Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه امروز، هشتم دی‌ماه در نشست بصیرتی روحانیون اراک که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، در پاسخ به سؤال تأکید روی فتنه 88 و حماسه 9 دی برای چیست؟ گفت: ملتی که حافظه تاریخی ندارد آینده‌ای ندارد، حافظه تاریخی باعث به دست آمدن تجارب شده که ملت بر اساس این تجارب آینده خود را ترسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تجارب به سادگی و ارزان به دست نمی آیند، تصریح کرد: تجربه‌ای همچون قیام 15 خرداد، نهضت ملی شدن نفت و دفاع مقدس از جمله تجاربی است که در حافظه تاریخی ایران مانده است و بر اساس این تجارب آینده ساخته شده است. به فتنه 88 و حماسه 9 دی باید مکرر پرداخته شود تا در حافظه تاریخی باقی مانده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.
حجت‌الاسلام اشکوری اظهار کرد: حافظه تاریخی اگر در سطح اجتماع و جامعه تحلیل درست شود منتج به شناخت افراد از خط خیانت و خط خدمت می‌شود. حماسه 9 دی متعلق به هیچ جناح و گرایشی نیست، این حماسه محصول بصیرت ملت ایران است، همه ملت ایران با هر گرایشی که داشتند در این روز به میدان آمدند و از منافع ملی دفاع کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هیچ‌کس حق مصادره حماسه 9 دی به نفع خود را ندارد، بیان کرد: اگر بخواهیم حادثه تاریخی در حافظه تاریخی ملتی باقی بماند حادثه باید درست تحلیل شود، فتنه 88 و حماسه 9 دی دو موضوع بسیار مهم هستند که باید کامل به آن‌ها پرداخته شود.
وی با طرح سؤال فتنه چه بود و ماهیت فتنه چیست؟ در پاسخ گفت: شناخت ماهیت به ما کمک می‌کند خط خیانت را شناخته و اجازه فعالیت ندهیم، افراد باید موضع خود را کامل مشخص کنند، درست است آزادی در جامعه حاکم است اما این آزادی اگر امنیت ملی را به خطر اندازد باید در مقابل آن ایستاد. امروز در کشور آزادی بیان، آزادی قلم، تبلیغات، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی وجود دارد اما این آزادی نباید زمینه مزاحمت برای دیگران را فراهم و از خط قرمز‌ها که همان حفظ امنیت ملی است عبور کنند.


حجت‌الاسلام اشکوری تصریح کرد: فعالیت‌های بی‌قید‌و‌شرط و عبور از خط قرمز‌ها موجب ایجاد خلأ قدرت می‌شود، خلأ قدرت در معنای جلوگیری از شکل‌گیری قدرت مشروع تعریف می‌شود. قدرت مشروع به معنای شرع نیست بلکه به معنای پذیرفتن است، بسیاری از کشورها همچون عربستان قدرت استبدادی دارند که به زور بر مردم حکومت می‌کنند.
وی ادامه داد: شکل‌گیری قدرت به صورت دموکراتیک از دیگر انواع قدرت است، در این قدرت حکومت کننده بر اساس حداکثر آراء انتخاب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همین قدرت شکل گرفته و مردم‌سالاری دینی را حاکم کرد.
حجت‌الاسلام اشکوری اضافه کرد: ماهیت فتنه 88 ایجاد خلأ قدرت است، آنان قصد داشتند ساختار مشروع را قبول نکنند که با مدیریت صریح و محکم مقام معظم رهبری و پاسخ مردم مواجه شدند، امروز خلأ ایجاد قدرت در کشورهایی همچون سوریه و پاکستان وجود دارد، وقتی ایجاد خلأ قدرت شد خلأ سیاسی ایجاد می‌شود. زمانی‌که که افراد تحلیل درستی از مفاهیم نداشتند فریب خورده و سعی در ایجاد خلأ قدرت دارند.
وی در پایان یادآور شد: امنیت ملی خط قرمز و امری واجب است، حماسه 9 دی نشان داد مردم با وجود داشتن اختلاف سلیقه بر سر امنیت ملی با هیچ‌کس معامله نکرده و نمی‌کنند. ده‌ها سال دشمن برنامه‌ریزی کرد تا ایجاد خلأ قدرت در کشور به وجود آورد اما با حضور مردم همیشه برنامه‌ریزی و معادلات آنان نقش بر آب شده است، ما همه اعتقاد داریم که اختلاف سلائق نباید به سمت ایجاد خلأ قدرت کشانده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی 9 دی نشست بصیرت تبلیغات اسلامی استان مرکزی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند