Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا- رییس هلال احمر تکاب گفت: امدادگران به سرنشینان 100 خودرو که در برف و کولاک گردنه «مایین بلاغ» این شهرستان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.

جعفر سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خودرو عصر و شب گذشته در محدوده گردنه سخت گذر «مایین بلاغ» و در 35 کیلومتری محور تکاب - شاهین دژ به علت کولاک شدید و لغزنده بودن جاده از مسیر خود منحرف شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امدادگران این شهرستان به مدت 6 ساعت در این گردنه سخت گذر حضور داشتند و به رانندگان این خودروها امدادرسانی کرده و خودروها را به ادامه مسیر هدایت کردند.
سعیدی ادامه داد: بسیاری از این خودروهای گرفتار در برف و کولاک به علت نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی قادر به تردد در جاده لغزنده گردنه مایین بلاغ نبودند و امدادگران هلال احمر این خودروها را به زنجیر چرخ مجهز کردند.
رییس جمعیت هلال احمر تکاب اضافه کرد: شب گذشته بسیاری از خودروهای عبوری از گردنه مایین بلاغ کنترل خود را از دست دادند و از جاده خارج شدند اما به هیچ یک از مسافران و رانندگان آنان آسیبی نرسید و امدادگران هلال احمر به موقع به خودروها و سرنشینان آنها امدادرسانی کردند.
سعیدی گفت: مسافران و رانندگان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در پایگاه امداد و نجات جاده ای مایین بلاغ تکاب اسکان یافتند و تغذیه مناسب و پتوی گرم در اختیار آنان قرار گرفت.
وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه تریلر سوخت رسان نیز در گردنه «مایین بلاغ» به علت لغزنده بودن جاده و نبود دید کافی بر اثر کولاک از مسیر خود منحرف و موجب مسدود شدن جاده به مدت نیم ساعت شد که با تلاش راهداران و امدادگران این خودرو به مسیر خود ادامه داد و جاده نیز بازگشایی شد.
به گزارش ایرنا بارش برف و کولاک شدید در 2 روز گذشته موجب اختلال در تردد خودورها در جاده های تکاب شد؛ این شهرستان با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای زمستان هایی طاقت فرسا و جاده هایی سخت گذر و برف گیر است.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث جاده اي برف و كولاك هلال احمر تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از شهرکرد، با ورود یک سامانه بارشی و تشدید آن از روز دوشنبه، بارش باران در اکثر مناطق استان و بارش برف در برخی از نقاط شهرستان کوهرنگ از جمله گردنه چری اتفاق افتاد.

بارش‌های برف و باران، برخی جاده‌های کوهستانی از جمله گردنه‌های شهرستان کوهرنگ را لغزنده کرده است و برای همین تردد از این جاده‌ها نیازمند زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی است.

روح‌الله غلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این خصوص با اشاره به بارش برف و باران در گردنه چری بیان داشت: تردد در محورهای استان روان و باز است و مشکلی گزارش نشده است.

گفتنی است پیش از این مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی استان از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای دوشنبه و سه‌شنبه در اکثر مناطق استان خبر داده بود.

در همین حال، فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: با توجه به بارش برف در گردنه چری و لغزنده بودن جاده؛ رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • عملیات نجات سرنشینان پراید نگون‌بخت در سیل وحشتناک | فیلم
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند