Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امام‌جمعه دیر بعد از ظهر شنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، گفت: آن مرحوم، در عرصه‌های علمی، عملی، سیاسی و حکومتی، به‌ویژه در قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام کارایی عالی داشت و شخصیتی در طراز نظام بود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی به بیان گوشه ای از ویژگی های علمی و شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) از جمله معدود شخصیت‌های فکری و مبارزاتی در نظام جمهوری اسلامی بود که در مکتب اولیاء الهی پرورش یافته و از جمله تربیت یافتگان مکتب امام صادق (ع) به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی، مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره)  را کارگزاری وفادار و صاحبنظری فرزانه و ممتاز برای نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی خدمتگزاری بی بدیل انسانی، شجاع و مدبر  و همواره در مسئولیت های مختلف خدمتگزار نظام اسلامی بودند.

وی، ولایت مداری را یکی از ویژگی های بارز این عالم جلیل القدر برشمرد و خاطر نشان کرد: ایشان در دوران جوانی خود نیز منشا خیرات بسیاری به ویژه در به ‌ثمر رساندن انقلاب اسلامی بود که نباید تلاش ها و مجاهدت های این عالم ربانی در آن سال‌ها مغفول واقع شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی برادر سه شهیدی است که با بی رحمی توسط حزب بعث عراق به شهادت رسید گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجاهد بزرگ و از تشکیل دهندگان مجلس اعلای انقلاب اسلامی و مبارزی کوشا در کنار ولایت و استوانه فقهی در نجف و قم و از مراجع صاحب سبک بوده است.

مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم و از سال ۱۳۹۶ ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال ۱۳۹۰ ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت ۲۲ دوشنبه‌شب در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر 4498561

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی شهرستان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: مرحوم صابری (گل آقا) به معنای واقعی کلمه آدم متعهدی بود. او از جمله کسانی بود که قدر انقلاب را می دانست. به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم کیومرث صابری فومنی

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش