Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از سطح‌بندی کارخانه‌های تولید فرآورده‌های غذایی خبر داد و گفت: این اقدام باعث می‌شود مصرف‌کننده‌ها از سطح کیفیت محصولات مصرفی مطلع شوند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان وحید مفید با اشاره به اینکه اصلاح سیاستگذاری‌ها باعث افزایش آمار صادرات صنایع غذایی می‌شود، اظهار داشت: در کشور با محدودیت‌های آب و هوایی، منابع آب و زمین روبه‌رو هستیم که مانع از افزایش روند صادرات می‌شود، اما بسیاری از کشور‌های صادرکننده با وجود مشکلات مشابه، مواد اولیه را فرآوری کرده و صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ظرفیت در صنعت لبنیات ایجاد شده است و در حال حاضر، نیازمند دگراندیشی برای شتاب بخشی به حرکت رو به رشد صادرات هستیم.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی‌های غیر مجاز، اظهار داشت: محصولات غیرمجاز به دو دسته تقسیم می‌شوند، محصولاتی که در کارگاه‌های غیرمجاز یا زیر پله‌ای تولید شده و یا محصولات غیرمجازی که به‌صورت قاچاق از خارج وارد کشور می‌شوند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر سازمان غذا و دارو بر کارخانه‌های صنایع غذایی، عنوان کرد: با تصویب قانون مواد خوردنی و آشامیدنی در سال ۱۳۴۶، ادارات نظارت بر مواد غذایی تشکیل شد تا کارخانه‌ها ساماندهی شده و پروانه‌های بهره‌برداری، ساخت و محصول فنی با شرایط مختلف ایجاد شود.

 مفید افزود: در مورد برخورد با مواد غیر مجاز زیر پله‌ای دو رویکرد وجود دارد؛ ساماندهی این تولیدکننده‌ها تا رسیدن به شرایط مطلوب برای تولید و همچنین برخورد قهری با افرادی که در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام ندهند، از جمله این رویکرد‌ها محسوب می‌شود.

وی در مورد برخورد با محصولات دارای مجوز، اما بی‌کیفیت، گفت: طرح درجه‌بندی یا رتبه‌بندی کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی در آینده اجرا می‌شود که از این طریق با توجه به نوع تکنولوژی، میزان توان کارشناسی، توان کنترلی، سیستم‌های کیفیتی ایجادشده و مجموعه عواملی که در تولید یک محصول با کیفیت و سالم تاثیرگذار هستند، رتبه‌بندی شوند.

مدیرکل دفتر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی خاطرنشان کرد: گرید الف. (A) یا ۵ ستاره، مرحله بعد گرید (B) و سطوح دیگر نیز به عنوان کف رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است که شامل محصولات معمولی می‌شود و رتبه‌های پایین‌تر نیز اجازه فعالیت ندارند.

به گفته مفید، سطح‌بندی کارخانه‌های تولید محصولات غذایی کمک می‌کند که مصرف‌کننده هنگام خرید یک کالا از کیفیت محصول مصرفی مطمئن و دلیل اختلاف قیمت را بداند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارخانه لبنیات صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز