Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار لبنان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اسامی حدود ۶۱۵ نفر و ۱۰۵ تشکل در لیستی قرار دارد که اخیرا «نهاد مبارزه با پولشویی و مبارزه با حمایت‌های مالی از تروریسم» در سوریه بر اساس قطعنامه‌های شماره ۱۲۶۷ و ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این لیست، اسامی وارده در لیست، دارای تابعیت ۳۰ کشور عربی و غیرعربی هستند و مقر‌های فعالیت این تشکل‌ها که شامل جمعیت‌ها، سازمان‌ها، موسسات و آژانس‌هاست، در بیش از ۲۱ کشور عربی و غیرعربی قرار دارد.

همانطور که انتظار می‌رود، بخش زیادی از شخصیت‌های متهم به حمایت‌های مالی از تروریسم، تابعیت سوری دارند و حدود ۵۸.۵% از مجموع افراد حاضر در این لیست را تشکیل می‌دهند، سعودی‌ها با ۶۷ نفر در رتبه دوم قرار دارند و ۱۰.۸% از مجموع این افراد را تشکیل می‌دهند و لبنانی‌ها با ۴۲ نفر در رتبه سوم هستند و ۶.۸% از این لیست را تشکیل می‌دهند و رتبه چهارم با ۳۱ نفر که پنج درصد را تشکیل می‌دهد، متعلق به کویتی‌هاست.

لیست مذکور از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، دینی، اجتماعی، بازرگانان، اساتید دانشگاه‌ها، قضات و شهروندان عادی تشکیل شده است، در بین شخصیت‌های کویتی، اسامی شافی العجمی، وزیر دادگستری، عبدالعزیز السبیعی، سفیر کویت، و حدود ۹ نماینده پارلمان وجود دارد و این در حالیست که اکثر شخصیت‌های سعودی ۳ از مبلغان دینی، بازرگان و اساتید دانشگاه هستند.

شایان ذکر است، در لیست مذکور اسامی برخی رهبران سیاسی لبنان، روحانیون معروف و نمایندگانی دیده می‌شود که به تلاش برای «سرنگونی نظام» در سوریه معروف هستند و که سعد رفیق حریری، ولید جنبلاط، سمیر جعجع، خالد الضاهر، عقاب صقر و شیخ داعی الاسلام الشهال، بلال دقماق، از نمایندگان پارلمان لبنان، از آن جمله هستند.

این وضع درباره شخصیت‌های ترکیه‌ای نیز صدق می‌کند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، احمد داود‌اوغلو، نخست وزیر سابق، شیخ نور الدین ییلدیز و شیخ مراد پاشا، از مبلغان دینی، در راس این لیست قرار دارند.

از بین شخصیت‌های عراقی می‌توان به مسرور مسعود بارزانی و شیخ حارث سلیمان الضاری و از میان شخصیت‌های مصری به شیخ یوسف قرضاوی و شیخ محمد عبده ابراهیم علی اشاره کرد و این لیست، بسیاری از شخصیت‌های آسیایی، آفریقایی و اروپایی را نیز شامل می‌شود.

درباره شخصیت‌های سوری حاضر در این لیست باید گفت هنرمند سوری عبدالحکیم القطیفان که نامش در میان معارضان سوری در زمان جنگ بود و ولید الزعبی، بازرگان معروف سوری، که از سال‌ها پیش در دبی ساکن است در این لیست قرار دارد.

شایان ذکر است، قطعنامه‌های شماره ۱۲۶۷ و ۱۳۷۳ بر اتخاذ تدابیر لازم بر جلوگیری از تامین مالی فعالیت‌های تروریستی تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد