Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:35:44 GMT

6950 تن میگوی پرورشی در گناوه تولید شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۵۰۱۳

6950 تن میگوی پرورشی در گناوه تولید شد

گناوه- ایرنا- رئیس اداره شیلات گناوه گفت: 6 هزار و 950 تن میگوی پرورشی امسال در سه سایت بندرریگ، رودشور جنوبی و حله این شهرستان تولید و برداشت شد که نسبت به سال گذشته 2 هزار و 616 تن افزایش نشان می دهد.

مهدی ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این شهرستان توانست از مجموع کل برداشت استان بوشهر که به میزان 20 هزار و 700 تن بود 30 درصد را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: 88 شرکت پرورش میگو در این شهرستان امسال فعال بودند که با وجود مشکلات تامین غذا، با شایستگی و تجربه و توان بالا و استفاده از توصیه های دامپزشکی و شیلات افزایش چشمگیری در تولید نسبت به سال گذشته داشتند.
رئیس شیلات گناوه یادآورشد: پرورش دهندگان سایت های این شهرستان پارسال 4 هزار و 334 تن میگو تولید کردند.
وی گفت: پرورش میگو امسال در سایت های ریگ، رودشور جنوبی و حله به مساحت یکهزار و 513 هکتار و در 1300 استخر انجام و در هر مزرعه هشت نفر بصورت مستتقیم ایجاد اشتغال شد.
ابراهیمی افزود: میگوهای پرورشی امسال با کیفیت خوب و سایز مناسب به کارگاه های عمل آوری و فرآوری برای صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی در شهرک صنعتی بندرریگ تحویل شد.
تولید میگوی پرورشی در شهرستان گناوه از اردیبهشت ماه با ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش آغاز و تا پایان آذرماه امسال پایان یافت.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ميگوي پرورشي افزايش توليد گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان