Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: استراحتگاه تفریحی با سقف خورشیدی ساخته شد.

یک استراحتگاه در جزایر مالدیو ساخته شده که سقف آن با پنل های خورشیدی پوشیده شده است و بدون نیاز به منابع انرژی دیگر می تواند برق جزیره را تولید کند.

به گزارش نیواطلس، شرکت معماری Yuji Yamazaki در نیویورک، استراحتگاه Maldives Private Island Kusadoo را طراحی کرده که در این اواخر در مالدیو افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز اصلی این طرح حفظ محیط زیست است و درهمین راستا سقف کامل سازه با پنل های خورشیدی پوشیده شده است.

این شرکت برای طراحی استراحتگاه تفریحی پنل های خورشیدی را در طرح کلی جزیره به کار برده و امیدوار است قابلیت های جذب گردشگر با حفظ محیط زیست را نمایش دهد.

به طور معمول پنل های خورشیدی در مناطقی دورافتاده در جزایر مالدیو قرار دارند و به نظر نمی رسد چندان کارآمد باشند اما در Kudadoo سقف خورشیدی کامل مشخص و کار آمد است.

سیستم خورشیدی این جزیره ۳۲۰kWp است. kWpحداکثر برق تولیدی در سیستم های خورشیدی است.

این سیستم می تواند جزیره ۳ هکتاری را بدون نیاز به ذخیره انرژی دیگری مانند بنزین تامین کند. علاوه برآن پیش بینی می شود هزینه نصب کامل سیستم خورشیدی طی ۵ سال به طور کامل بازپرداخت شود.

واحد های مسکونی جزیره از مواد حافظ محیط زیست ساخته شده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

عمل شنیع مامور پلیس با پسری نوجوان در ماشین پلیس +عکس 9 هزار مشهدی در تله همسر پنهانی افتادند ! مدیر مجموعه ورزشی سپیده را بدبخت کرد / پای 5 زن دیگر در میان است هرچقدر به او التماس می کردم حریص تر می شد / او یک چیز را می خواست آن هم آبرویم بود ناگفته هایی از شرایط روحی راننده اتوبوس مرگ دانشجویان علوم تحقیقات هنگام حادثه + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جدول گرانی مواد غذایی / رکورددارها در گرانی کدامند؟! زیباترین زن جهان مرد از آب درآمد + عکس این 3 پلیس غلط انداز را می شناسید؟! / گریه های آنها چه رازی داشت؟!+فیلم و عکس چهره باز مرگ دلخراش نوزاد 6 ماهه در پژو 405 ! 2 مرد جوان با دست و پای بسته در بیابان های گرمدره چه رازی با خود داشتند دختر 11 ساله مشهدی بهزیستی را دوست دارد / او از جای سیگارهای پدر روی بدنش خسته شده بلای شومی که بر سر 2 پستچی بی نوا در خرمشهر آمد نیش یک پشه این دختر را از پا انداخت و خانه نشین کرد !+عکس لحظه مرگ دردناک یک رقصنده در مراسم عروسی + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: انرژی محیط زیست مواد حافظ سقف عکس دختر تحقیقات فیلم خودرو تهران مرد حادثه حادثه علوم تحقیقات زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس ۹۰ جزیره دارد که ۳۴ جزیره آن متعلق به ایران است و برای برخی از آن‌ها طرح مسکونی سازی با جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم ایران بتوانند از این ظرفیت بزرگ ملی بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد: ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ‌ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت‌های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه‌ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد: اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشور‌های پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه‌های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشور‌های پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش‌های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه‌های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت‌های منطقه است که می‌بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه‌های آن باشند.

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان