Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید عسکری باقرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از هفت هزار هکتار زمین های کشاورزی شهرستان بافق 80 درصد واجد شرایط برای آبیاری نوین است.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان بافق با دادن مشوق هایی چون پرداخت اعتبارات بلاعوض در سال های اخیر کشاورزان را به بهره گیری از سیستم آبیاری نوین تشویق کرده افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، برگزاری کارگاههای آموزشی و ترویج، ساخت استخر های تنظیمی آب زراعی، انتقال آب چاه با لوله و پوشش کانال های خاکی، توسعه کشت گیاهان کم آبخواه و گیاهان دارویی از دیگر اقدامات این نهاد در راستای مصرف بهینه آب کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول تصریح کرد: هم اکنون برای اجرای آبیاری تحت فشار مبلغ 130 و کم فشار 58 میلیون ریال در هر هکتار کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در بخش زراعی شهرستان بافق از 35 به 45 درصد رسیده خاطر نشان کرد: مصرف آب کشاورزی از 66 میلیون متر مکعب در سال 85 هم اینک به 44 میلیون متر مکعب رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق ابراز امیدواری کرد: در برنامه ششم توسعه این مقدار مصرف آب کشاورزی در این شهرستان به 25 میلیون متر مکعب برسد.
عسکری با بیان اینکه 50 میلیون متر مکعب آب زراعی از منابع مختلف در شهرستان بافق تامین می شود افزود: حدود 70 درصد این آب دارای EC بین چهار هزار تا 2 هزار و 400 میکروموس بر سانتیمتر می باشد که بیانگر کیفیت نامناسب آب در بخش کشاورزی است.
آب کشاورزی شهرستان بافق از 137 رشته قنات و 126 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق تامین می شود.
7543/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش کشاورزی جهاد کشاورزی زمین کشاورزی بافق جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت