Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول؛ کوروش مقتدری، سرپرست وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول  در راستای تعامل با سازمان‌های بین‌المللی با خالد ارن، رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ، تاریخ و هنر سازمان همکاری اسلامی(ارسیکا) دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس ارسیکا گفت: ما با ایران در حوزه معرفی فرهنگ و هنر اسلامی همکاری داریم و در حال حاضر نیز در زمینه تاریخ جهان اسلام  در حال پژوهش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نویسندگان و محققان ایرانی درخواست کرده‌ایم درباره تاریخ اسلام در کشورشان مقالاتی تهیه و برای ما ارسال کنند. یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی را نیز در ماه‌های آینده برگزار خواهیم کرد .

سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول  نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارسیکا در معرفی تاریخ،  فرهنگ و هنر اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وابستگی فرهنگی در حوزه روابط فرهنگی ـ  بین‌المللی ارائه داد و اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی فرهنگی همچون ارسیکا  نقش و جایگاه خاصی در روابط فرهنگی دارند و سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی اصلی برقراری روابط فرهنگی ایران در عرصه بین‌الملل است.

وی افزود: وابستگی فرهنگی ایران در استانبول همانند گذشته آمادگی خود را برای همکاری با ارسیکا اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول از کتابخانه ارسیکا بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا مقاله ایران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند