Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: چربی سوزهای گیاهی برای لاغری بیشترین تاثیر را دارند.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان فلج صورت و پاکسازی بدن از انواع سمومات و عفونت‌ها موثر دانست.

شربت سداب (سداب+انیسون+ مرزنگوش+گل سرخ+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E.، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، اسیدفولیک، فسفر، سلنیوم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، کومارین ها، فلاونوئیدها، روتین، اسید‌های کاپرینیک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

برای بررسی خواص شربت سداب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت سداب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت سداب گفت: ضد اسپاسم، ضد انگل، ضد نفخ و بادشکن، رفع درد مفاصل (آرتریت) و درد‌های رماتیسمی (آرتریت روماتوئید)، بهبود سرماخوردگی، بهبود درد‌های قاعدگی و پیشگیری از یائسگی زودرس از مهم‌ترین خواص شربت سداب است.

وی افزود: از دیگر خواص این شربت می‌توان به رفع سرگیجه و انواع سردرد، چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام، دفع آب‌های میان بافتی، آرامبخش قلب Heart و اعصاب و سنگ شکن کلیه اشاره کرد.

عظمایی بیان کرد: مصرف این شربت سمومات بدن را از معده، روده، کبد، کلیه و مجاری ادراری دفع کرده، همچنین عفونت‌های کلیه، مجاری ادرار و رحم را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت سداب دارای خاصیت ضد تشنج و ضد صرع است و تاثیر فوق العاده‌ای در این زمینه دارد.

وی گفت: این شربت رحم را پاکسازی، همچنین قند، فشار و چربی خون را کنترل می‌کند.

عظمایی بیان کرد: یکی از خواص بی نظیر شربت سداب تاثیر آن در درمان فلج بل صورت است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: رفع بوی بد دهان، رفع یبوست، رفع رطوبات اضافه معده، رفع تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص شربت سداب است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی گفت: تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته قلبی، تقویت حافظه، تقویت بینایی، چاقی، رفع تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص فوق العاده این شربت است.

عظمایی بیان کرد: شربت سداب به علت داشتن ویتامین‌های A، E. و C. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: این شربت موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو شده و از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

منع مصرف شربت سداب

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت سداب برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت سداب

عظمایی گفت: این شربت را می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت سداب (۲ لیتر)

گیاه خشک سداب ۴۰ گرم

گیاه انیسون ۲۵ گرم

گیاه مرزنگوش ۲۵ گرم

گل سرخ ۲۰ گرم

عسل نیم کیلو

آب معدنی ۲ لیتر

طرز تهیه شربت سداب

برای تهیه شربت سداب ابتدا گیاهان خشک شامل سداب، انیسون، مرزنگوش و گل سرخ را نیم کوب کرده و داخل ۲ لیتر آب معدنی می‌ریزیم.

پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت، آن را با حرارت ملایم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم.

هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد آن را صاف کرده و با عسل ترکیب می‌کنیم.

شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت سداب

برای تهیه یک لیوان شربت سداب ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.

نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده کرده و چند قطره آب لیمو ترش اضافه می‌کنیم.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

عمل شنیع مامور پلیس با پسری نوجوان در ماشین پلیس +عکس مدیر مجموعه ورزشی سپیده را بدبخت کرد / پای 5 زن دیگر در میان است هرچقدر به او التماس می کردم حریص تر می شد / او یک چیز را می خواست آن هم آبرویم بود ناگفته هایی از شرایط روحی راننده اتوبوس مرگ دانشجویان علوم تحقیقات هنگام حادثه + عکس دختر 11 ساله مشهدی بهزیستی را دوست دارد / او از جای سیگارهای پدر روی بدنش خسته شده مرد مشهدی در اقدامی جنون آمیز همسر، فرزند و مرد غریبه را به آتش کشید+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 9 هزار مشهدی در تله همسر پنهانی افتادند ! نیش یک پشه این دختر را از پا انداخت و خانه نشین کرد !+عکس 2 مرد جوان با دست و پای بسته در بیابان های گرمدره چه رازی با خود داشتند شرایط اضطراری 3 دانشجوی نجات یافته حادثه اتوبوس مرگ / عکس های یادگاری و گلایه خانواده مجرحان سرقت جواهرات الماس نشان از هتل لوکس حمله راننده مست به مامور پلیس تهران + جزئیات و فیلم بلای شومی که بر سر 2 پستچی بی نوا در خرمشهر آمد لحظه مرگ دردناک یک رقصنده در مراسم عروسی + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی طب طب سنتی لاغری قلب Heart کاهش وزن لاغری گل چربی آب عکس تحقیقات دختر تصادف اتوبوس دانشجویان فیلم تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد حادثه خودرو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه