Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اعلام ایجاد حباب 400 هزار تومانی در قیمت سکه از مردم خواست فعلا از خرید طلا خودداری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین محمد کشتی آرای گفت: در هفته گذشته ۱۱درصد بر قیمت سکه و طلا افزوده و سبب شد تا حباب قیمت سکه بیش از ۴۰۰هزار تومان شود.

او افزایش قیمت جهانی طلا را مربوط روزهای پایانی سال میلادی  عنوان کرد و گفت: ادامه این وضعیت و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت و همچنین ممانعت از ریزش بیشتر ارزش سهام‌های بین‌المللی و مالی بستگی به تصمیمات و سیاست‌های مالی دیگر کشورها دارد که اگر این روند ادامه یابد ممکن است قیمت جهانی طلا بازهم بالاتر رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قیمت نفت سیر صعودی یابد طبیعی است قیمت طلا کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای افزود: این روند تا ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری که تعطیلات کشورهای غربی اتمام می‌یابد، ادامه خواهد داشت.

او درباره میزان افزایش تقاضا در اثر هیجانات خرید توضیح داد:‌تقاضا به صورت موردی افزایش یافته بسیاری از افراد منتظر بودند که کاهش بیشتر قیمت‌ها اتفاق بیافتد  تا خرید کنند اما در ۲-۳روز گذشته وقتی دیدند این روند برعکس شده تقاضای آن خرید به یکباره به بازار آورده شد و موجب التهاب قیمت شد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تاکید کرد:  ‌به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود در مواقعی که بازار ملتهب است، دادوستد نباید انجام شود تا بازار به آرامش قیمت‌ها برسد.

کشتی آرای درباره افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار ایران و احتمال تکرار شرایط بازار آشفته در ماه‌های گذشته گفت: اصلا این اتفاق نخواهد افتاد زیرا سیاست بانک مرکزی در پایین نگه‌داشتن و تعدیل نرخ ارز است و بر اساس این سیاست‌ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت سکه بازار سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود