Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد شاه حیدری کارشناس فن آوری اطلاعات پلیس تهران بزرگ گفت: بلوغ معمولا در دختران بین سنین هشت تا ۱۳ سال و در پسران بین سنین ۹ تا ۱۴ سال آغاز می‌شود، پزشکان بلوغ زودرس را زمانی تشخیص می‌دهند که این روند طبیعی زودتر آغاز شود و با رشد استخوان و جهش رشدی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی نشانه‌های بلوغ در دختران قبل از سن هفت سالگی و پسران قبل از ۹ سالگی مشاهده شود بلوغ زودرس تشخیص داده می‌شود. با بررسی مکانیزم بلوغ و تاثیرات استفاده غلط از فضای مجازی بر روی بلوغ متوجه شدیم، کم تحرکی ناشی از استفاده بیش از حد کودکان از این فضا، باعث تجمع سلول‌های چربی در بدن کودکان شده و بدن با توجه به ذخایر مواد غذایی خود فرآیند بلوغ را تسریع می‌بخشد.

شاه حیدری تصریح کرد: از سوی دیگر، برخی محتوا‌های مبتذل موجود در فضای مجازی، باعث افزایش فعالیت زود هنگام غدد جنسی در کودکان می‌شود که این امر به افزایش سرعت بلوغ در کودکان می‌انجامد. بلوغ زودرس به فرآیند رشد شتاب می‌بخشد، به طوری که کودک در این دوران نسبت به هم سن و سالان خود جثه‌ای بزرگتر و خلق و خویی متفاوت پیدا می‌کند و این تغییرات باعث می‌شود فرد از جمع کودکانه خارج شده و گوشه گیری کند.

وی افزود: این امر باعث بروز اخلاق ضد اجتماعی در فرد می‌شود که می‌تواند تاثیرات منفی در آینده کودک بگذارد. این افراد بعد از سنین کودکی و در نوجوانی به دلیل اختلالات پیش آمده در فرآیند رشد طبیعی دارای جثه‌ای کوچکتر نسبت به نوجوانان هم سن خود می‌باشند که باز هم بر روابط اجتماعی و اخلاق این فرد تاثیر منفی می‌گذارد.

کارشناس فن آوری اطلاعات پلیس فاتب گفت: معمولا مطالب پیرامون فضای مجازی با یک پاراگراف تعریف و تمجید از این فناوری شروع و با چندین پاراگراف نقد و نکوهش این فناوری ختم می‌شود و مشکلاتی که استفاده غلط از این فضا برای کاربرانش ایجاد می‌کند را اغلب به اصل وجود این فضا نسبت می‌دهند، در صورتی که در مورد کاتالیزگری بلوغ کودکان می‌توان از کوتاهی والدین و عدم فرهنگ سازی مناسب به عنوان متهمان اصلی این پرونده نام برد. 

متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی شاهد محتوای مبتذل فراوانی هستیم، اما تنها مسدودسازی این شبکه‌ها راه حل مناسب و کافی نیست و از طرفی ایجاد محدودیت توسط والدین برای فرزندان هم چاره کار نمی‌باشد.

بعد از همه گیر شدن نصب فیلترشکن‌ها، کودکان و نوجوانان به محتوای افسار گسیخته سایت‌های مبتذل نیز دسترسی پیدا کردند و باعث شد قبح نصب فیلترشکن در خانواده‌ها از بین برود.

شاه حیدری اظهار کرد: طی صحبتی که با والدین کودکان امروزی داشتیم متوجه شدیم اکثرشان به این نکته که کودکان از مهارت بیشتری برای کار با فضای مجازی نسبت به والدین برخوردار هستند اشاره می‌کنند و طبیعتا این والدین نمی‌توانند نظارت لازم و کافی را روی فرزندان خود داشته باشند، هرچند با اعمال محدودیت این موضوع حل نمی‌شود، اما برخی ارائه کنندگان اینترنت سرویس‌هایی مخصوص کودکان و نوجوانان طراحی کردند که فقط به شبکه داخلی اینترنت دسترسی دارد که والدین می‌توانند از آن استفاده کنند.

کارشناس فن آوری و اطلاعات پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در هر صورت والدین باید علاوه بر کنترل تغذیه و تحرک جسمی کودکان به تربیت اخلاقی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند و با توضیح مسائل مورد نیاز کودکان آن‌ها را به صورت خودکنترلی از این حواشی اخلاقی دور نگه دارند؛ پس باید با فرهنگ سازی صحیح جلوی عوارض ناشی از فضای مجازی را گرفت. با فرهنگ سازی مستمر در جامعه باید به تربیت کودکان کمک کرد تا در آینده این کودکان والدین مناسبی برای تربیت کودکان خود باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند