Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: قدیمی‌ترین کشتی غرق شدۀ جهان، دست‌ نخورده پیدا شد.

باستان‌شناسان در اعماق دریای سیاه یک کشتی غرق شده پیدا کرده‌اند که گمان می‌رود قدیمیترین کشتی تاریخ بشریت است.

تخمین زده می‌شود که عمر این کشتی بیش از ۲۴۰۰ سال باشد و مهمترین ویژگی آن این است که این کشتی دست نخورده باقی مانده است. به گفتۀ پژوهشگران این کشتی در عمق ۲ کیلومتری پیدا شده است؛ نبودن اکسیژن در اعماق دریا باعث شده که این کشتی و وسایل آن بخوبی حفظ شده و فرسوده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی که ۲۳ متر طول دارد، متعلق به یونان باستان است و در داخل آن تمام اشیاء از جمله دکل، سکان و نیمکتهای قایقران‌ها حتی نقاشی‌های آن دست نخورده باقی مانده است.

پروفسور جان آدامز، پژوهشگر ارشد پروژه باستان‌شناسی دریای سیاه می‌گوید: «این یک کشتی دست خورده است که از جهان باستان باقی مانده است. هرگز باور نمی‌کردیم بتوانیم به چنین چیزی دست پیدا کنیم. این کشف درک ما را از کشتی سازی و دریانوردی در دنیای باستان را تغییر داده است.»

گمان می‌رود که این کشتی، یک کشتی تجاری و از همان نوعی باشد که در داستان ادیسه اثر هومر به آن اشاره شده است و قهرمان داستان سفر بلند دریایی خود را با آن کشتی به پایان می‌رساند.

گروه تحقیق اعلام کرده‌اند که قصد دارند این کشتی را در همان محل کشف آن، دست نخورده باقی بگذارند و تنها یک قطعه کوچک را برای انجام تحقیقات بیشتر به دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا ببرند.

قرار است جزئیات بیشتر دربارۀ این کشف، آخر این هفته در جریان کنفرانس دریای سیاه در لندن منتشر شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این 3 پلیس غلط انداز را می شناسید؟! / گریه های آنها چه رازی داشت؟!+فیلم و عکس چهره باز عمل شنیع مامور پلیس با پسری نوجوان در ماشین پلیس +عکس 9 هزار مشهدی در تله همسر پنهانی افتادند ! مدیر مجموعه ورزشی سپیده را بدبخت کرد / پای 5 زن دیگر در میان است هرچقدر به او التماس می کردم حریص تر می شد / او یک چیز را می خواست آن هم آبرویم بود ناگفته هایی از شرایط روحی راننده اتوبوس مرگ دانشجویان علوم تحقیقات هنگام حادثه + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جدول گرانی مواد غذایی / رکورددارها در گرانی کدامند؟! زیباترین زن جهان مرد از آب درآمد + عکس حمله راننده مست به مامور پلیس تهران + جزئیات و فیلم سرقت جواهرات الماس نشان از هتل لوکس مادر سنگدل نوزادش را داخل کیسه زباله گذاشت و در خیابان رها کرد+ عکس این زن شب ها داخل سطل زباله خیابانی می خوابد ! + عکس هایی که جنجالی شد شرایط اضطراری 3 دانشجوی نجات یافته حادثه اتوبوس مرگ / عکس های یادگاری و گلایه خانواده مجرحان تولد نوزاد دختر با سه دست+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سفر جهان کشتی سیاه غرق قدیمی ترین عکس تحقیقات دختر تصادف اتوبوس دانشجویان تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد فیلم تهران خودرو حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک موسسه خیریه حفاظت از محیط زیست، در ۱۹ مارس ۲۰۲۴ شانزده توله خرس سیاه آسیایی که دچار سوء تغذیه بودند را در خانه‌ای در وینتیان، پایتخت لائوس، پیدا شدند که بزرگترین نجات سال عنوان شد.

به گزارش فرارو، خرس سیاه آسیایی یا خرس ماه که لکه سفیدی هلال‌شکل روی سینه‌اش دارد، در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در بحران انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقی‌مانده جمعیت این گونه در دست نیست.

تعداد زیادی از خرس‌های سیاه آسیایی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند یا برای استخراج صفرا برای استفاده در طب سنتی پرهزینه نگهداری می‌شوند.

مت هانت از مسئولان پناهگاهی که توله‌ها نگهداری می‌شوند گفت که توله‌ها اکنون با بطری تغذیه می‌شوند و باید چندین ماه در پناهگاه بمانند تا به اندازه کافی بزرگ شوند و بتوانند به تنهایی زنده بمانند.

او به رویترز گفت: این احتمالا بزرگترین نجات توله خرس در حال انقراض در سراسر جهان است.

هانت گفت که پلیس لائوس این توله‌ها را در اواخر مارس در جریان یورش به خانه‌ای که متعلق به یک تبعه چینی بود، نجات داد. گروه ۱۰ نر و ۶ ماده را پیدا کردند که بین ۱.۳ تا ۴ کیلوگرم وزن داشتند و گمان می‌رود دو تا چهار ماهگی داشته باشند.

وی افزود: همسایه‌ها با شنیدن صدای گریه توله‌ها به پلیس خبر دادند. زمانی که پلیس توانست آن‌ها را بیرون بکشد، یکی از توله‌ها مرده بود.

هانت گفت: آن‌ها بسیار کوچک هستند و ظاهراً به طور غیرقانونی از شکارچیان در سراسر لائوس شمالی خریداری شده اند... به احتمال زیاد برای استفاده از کیسه صفرا نگهداری می‌شدند.

وی افزود که آنها خیلی خوشحال هستند که شانزده توله از ۱۷ توله زنده هستند و شانس دوباره‌ای برای زندگی بدون ترس و رنج دارند.

استخراج کیسه صفرای خرس‌های سیاه آسیایی در چین قانونی است، اما در لائوس، ویتنام و کامبوج و سایر کشور‌ها غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید