Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار پیشین ایران در عربستان اظهار کرد: دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا جنجالی‌ترین شخصیت بین المللی درسال ۲۰۱۸ است. آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( ۲۰۱۹) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟
 در این ارتباط احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که به نظر او دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا جنجالی‌ترین شخصیت بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ است در توضیح علت این انتخاب گفت : رفتار غیر دیپلماتیک او در محافل بین‌المللی و ملاقات‌هایی که با خبرنگاران و شخصیت‌های مهم بین‌المللی داشت، خارج کردن آمریکا از اغلب معاهدات بین‌المللی بدون هیچ گونه دلیل و یا اعلام قبلی که اقدامی بر خلاف رویه‌های بین‌المللی است، ادامه حمایت از  محمد بن سلمان پس از قتل فجیع «جمال قاشقجی» تنها به خاطر منافع مادی آمریکا و انعقاد قراردادهای بلندمدت با این ولیعهد سعودی و در مقابل اصرار کنگره آمریکا بر قطع حمایت این کشور از دخالت نظامی عربستان دریمن و همچنین مقصر شناختن بن سلمان درارتباط با قتل خاشقجی ، ملاقات نافرجام او با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از جمله اتفاقات و مسائلی است که ترامپ را به جنجالی‌ترین و خبرسازترین شخصیت بین‌المللی ۲۰۱۸ تبدیل کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که  ترامپ درسال ۲۰۱۹ دچار دردسرهای زیادی خواهد بود در این ارتباط خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات بازرس« رابرت مولر» و اثبات دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ، رویارویی مجلس نمایندگان و سنا با سیاست‌های تکروانه ترامپ و ایجاد آشفتگی بیشتر در داخل کاخ‌ سفید بر سر نحوه مدیریت ترامپ و از همه مهمتر ایجاد رکود اقتصادی در این کشور  ، از جمله مسائلی است که دامن‌گیر ترامپ  در سال ۲۰۱۹خواهد شد .
ترامپ

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ چهره جنجالی دیپلمات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟