Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز 8 دی ماه در دیدار اعضای بسیج فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: درگذشت عالم بزرگوار و فقیه برجسته آیت‌الله شاهرودی را تسلیت عرض می‌کنم، وی حلقه واسط بین دین و مردم و حامی و پشتیبان بزرگی برای انقلاب بود.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: مرحوم شاهرودی عالم بزرگی بود که توانست بین حوزه‌های علمیه قم و نجف ارتباط خوبی ایجاد کند و حلقه واسطی بین انقلاب اسلامی ایران و جریان انقلابی در عراق باشد، وی برادر سه شهید بود و اگر بعثی‌های عراق به وی دست پیدا می‌کردند حتماً ایشان نیز به شهادت می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه همه ما باید دغدغه‌های مشترک رسالت‌های دینی و ایمانی داشته باشیم، افزود: انجام کار خالصانه با عنایت خدای متعال حتماً تأثیرگذار و بابرکت خواهد بود و مستمع حتماً از کلام ما پذیرش خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به رسالت‌های بسیجی بودن ابراز کرد: یکی از رسالت‌های بسیجی انس با قرآن است نمی‌توان فردی را بسیجی نامید اما این شخص هیچ مناسبتی با هم‌نشینی قرآن و تفسیر قرآن نداشته باشد.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: مگر ممکن است بسیجی اهل قرآن ما بشنود که در قرآن کریم به برپایی نمازجمعه و حضور در آن تأکید شده، اما سنگر نمازجمعه را خالی بگذارد؟ اگر ما در کل استان حدود 300 هزار بسیجی واقعی داشته باشیم نباید سنگرهای نمازجمعه ما در شهرهای مختلف خالی بماند.
وی ادامه داد: قرآن‌مدار بودن یعنی مسجدمحور بودن، یعنی ولایت‌محور بودن، یعنی نماز محور بودن، بسیجی‌های ما در هر سن و مسئولیت و هر قشری که حضور دارند باید زمان نماز اول وقت جزو اولین کسانی باشد که اقامه کننده نماز اول وقت هستند.
امام‌جمعه قزوین اخوت و برادری را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز بسیجی بودن برشمرد و عنوان کرد: بسیجی‌های ما چقدر باهم برادر هستند و چقدر از این فرصت همدلی و اخوت ایمانی استفاده می‌کنند؟ خدای متعال در سوره توبه دو جامعه مختلف را در کنار هم ترسیم می‌کند که باید خودمان را در این دو جامعه رصد کنیم که در چه وضعیتی قرار داریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در آیه ۶۷ سوره توبه خداوند می‌فرماید منافقین امر به منکر کرده و با معروف زاویه دارند، اگر فضای جامعه با آن‌ها مخالفت داشته باشد در پنهانی به توطئه‌گری خود می‌پردازند، منافقین پشتیبان یکدیگر نیستند و باهم همدلی و برادری ندارند و مثل چوب خشک هستند.
وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره توبه یادآور شد: در این آیات خداوند درباره مؤمنین می‌فرماید، اهل ایمان پشتیبان کننده و یاور و دلسوز یکدیگرند و با غم و اندوه برادر دینی خود غمگین و ناراحت می‌شوند، مؤمنان واقعی از درد و گرفتاری و کشتار مسلمانان یمن، عراق، سوریه و میانمار ناراحت و دلگرفته می‌شوند.
آیت‌الله عابدینی گفت: بسیجی پیشکسوت جامعه است، یعنی شخصی که در هر مسیری قدم بردارد جامعه به همان طرف حرکت خواهد کرد و جامعه ما بر اساس آهنگ گام‌های بسیجی حرکت می‌کند و نمونه برجسته این حرکت حضور خودجوش مردم در حماسه سازی ۹ دی ماه بود.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه تاریخ انقلاب ثابت کرده بسیجی سرنوشت کشور را تعیین می‌کند، بیان کرد: فتنه ستیزی و مقابله با فتنه‌گران جزو سیره یک بسیجی است، دفاع از رسالت‌ها و آرمان‌های انقلاب از دیگر وظایف یک بسیجی است، بسیجی باید بتواند جو سنگینی که در هر فضایی حاکم می‌شود شکسته و مبلغ پیام‌های الهی و دینی باشد اگر هرزمانی توان این اقدام را نداشتیم باید اعتراف کنیم که بسیجی واقعی نیستیم.
وی تصریح کرد: مبادا کسوت و نام بسیجی بودن را به دنبال خود داشته باشیم اما در فضایی که نیاز به هزینه کردن باشد حضور نداشته باشیم، ما از کوتاه آمدن از حقوق دینی و اسلامی خود بسیار صدمه‌دیده‌ایم، وظیفه یک بسیجی مرزبانی از مرزهای دین و انقلاب است زیرا رهبر معظم انقلاب که فرمانده ماست انتظار سکوت و سکون از بسیجی خود ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: ایران قیام کرد و امام راحل (ره) آمد؛ اگر جهان قیام کند حضرت حجت (عج) خواهند آمد، امروز وظیفه یک بسیجی حضور در جریان مقاومت اسلامی است. بسیجی باید بدون ترس و واهمه مبلغ رسالت‌های الهی باشد.
آیت‌الله عابدینی گفت: در روایت از امیرمومنان (ع) آمده است که امربه‌معروف و نهی از منکر نه از عمر ما می‌کاهد نه از مال و ثروت ما، اما گاهی اوقات ما به‌واسطه اینکه نگران صدمه دیدن جایگاه شغلی و شخصیتی و مالی خود هستیم امربه‌معروف و نهی از منکر را ضایع می‌کنیم و این دو نعمت الهی مظلوم واقع‌شده است.
وی بابیان اینکه هیچ‌کس در خدمت به دین متضرر نمی‌شود، بیان کرد: عافیت‌طلبی دردی است که امروز ما گرفتار آن شده‌ایم، باید بپذیریم که دشمنان انقلاب با تمام قوا در حال فعالیت علیه انقلاب هستند و این تحرک آن‌ها ما را نسبت به دفاع از انقلاب تشویق می‌کند.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: بسیجی در هر قشر و جایگاهی پرچم‌دار شعائر الهی است، در چهلمین سال انقلاب قرار داریم و کشور درگیر مشکلات و معضلات مختلفی است و هیچ کس منکر این موضوعات نیست اما باید بدانیم که انقلابی عمل نکردن مدیران فضای جامعه را به این وضع رسانده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: انقلاب در هر فضایی وارد شده خوب عمل کرده اگر ضعفی در فضای کشور مشاهده می‌شود به‌واسطه عملکرد نادرست خود ماست، انقلاب ما یک انقلاب دینی است و هرچه خوبی و خیر است از این دینی بودن ماست و هرچه ضربه خوردیم به‌واسطه غیرانقلابی عمل کردن خود ماست.
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب پیشرفت‌ها و توسعه‌های کشور در حوزه‌های مختلف چشمگیر است، در اکثر حوزه‌های علمی و دفاعی ما جزو پنج کشور اول جهان قرار داریم، در دوران پهلوی کسی ارزشی برای ایران قائل نبود اما امروز حرف اول منطقه و جهان را می‌زنیم بنابراین ما باید از موضع تهاجمی به دشمن وارد شویم نه یک موضع انفعالی.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: مگر ممکن است باوجود بسیجیان قدرتمند کسی ما را تهدید کند؟ حضور یا عدم حضور بسیجی در یک فضا باید دیده شود و به چشم آید، این تفاوت حضور در منزوی کردن نفوذی‌های ضدانقلاب باید دیده شود.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: عده‌ای به اصرار به دنبال تقویت ملی‌گرایی به‌جای دین‌گرایی هستند، هر فضایی که تجمل‌گرایی و تشریفات و بی‌دردی وجود دارد، این نگاه ملی‌گرایی بیشتر دیده می‌شود، ملی‌گراها به‌جای خداپرستی، وطن را می‌پرستند این افراد عملکردی شبیه بت‌پرستان دوران جاهلیت دارند.
وی با اشاره به اینکه ملی‌گرایان آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرده‌اند، اظهار کرد: این وطن‌پرستان در دوران مختلف قسمتی از کشور ایران را به دشمنان بخشیدند، درصورتی‌که هر خدمتی که به ایران شده به‌واسطه حضور اسلام بود، دشمن امروز با مناسبت‌های تقویمی ما به دنبال فرصت‌طلبی است، برای نمونه شب یلدا در نگاه مسلمانان دیدار خانوادگی و صله‌رحم است اما در نگاه ملی‌گرایان، ایران‌پرستی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در هر شهر و منطقه‌ای که حضور دارید یک محفل تفسیر قرآن با کمک امام‌جمعه منطقه خود پایه‌گذاری کنید، همه در هر سنی قرار داریم باید پای مجلس قرآن قرار بگیریم، جلسات ما محفل سیاسی قرآن نیست بلکه محفل سیاست قرآنی است، زیرا ما دنبال اسلام سیاسی نیستیم و نباید اسلام ابزار دست ما شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله عابدینی آیت الله شاهرودی رسالت های بسیجی مسجدمحور سوره توبه تاریخ انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود