Web Analytics Made Easy - Statcounter

باراک اوباما رییس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا لیستی از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه خود در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. اوباما این فهرست را که شامل نام‌های آشنا و تولیدات کمتر شناخته شده است دیروز، جمعه ۲۸ دسامبر(۷دی ماه) در صفحه فیسبوک خود پست کرده است.

او در توضیح خود درباره این فهرست نوشت: با رسیدن به روزهای پایانی ۲۰۱۸ به سنت مورد علاقه‌ام در به اشتراک گذاشتن لیست‌های آخر سال ادامه می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر فرصتی به من می‌دهد تا توقفی کوتاه کرده و از دریچه کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که تاثیرگذار، الهام‌بخش و دوست‌داشتنی یافته‌ام، بازتابی از سالی که گذشت را ارائه دهم.

اوباما همچنین اضافه کرده است: این کار به من شانس آن را می‌دهد که نام هنرمندان، نویسندگان و قصه‌گویانی را که مهجور و ناشناخته مانده‌اند برجسته کنم.

در میان فیلم‌هایی که باراک اوباما در لیست محبوب‌های سال ۲۰۱۸ خود آورده است عنوان‌های زیر دیده می‌شوند: فیلم ترسناک «نابودی»، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه»، فیلم کره‌ای «سوختن» براساس داستانی از موراکامی، کمدی «مرگ استالین»، فیلم جنایی «بلک‌ک‌کلنزمن» به کارگردانی اسپایک لی، کمدی «کلاس هشتم»، درام «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، فیلم «ردی به جا نگذار»، مستندی درباره اختلاف طبقاتی به نام «Minding the Gap – اختلاف رو در نظر بگیر»، فیلم «سوارکار»، درام ژاپنی «دزدان فروشگاه»، کمدی «دختران را حمایت کن»، «روما» اثر تحسین شده آلفونسو کوارون و فیلم مستند «تو همسایه‌ام نیستی».

اوباما همچنین فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه خود را نوشته است که در صدر آن «شدن» نوشته همسرش میشل اوباما بانوی اول پیشین آمریکا قرار دارد. این کتاب درباره تجربیات شخصی میشل اوباما و چالش های او در مسیر زیسته خود است و به روزهای حضور خانواده اوباما در کاخ سفید هم می‌پردازد. «شدن» با فروش ۲ میلیون نسخه در مدت ۱۵ روز رکوردی فوق‌العاده از خود به جا گذاشت و در نهایت به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد.

اوباما در بخش موسیقی نیز از نانسی ویلسون خواننده سبک جز که حدود ۲ هفته پیش از دنیا رفت یاد کرد و با معرفی آلبوم او به فهرست خود پایان داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا اوباما باراک اوباما خانواده کاخ سفید کتاب سال موسیقی اوباما ایالات متحده آمریکا رییس جمهوری کتاب سال موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!

تین نیوز

برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی سابقه تابستان امسال آماده می شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می شود، گرما را با خود می برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت تر می کند و اثر خنک کنندگی آن را کاهش می دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی ترین راه برای خنک کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می شود

افزایش مداوم دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می شود به این دلیل که هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می شود. این امر تبخیر را بیشتر می کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • (ویدئو) تصاویری از روش ترسناک اعدام در کره شمالی
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • پایان شایعات؛ قرارداد سرمربی محبوب طارمی تا سال ۲۰۲۸ امضا شد
  • مربی محبوب طارمی تا ۲۰۲۸ با پورتو!