Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه سی و‌ هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود و ما این را در میدان تحریم‌های اقتصادی هم مشاهده می‌کنیم؛ زیرا قرار بود که سیزدهم آبان امسال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران اعمال شود و به همین خاطر برخی‌ها تصور می‌کردند که آشوبی در عرصه اقتصاد ایران تولید می‌شود؛ در حالی که از آن روز به بعد ما به ثبات و آرامش بیشتری در اقتصاد کشور رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار سلامی با بیان به اینکه ظرفیت‌های عظیمی در کشور و ملت ایران وجود دارد، گفت: مهم‌ترین سرمایه ملت ایران در برابر فشار‌های اقتصادی، سیاسی، روانی و تهدیدات نظامی، قوت ایمان و آگاهی ملت ایران است؛ چون مردم ایران به این درک و حقیقت رسیده‌اند که برای سعادتمند شدن در جهان امروز، هم باید قدرتمند شوند و هم باید در برابر دشمنان و نیز سختی‌ها ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: امروز در مقابل ما دشمنانی قرار دارند که هر روز با یک عقب‌نشینی جدید مواجه هستند که نمونه آن را می‌توان در عقب‌نشینی آمریکا از سوریه ملاحظه کرد؛ در واقع امروز ما با شکست و دفن سیاست‌ها و استراتژی‌های آمریکا در منطقه مواجه هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه وقتی که آن‌ها می‌گویند ما هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم و امروز منطقه را بدون هیچ دستاوردی ترک می‌کنیم به این معناست که ذخایر عقل استراتژیک آن‌ها خاتمه یافته است؛ زیرا آمریکایی‌ها این همه هزینه کردند، اما عاقبت از سوریه خارج شدند و یا عهدنامه برجام را امضا می‌کنند و بعد از آن خارج می‌شوند و با قدرت‌هایی که تعامل اقتصادی سنگین دارند، وارد جنگ اقتصادی می‌شوند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه این‌ها نشان‌دهنده شکست آن‌ها در عرصه سیاست است، عنوان کرد: ملت ایران در چنین فضایی راه خود را پیدا کرده و می‌داند که قدرت‌های به ظاهر بزرگ، توان تاثیر محدودی دارند؛ ولی اگر ملت‌ها ایستادگی کنند، آن‌ها مجبور می‌شوند که به واقعیت ملت‌ها تن دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سردار سلامی شنبه های انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند