Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره پیگیری موضوع آتش سوزی مدرسه زاهدان و حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات اظهار کرد: برای پیگیری آتش سوزی مدرسه غیر دولتی زاهدان با آقای میرزاده موضوع را بررسی کردیم که بر اساس بررسی‌های انجام شده ضعف نظارتی بر مدرسه عامل این حادثه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتفاقاتی که طی این روزها در مدرسه و دانشگاه ما رخ داده است همواره به دلیل ضعف نظارتی مسئولان مربوطه بوده است به همین دلیل این موضوعات فردا در کمیسیون آموزش با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد بررسی می‌شود.

سعیدی اظهار کرد: در حادثه زاهدان غیر استاندارد بودن مدرسه و نبود نظارت بر عملکرد آن عامل این حادثه بوده است که باید مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات هم بنا بر بررسی‌ها انجام شده خودرو معاینه فنی نداشته است که این موضوع ضعف نظارت بر عملکرد  دانشگاه را نشان می‌دهد که باعث فوت 9 دانشجو و یکی از اولیای آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه آزاد تغییر و تحولاتی رخ دهد تصریح کرد: در این دانشگاه نیازمند اهرم‌های نظارتی بیشتری هستیم تا عملکرد آنها بیش از پیش مورد توجه باشد .

سعیدی بیان کرد: در هر دو حادثه مدرسه زاهدان و دانشگاه علوم و تحقیقات مسئولان باید فردا در کمیسیون آموزش پاسخگو باشند و ضرورت عذرخواهی و حتی برکناری مسئولان مربوطه برای تسکین بازماندگان این حوادث ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه کمیسیون آموزش برای پیگیری حادثه علوم و تحقیقات   مدرسه زاهدان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است

 حسن بروشکی در همایش استانی خیرین مدرسه یار سیستان و بلوچستان، ضمن قدردانی از اندیشه و نگاه بلند و عمیق خیرین گران‌قدر بیان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

وی ادامه: در مسیر مدرسه یاری موضوع نگهداشت و ماندگاری نیروی انسانی در مناطق مختلف استان بسیار حائز اهمیت است و در برخی موارد یک دغدغه خواهد بود؛ به همین دلیل تأمین فضای اسکان آنان یک ضرورت است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: اصرار و اعتقاد ما بر این است که موضوع جذب نیرو در آزمون‌های استخدامی در سیستان و بلوچستان با اولویت بومی پذیری باشد تا شاهد ماندگاری و رفع کمبود دیرینه نیروی انسانی باشیم.

وی افزود: از مولفه‌های مهم تأثیرگذار در پوشش حداکثری تحصیلی دانش‌آموزان، توسعه طرح روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی است.

بروشکی اذعان کرد: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات آموزش‌وپرورش استان متأثر از رشد جمعیت دانش‌آموزی است که به طور میانگین سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و هم نیاز به فضا و تجهیزات و هم نیروی انسانی را تشدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است