Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:31:25 GMT

هنوز ۴۵سوله بحران کم داریم

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۶۲۲۲

هنوز ۴۵سوله بحران کم داریم

سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: از 60سوله بحرانی که طی جلسه‌ای مصوب شده بود، هم‌اکنون تعداد 14 سوله بحران در مشهد آماده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهدپیام، درباره سوله‌های بحران در شهر مشهد گفت: تعداد سوله‌های فعال در سطح شهر مشهد ۱۴ سوله است، که یک سوله دیگر هم در منطقه ۱ در حال تکمیل شدن می‌باشد بنابراین در مجموع هم‌اکنون ۱۵ سوله آماده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیرت بحران شهرداری مشهد افزود: با این وجود، هنوز با تعداد استانداردی که طی جلسه‌ای در سال ۱۳۹۰ مصوب شده، فاصله زیادی داریم چرا که تعداد ۶۰ سوله برای جمعیت سال ۱۳۹۰ در نظر گرفته شده بود که با توجه به افزایش جمعیت مشهد دراین ۷ سال، باید تعداد ۶۰ سوله به ۷۰ سوله افزایش یابد و این یعنی متاسفانه اختلاف ۴۵ عدد سوله با عددی که در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: علت اصلی این اختلاف تعداد سوله‌ها، عدم اختصاص اعتبارات استانی و دولتی و همچنین در پاره‌ای از موارد مثل منطقه ثامن، نبود زمین مناسب است.

عزیزی در ادامه تشریح کرد: ما به جز منطقه ۸ و ۱۰ و ثامن در سایر مناطق، سوله داریم و سطح آمادگی هر یک از این سوله‌ها کامل می‌باشد. در مجموع سوله‌ها دارای دو ویژگی هستند، ویژگی اول فراهم آوردن اسکان موقت برای مواقعی که زلزله بزرگی بیاید و شهروندان برای حفظ امنیت جان خود، در سوله‌ها اسکان داده شوند. ویژگی دوم هم، تامین تجهیزات اولیه مورد نیاز است که تا قبل ازاین سوله‌ها تجهیزاتی نداشتند.

سرپرست مدیریت بحران شهرداری خبرداد: خوشبختانه شورای شهر اعتباری برای این مورد تعریف کرد و به آن اختصاص داده شد و توانستیم این تجهیزات که شامل چادر، پتو، خوراک، کنسرو و… که نیازهای اولیه شهروندان تا ۴۸ الی ۷۲ ساعت است را تامین کنیم.

وی افزود: نکته مهم دیگری که در ارتباط با سوله‌ها وجود دارد، وجود مرکز پزشکی و پزشک است. چرا که ممکن است افراد از زلزله، آسیب دیده باشند و نیاز به درمان تیم پزشکی حاضر در صحنه داشته باشند و اکنون این نیاز، با تفاهم‌نامه‌ای که بین ما و دستگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده، تامین شد.
طی این تفاهم‌نامه مقرر شد که در طبقه پایین ساختمان علوم پزشکی پایگاه سلامت شهری و اورژانس مستقر شود که هم‌اکنون در ۹ سوله از ۱۴ سوله این امکان فراهم شده است و طی جلسه‌ای که امروز ششم دی ماه ۱۳۹۷ برگزار شده، امیدواریم بتوانیم این امکان را برای سایر سوله‌ها فراهم آوریم.

عزیزی در مورد همکاری سازمان هلال‌احمر مشهد با ستاد بحران افزود: سطح فعالیت سازمان هلال‌احمر در محدوده شهری نیست و فضای بین شهری را در برمی‌گیرد اما ما تمایل و آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این زمینه را با سازمان هلال‌احمر مشهد داریم.

وی درپایان گفت: از دیگر برنامه‌های مدیریت بحران، فراهم آوردن ۸هزار نیروی داوطلب آموزش‌دیده است که ۳۵۰۰نفر از آنان سازماندهی شده‌اند. امید است که این تعداد افراد تا پایان سال به بالای ۱۰هزار نفر برسد. گفتنی است که در هر یک از این سوله‌ها اتاقی تحت عنوان خانه دوام و ایمنی، برای جلسات و هم‌فکری‌های این افراد در نظر گرفته شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور یک هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان خبرداد.

مهرداد حسن‌زاده شامگاه ۱۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدارهای هواشناسی گفت: در روزهای آینده شرایط ناپایدار جوی و دریایی استان ناپایدار است و شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه تا پنج‌شنبه این هفته خواهیم بود.

وی عنوان کرد: این سامانه با رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ و تندباد لحظه‌ای همراه خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس این سامانه رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در نتیجه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎‌های فصلی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خود داری شود و از استحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی اطمینان حاصل شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌ کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی به‌عمل آورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان