Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: هر سال به صورت سنتی حدود ۵۰ تن آنغوزه شیرین توسط روستائیان از عرصه‌های منابع طبیعی استان برداشت می‌شود که سودی معادل ۴۰ میلیارد تومان را برایشان به ارمغان می‌آورد. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: این استان پتانسیل‌های خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد که در این میان شناسایی عرصه‌های مستعد برای کشت گیاهان دارویی در سطح رویشگاه‌های استان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: به‌منظور بالا بردن فرهنگ عمومی کشت گیاهان دارویی و توانمندسازی جوامع محلی و در راستای اجرای پروژه‌های مربوط گیاهان دارویی امسال 18 قرارداد با پیمانکاران بسته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گیاه آنغوزه شیرین را جزو ارزشمندترین گیاهان دارویی در مراتع این استان عنوان کرد و ادامه داد: هر سال به صورت سنتی حدود 50 تن آنغوزه با هدف احیای عرصه‌های منابع طبیعی کاشته شده که توسط روستائیان برداشت می‌شود و درآمدی حدود 40 میلیارد تومان را به دنبال دارد.

نصرآبادی درباره مساحت تعهد احیای زمین‌های منابع طبیعی در سال 97 اظهار داشت: مساحت 18 قراردادی که برای امسال توسط پیمانکاران تعهد شده به 10 هزار و 121 هکتار می‌رسد و ویژه کاشت گیاه آنغوزه است. 

وی تصریح کرد: این گیاه بیشتر در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های طبس، بشرویه، قاین و نهبندان کاشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: گرایش جهانی به گیاهان دارویی در سال‌های گذشته افزایش‌یافته و کشورها تلاش کردند تا مصرف گیاهان دارویی را در کشور خود افزایش دهند.

سالانه 200 تن انواع گیاهان دارویی از استان فارس صادر می‌شود189 گونه گیاهی در کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور جمع‌آوری شدهمدان| صادرات خام گیاهان دارویی به ضرر تولیدکنندگان کشور است

نصرآبادی گفت: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت 110 کشور از 193 کشور عضو این سازمان استراتژی‌هایی را برای ترویج مصرف داروهای سنتی تدوین و اجرا کرده‌اند این در حالی است که تعداد این کشورها در سال 1986 حدود 14 کشور بوده است.

وی تأکید کرد: خراسان جنوبی پتانسیل‌های خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و از یک هزار و 200 نوع گونه گیاهی دارویی بیش از 800 نوع گونه گیاه دارویی در استان وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: مهم‌ترین نوع گیاهان دارویی خراسان جنوبی آنغوزه، وشا(کندل) و آویشن است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه شناسایی عرصه‌های مستعد برای کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی در حال انجام است، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به آموزش دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی از غنای گونه‌ای زیادی برخوردار بوده و همین امر سبب شده که اهالی استان از گذشته بسیار دور به استفاده از گیاهان دارویی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استان خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گیاهان دارویی است و شهرستان حمیدیه نیز رتبه برتر تولید نعنای دارویی را دارد.

در این شهرستان انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود و سطح زیر کشت دو نوع نعنای فلفلی و معمولی، ۲۰ هکتار است.

مهدی سلطانی، یکی از کشاورزان حمیدیه که حدود ۱۵ سال است در زمین کشاورزی اش نعنا کشت می‌کند، می‌گوید: ۵ بار در سال نعنا برداشت می‌کند و محصول تولیدی علاوه بر صادرات به نقاط مختلف خوزستان، به استان‌های همجوار ارسال می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی