Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه 13 پروژه هایی که در برنامه تهران هوشمند به صورت پایلوت در این منطقه اجرا خواهند شد، از جمله تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند، بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمد فرجود، در نشست مشترک با مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13،ضمن ابراز رضایت از همکاری میان سازمان فاوا و منطقه 13 گفت: وقتی ستاد و صف برای انجام کاری هماهنگ با یکدیگر پیش روند، حتماً اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص همکاری مشترک مناطق با مراکز دانشگاهی، کارآفرینان و سرمایه گذاران افزود: این اتفاق در منطقه 13 می‌تواند با استفاده از پروژه‌های زیر ساختی مربوط به هوشمندسازی بوستان جنگلی سرخه حصار از طریق شبکه‌های کامپیوتری انجام شود.
فرجود، پروژه‌های ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای معابر، استقرار کیوسک هوشمند و استقرار ناوگان سوخت‌رسان هوشمند را به‌عنوان پروژه‌های پیشنهادی دبیرخانه تهران هوشمند برای اجرا در این منطقه نام برد.
وی با اشاره به اجرا و پیشبرد مفاد برنامه‌ها و اهداف توسعه شهر تهران بر اساس رویکردها و راهبردهای شهر هوشمند و تأکید شهردار تهران مبنی بر همکاری و تعامل سازنده میان مجموعه عظیم مدیریتی شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که پیاده سازی طرح‌های پایلوت «تهران هوشمند» با هماهنگی سازمان در منطقه به توسعه خدمات شهر هوشمند، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و خدمت رسانی بهتر به مردم بیانجامد.


در ادامه، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13 نیز با اشاره به مشخصات جغرافیایی و نقاط قوت و ضعف این منطقه افزود: با بهره گیری از ابزارهای IT، می‌توان مشکلات و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد تا کیفیت زندگی شهروندان ارتقاء یابد.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، وی ضمن اعلام آمادگی منطقه 13 برای تبدیل شدن به مرکز پایلوت پیاده سازی پروژه‌های تهران هوشمند، اظهارکرد: با هدف مأموریت‌های ذاتی شهرداری تهران از قبیل جمع آوری پسماند و تفکیک زباله از مبدأ نیز این منطقه آمادگی دارد به‌عنوان منطقه پایلوت در زمینه‌های مذکور همکاری داشته باشد.


شهردار این منطقه با اشاره به تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به‌عنوان قطب گردشگری شرق تهران تصریح کرد: چنانچه مطالعات هوشمندسازی در بوستان جنگلی سرخه حصار صورت بگیرد، می‌تواند در قالب یک مجموعه خدمات هوشمندسازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد و به‌عنوان اولین پارک هوشمند در سطح شهر تهران مطرح شود.


وی گردشگری، نظارت تصویری و پارکینگ هوشمند، آبیاری هوشمند فضای سبز، تصفیه پساب و بازچرخانی آب سرخه حصار، ایمنی هوشمند در بوستان جنگلی سرخه حصار، ارائه خدمات سلامت هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای و ثبت پلاک هوشمند درختان را از جمله طرح‌هایی در راستای هوشمند سازی این منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرخه حصار شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: یکی از طرح‌های عمرانی سطح منطقه ۷، اجرای بوستان پنج هکتاری بانوان طُرق است که نقش زیادی در ارتقای نشاط و شادابی بانوان منطقه خواهد داشت.    مجید وحدتی پور افزود: این طرح هم اکنون پیشرفت ۴۶ درصدی داشته و امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.   وی ادامه داد: شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بود و سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده بود.   وحدتی پور ابراز امیدواری کرد با اهتمام مضاعف و تخصیص و تامین اعتبارات، تا پایان امسال از این طرح مهم فضای سبز منطقه، بهره برداری و گام موثری برای بانوان مشهدی برداشته شود.

دیگر خبرها

  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند