Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@22:28:00 GMT

دشمن جوانی پوست را بشناسید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۲۰۸۷

دشمن جوانی پوست را بشناسید

رکنا: دشمن جوانی پوست خوردن خوراکی هایی است که برای پوست ضرر دارد.

مصرف برخی مواد غذایی شادابی و جوانی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب پیری زودرس می‌شود.

 بسیاری از خانم‌ها به دنبال آن هستند که پوست زیبا و شادابی داشته باشند برای همین انواع و اقسام روش‌های مراقبتی پوست را به کار می‌برند و در موارد بسیاری هزینه‌های بالایی برای کرم‌ها و محصولات مراقبتی پوست صرف می‌کنند تا جوان بمانند و زیبا به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار مراقبت‌ از پوست رژیم غذایی به جوانسازی و شادابی آن کمک می‌کند از طرفی برخی مواد غذایی مضر موجب پیری پوست می‌شود به همین دلیل باید سعی کنیم از مصرف مواد غذایی مضر که بر سلامت بدن و زیبایی و جوانی پوست اثر منفی می‌گذارد پرهیز کنید.

این چاشنی پوست شما را پیر می‌کند

یکی از چاشنی‌هایی که در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد نمک است، مصرف بیش از حد نمک موجب پف صورت می‌شود و شادابی پوست را از بین می‌برد‌، افزون بر این نمک خطرهای بسیاری برای سلامت بدن به دنبال دارد.

چای و قهوه زیاد ممنوع

یکی از موادی که موجب پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شود کافئین است مصرف بیش از کافئین عوارض بسیاری به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به پیری پوست اشاره کرد.

این شیرینی‌ها جوانی را از شما می‌گیرد

مصرف برخی مواد غذایی شیرین که فراوری شده‌اند و از شکر‌های مصنوعی در آنها استفاده شده است به دلیل افزایش قند خون جوانی پوست را از بین می‌برد و پیری زودرس را برای فرد به همراه دارد.

از جمله فرآورده‌های شیرینی که موجب پیری پوست می‌شوند می‌توان به دسرهای شیرین، ژله‌ها و شیرینی‌های قنادی اشاره کرد.

نوشیدنی‌های گاز دار دشمن جوانی پوست

نوشابه و انواع نوشیدنی‌های گاز دار سلامت و جوانی پوست را از بین می‌برد و موجب پیری زودرس می‌شود به همین دلیل باید این نوشیدنی‌ها را تا حد امکان از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

این تنقلات خوشمزه پوستتان را پیر می‌کند

خوراکی‌ها و مواد غذایی فرآوری شده که بیشتر افراد آنها را برای سرگرمی Hobby و به عنوان تنقلات مصرف می‌کنند برای سلامت و زیبایی پوست مضر هستند.

انواع اسنک‌های پف‌دار، چیپس‌‌، کنسروها، کمپوت‌ها، کیک و آبمیوه دشمن جوانی پوست شما محسوب می‌شوند.

گوشت قرمز کم بخورید تا پوستتان جوان بماند

مصرف زیاد گوشت قرمز به ویژه گوشت‌هایی که چربی زیادی دارند به دلیل فعل و انفعالات منفی در بدن موجب پیری زودرس پوست می‌شوند.

غذاهای سرخ کرده و فست‌فود ممنوع

مواد غذایی چرب و سرخ شده به دلیل اینکه دارای اسید چرب زیادی هستند با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب پیری زودرس آن می‌شوند، همچنین فست‌فود‌ها نیز زیبایی و جوانی پوست را تا حد زیادی از بین می‌برد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

عمل شنیع مامور پلیس با پسری نوجوان در ماشین پلیس +عکس مدیر مجموعه ورزشی سپیده را بدبخت کرد / پای 5 زن دیگر در میان است هرچقدر به او التماس می کردم حریص تر می شد / او یک چیز را می خواست آن هم آبرویم بود ناگفته هایی از شرایط روحی راننده اتوبوس مرگ دانشجویان علوم تحقیقات هنگام حادثه + عکس دختر 11 ساله مشهدی بهزیستی را دوست دارد / او از جای سیگارهای پدر روی بدنش خسته شده مرد مشهدی در اقدامی جنون آمیز همسر، فرزند و مرد غریبه را به آتش کشید+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 9 هزار مشهدی در تله همسر پنهانی افتادند ! این زن شب ها داخل سطل زباله خیابانی می خوابد ! + عکس هایی که جنجالی شد حیوان نمک نشناس دست صاحبش را خورد مرگ 7 نفر در برج مسکونی / 2 قربانی زنده زنده جزغاله شدند+ عکس مجازات سنگین در انتظار مقصران حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات بلای شومی که بر سر 2 پستچی بی نوا در خرمشهر آمد زنده ماندن این پسر بچه معجزه به حساب می آید سرقت جواهرات الماس نشان از هتل لوکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت زیبایی قهوه سرگرمی Hobby پوست مصرف بیش از حد خوردن خون چربی عکس دختر تحقیقات فیلم تصادف اتوبوس دانشجویان تصاویر تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد بستری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟

از جمله مکمل‌های ضدپیری می‌توان به کورکومین، کلاژن، ویتامین C، تیانین و رزوراترول اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری ایفا می‌کند، مصرف بعضی از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌تواند فرایند پیری را کند کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند مکمل ضدپیری می‌پردازیم:

کورکومین

کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی خود شناخته شده است، بنابراین با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می‌کند که هر دو روند پیری را کند می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای سلامت مغز، سلامت قلب و عملکرد مفاصل مفید واقع شود.

کلاژن

کلاژن که نوعی پروتئین است برای حفظ لطافت پوست و سلامت مفاصل ضروری است؛ با این وجود، سنتز کلاژن به طور معمول با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و منجر به چین‌وچروک، افتادگی پوست و سفتی مفاصل می‌‏شود، پیتیدهای کلاژن می‌تواند به بازیابی کلاژن از دست رفته کمک کند، در نتیجه پوست سفت‌تر، موها و ناخن‌ها قوی‌تر و تحرک مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C با توجه به ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، اما همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مانع استرس اکسیداتیو می‏‌شود؛ علاوه بر این، ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است و باعث نرمی پوست و بهبود زخم می‏‌شود، این ویتامین با تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن و تشکیل کلاژن به حفظ جوانی و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند؛ ویتامین C که به وفور در مرکبات وجود دارد، به راحتی در بدن جذب می‎‌شود.

تیانین

تیانین که یک آسید آمینه موجود در چای سبز است، دارای خواص تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده خلق‌وخو است، تیانین آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس و اضطراب می‏‌شود که هر دو با پیری زودرس مرتبط هستند؛ علاوه بر این، تیانین ممکن است عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول که یک پلی‌فنول موجود در انگور قرمز و توت است، دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از افراد در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی و اختلالات عصبی محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌‏شود.

کد خبر 749257

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید