Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:09:04 GMT

کوتاه از دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۷۶۹۵

کوتاه از دانشگاه تهران

تهران-ایرنا- برگزاری نشست سفرنامه‌ پژوهی ایرانی، بازدید مدیران شهر نانو عمان و ساخت بیوسنسور قابل حمل نیترات از جمله خبرهای کوتاه دانشگاه تهران است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه تهران، کانون مطالعات بینارشته‌ای فرهنگی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران با همکاری سایر نهادهای علمی و فرهنگی کشور، نشست سفرنامه‌پژوهی ایرانی را سه شنبه 11 دی 1397، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست با نگاهی به سه کتاب برگزیده سیر تحولات سفرنامه‌نویسی در غرب، ایرانی از نگاه دیگری و ایرانی‌ترین غیر ایرانی‌ها با حضور مؤلفان و مترجمان کتاب‌ها و منتقدان برجسته از حوزه‌های جامعه‌شناسی و تاریخی برگزار خواهد شد.
کتاب «ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها» به تألیف محمدرضا جوادی یگانه به بررسی خلقیات ایرانیان از منظر بیگانگان آشنا می‌پردازد، کتاب «سفرنامه‌نویسی»، تألیف کارل تامسون آلمانی تبار به ترجمه سعیده زادقناد نگاهی تحولات سفرنامه‌نویسی در غرب داشته و از منظر مطالعات فرهنگی حائز توجه است و کتاب «ایرانی از نگاه دیگری» تألیف حسین میرزایی و جبار رحمانی به کاوش منطق فهم ایران در سفرنامه پرداخته و از این منظر اهمیت دارد.
این نشست ساعت 16 با حضور جمشید کیان‌فر مصحح و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران، ابراهیم توفیق جامعه‌شناس، شهرام یوسفی‌فر استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران، محمد‌رضا جوادی یگانه عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات راهبردی شهرداری تهران ، جبار رحمانی عضو پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سعیده زادقناد مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

**بازدید مدیران شهر نانو عمان از دانشگاه تهران
هیأتی از مدیران شهر نانو عمان، سوم دی 1397، ضمن بازدید از دانشگاه با برخی از مسئولان دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار دو طرف ضمن تبادل نظر در خصوص برنامه‌های مربوط با نانو و امکان برقراری ارتباط با گروه‌های آموزشی مربوطه و همچنین پارک علم و فناوری خواستار گسترش همکاری مشترک با پروژه‌های مختلف نانو شدند.

**ساخت بیوسنسور قابل حمل نیترات
این طرح که به عنوان رساله دوره دکتری توسط کیوان آصف‌پور وکیلیان با راهنمایی جعفر مساح در گروه فنی کشاورزی انجام شد، می‌تواند غلظت نیترات در نمونه‌ها را بدون نیاز به آماده‌سازی الکترود در هر آزمایش با دقت مناسبی پیش‌بینی کند.
در این طرح، از یک سامانه یادگیری ماشین به منظور پیش‌بینی میزان نیترات در نمونه‌های مایع استفاده شده است. این سامانه، غلظت نیترات در نمونه‌ها در حد میکرومولار را با توجه به شرایط نگهداری آنزیم تثبیت شده بر روی الکترود به همراه ویژگی‌های الکتروشیمیایی و طیف‌سنجی نمونه پیش‌بینی می‌کند.
ویژگی‌های الکتروشیمیایی، طیف‌سنجی و کارکردی به ترتیب شامل نتایج ولتامتری چرخه‌ای در یک سامانه سه الکترودی، جذب طیفی در بازه 150 تا 1000 نانومتر، و دما و مدت‌زمان نگهداری الکترود / آنزیم آماده‌شده است.
نتایج نشان می‌دهد که بیوسنسور قابل حمل ارائه شده قابلیت استفاده تا 10 روز پس از آماده‌سازی الکترود / آنزیم و پیش‌بینی غلظت نیترات در بیش از 300 نمونه را دارد.
نتایج ساخت و ارزیابی این بیوسنسور در مجلات IEEE Sensors Journal از انتشارات IEEE وChemometrics and Intelligent Laboratory Systems وBiosystems Engineering از انتشارات Elsevier منتشر شده است. این رساله در بیست و هفتمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران به عنوان رساله نمونه مقطع دکتری شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران اخبار كوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران