Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@03:55:05 GMT

تخصیص ارز فقط برای واردات کالای اساسی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۲۰۸۳

تخصیص ارز فقط برای واردات کالای اساسی

همدان- حمیدرضا متین گفت: با کارت بازرگانی که بعد از سال 96 صادر شده است امکان ترخیص کالا ها را نداریم و بازرگان قبل از اقدام به واردان باید هماهنگی لازم را به سازمان صمت انجام دهند.

به گزارش قدس آنلاین،  حمید رضا متین رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان همدان در مراسم تجلیل از صادرگنندگان برتر استان همدان  با یادآوری این که تخصیص ارز برای همه بخش های فعال در حوزه واردات نمی توانیم داشته باشیم اظهار کرد: دلیل آن هم نامناسب بودن وضعیت ارزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با گلایه از این که استان همدان در تامین لاستیک وارداتی ثبت سفارشی نداشته است افزود: از واردکنندگان تقاضا داریم با تعاملی که با سازمان صمت استان دارند در این حوزه اقدام ضروری را انجام دهند. همچنین همه می دانیم شرایط ارزی کشور طبیعی نیست و تخصیص ارز برای کالاهای اساسی ظرف مدت ۷۲ساعت تا ۴روز انجام می شود.

وی با بیان اینکه شرایط تخصیص ارز خیلی مناسب نیست، گفت: نمیتوانیم تخصیص بالای ارزی داشته باشیم اما برای کالاهای اساسی امکان تخصیص ارز داریم؛ برای کالاهای گروه اول هم شرایط تامین ارز نیمایی فراهم است و باید ارز مورد نیاز خود را  از صرافی‌ها تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گفت: برای تامین ارز مورد نیاز واحد های صنعتی که  پیشرفت کاری ساخت واحد آنها به ۸۵ درصد رسیده هم شرایط تامین و اختصاص ارز مهیا شده است؛ همچنین  با کارت‌های بازرگانی که از سال ۹۶ به بعد صادر شده امکات ترخیص کالا نیست.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

گفتنی است، تا پیش از این واردکننده تا ۳۰ روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت به تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

کد خبر 6093439

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!