Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: مقام های وزارت کشور آمریکا روز جمعه پیشنهاد کردند که با ایجاد مجموعه ای از اصلاحات در قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، سختگیری های بیشتری بر دسترسی عموم مردم و رسانه ها به سوابق مراودات این وزارتخانه اعمال شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای گاردین، این پیشنهاد بخشی از تلاش ها برای مقابله با آن چیزی است که وزارت کشور آمریکا «افزایش بی سابقه» در میزان درخواست های اطلاعاتی تحت قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کنار دیگر اصلاحات گسترده در مقررات قانون دسترسی آزاد به اطلاعات موسوم به 'فویا' (Foia)، اصلاحات پیشنهادی وزارت کشور آمریکا به این آژانس اجازه می دهد تا آن دسته از درخواست ها برای دسترسی به اطلاعات که خیلی دشوار یا گسترده ارزیابی می کند را رد کرده و بر میزان سوابقی که برای درخواست های ماهیانه پردازش می کند، محدودیت اعمال کند.
این وزارتخانه بر هزاران میلیون هکتار زمین دولتی از جمله پارک های ملی و همچنین بر برنامه کشور در مورد گونه های در خطر انقراض، در آمریکا نظارت می کند. وزارتخانه مذکور در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دستورالعملی را اتخاذ کرده است تا با نادیده گرفتن طیف گسترده ای از مقررات زیست محیطی، به حفاری و استخراج نفت و گاز از این زمین ها دست بزند.
مدارکی که در ماه های اخیر به واسطه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات به دست آمده اند، از روابط نزدیک این وزارتخانه با گروه های حوزه انرژی و چندین مورد تخلف اخلاقی آشکار در میان مقامات سیاسی رده بالا، پرده برداشتند.
این روزنامه انگلیسی افزود: اصلاحات طرح شده با انتقادهای تندی از سوی نهادهای جامعه مدنی که از قانون دسترسی آزاد به اطلاعات برای ردگیری فعالیت های این وزارتخانه استفاده می کردند، روبه رو شده است.
«جرمی نیکولز» مدیر برنامه آب و هوا و انرژی گروه 'وایلدارث گاردینز' (WildEarth Guardians) می گوید: «(اجرای) این اصلاحات جنگ با شفافیت است.این اقدام تلاشی حساب شده برای حفاظت از وزارت کشور در برابر موشکافی، نظارت و مسئولیت پذیری است.» نیکولز می گوید که اگر نیاز باشد، مقررات اصلاح شده را در دادگاه به چالش خواهد کشید.
به نقل از این تارنمای خبری، جامعه آمریکا تا 28 ژانویه (8 بهمن) برای اظهارنظر در مورد اصلاحات پیشنهادی زمان دارد.
به گزارش ایرنا، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دسترسی عمومی به اطلاعات نگهداری شده توسط دولت را تضمین می‌کند.
بنابر این قانون، اطلاعاتی که مردم و رسانه ها طلب می کنند باید به طور رایگان یا با هزینه ای ناچیز و به طور استاندارد، تامین شوند.
براساس قانون آزادی اطلاعات، دولت از قانون گذار می‌خواهد که با شرایطی خاص، امکان دسترسی عموم مردم به اسناد، مدارک و گزارش‌ها را فراهم کند.چیزی که زیردستان ترامپ را که همچون خود وی اهمیتی برای قوانین و مقررات قائل نیستند، به وحشت می اندازد.
اروپام**9418**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات وزارت كشور آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا

بلوگرانا نمی‌خواهد در سوپرجام فصل آینده اسپانیا غایب باشد.

طرفداری | بارسلونا میزبان والنسیا است.

تیم‌های بارسلونا و والنسیا فردا در دیداری از چارچوب هفته سی‌وسوم لالیگای اسپانیا به مصاف هم می‌روند. بارسلونا، قهرمان فصل گذشته لالیگا پس شکست مقابل رئال مادرید، دیگر شانسی برای فتح مجدد جام ندارد و حال تنها یک هدف مهم برای تیم ژاوی باقی مانده‌است: نایب‌قهرمانی و حضور در سوپرجام اسپانیا.

بارسلونا که (با یک بازی کمتر از ژیرونا) در رده سوم جدول لالیگا قرار گرفته، از والنسیایی میزبانی می‌کند که در جایگاه هشتم حضور دارد‌. 

تقابل فردای بارسلونا و والنسیا از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در استادیوم المپیک لوییس کمپانیس (مونتجوییک) با قضاوت روبرتو دی بورگس آغاز می‌شود.

ترکیب احتمالی بارسلونا و والنسیا  بارسلونا (۳-۳-۴): تراشتگن | کونده، آرائوخو، کوبارسی، کانسلو | گوندوعان، کریستنسن، پدری | یامال، لواندوفسکی و رافینیا والنسیا (۱-۳-۲-۴): مامارداشویلی | فولکوئر، موسکوئرا، اوزکاجار، وازکز | په‌په‌لو، گوارا | پرز، آلمیدا، لوپز | دورو 

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو