن کریم و همچنین نکات تفسیری آیات توسط حیدرعلی سلیمی از فرهنگیان شهرستان شیروان ارائه می‌شود.
بیستمین محفل قرآنی «تسنیم وصال» جمعه، هفتم دی‌ماه در منزل حسینعلی ظفری از مدرسان و مربیان قرآن کریم در شیروان برگزار ‌شد.
ام‌البنین ملاعلی‌نژاد
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محفل قرآنی شیروان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • قرآن همه چیز ماست