Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه ما توانستیم پوست‌اندازی جدیدی را در سازمان‌بهزیستی مشاهده کنیم، گفت: اگر توانستیم قوه‌قضاییه را با سازمان‌بهزیستی همراه کرده و الگوی دادگاه‌های درمان‌مدار را ایجاد کرده و تغییر نگرش در زمینه معتادان متجاهر به وجود آوریم و معتاد متجاهر را از مجرم بودن به‌عنوان یک آسیب‌دیده معرفی کنیم و توانستیم ثبت الکترونیک طلاق را راه‌اندازی کنیم و با همراهی مجلس افزایش مستمری‌بگیران را ایجاد کنیم ناشی از این است که همکاری بسیار خوبی در سازمان وجود داشت و دولت نیز حمایت خوبی از سازمان بهزیستی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برنامه ششم بسیار واضح و روشن تولیت سلامت‌اجتماعی را به سازمان‌بهزیستی واگذار کرده، خاطرنشان کرد: تخصصی‌ترین سازمانی که به مسایل آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و دانش‌محور بوده و برخوردار و بهره‌مند از نیروهای متخصص و کارشناس است سازمان بهزیستی است. 22 هزار نیروی آماده به‌کار از گوشه و کنار کشور با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند. همچنین 3 هزار نیروی انسانی در تهران مشغول خدمت هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه ما توانسته‌ایم یک گزارش تحلیلی - توصیفی را در آسیب‌های اجتماعی به‌صورت مستندسازی ارایه دهیم، تصریح کرد: ما در این گزارش آورده‌ایم که کجا قرار داشتیم و در حال حاضر در چه جایگاهی هستیم و چه آینده‌ای را برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده‌ایم. ما در این سند مشخص کرده‌ایم آینده‌نگری ما روی چه اهدافی است و امیدوارم قبادی‌دانا نیز از این دستاورد استفاده کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولان تصریح کرد: بعد از 15 سال سازمان بهزیستی توانست در اجلاس نیویورک حضور پیدا کند و ما این قانون را آنجا ارائه کردیم و همه آنها اذعان داشتند که این قانون مترقی‌ترین قانونی است که درباره معلولان تدوین شده است. حتی بین کشورهای پیشرفته نیز سراغ نداشتند چنین قانونی که در همه ابعاد به موضوع معلولان پرداخته باشد. معتقدم ما به این توفیقات دست پیدا کردیم. این توفیقات برای 22 هزار نیروی انسانی شاغل در سازمان بهزیستی است که من افتخار همکاری با آنها را داشته‌ام.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه از همسرم برای همراهی‌اش در سال‌های خدمت در سازمان بهزیستی تشکر می‌کنم، تصریح کرد: همسرم این انگیزه را در من ایجاد می‌کرد که من بتوانم بهتر خدمت کنم و می‌گفت اگر قرار است برای سازمان بهزیستی و افراد معلول قدم برداری حتی اگر هفته‌ها هم منزل نیایی مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: من از علی ربیعی وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و در این مسند قرار داد. من در حوزه بی دردسر بیمه سلامت بودم اما به یک‌باره به من گفتند به‌عنوان رییس سازمان بهزیستی انتخاب شده‌ام در حالیکه در سفر خارج از کشور بوده‌ام.

رییس سابق سازمان بهزیستی تصریح کرد: 42 درصد مدیران بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین 62 درصد پرسنل این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند و معتقدم این افتخارات را که این سال‌ها در سازمان بهزیستی کسب کردیم زنان برای ما آفریدند.

استاندار کنونی تهران تصریح کرد: معتقدم کار در بهزیستی سخت اما با عشق و دل است؛ کاری که زمان نمی‌برد و سختی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان سازمان بهزیستی گفت: من به پرسنل این سازمان قول دادم حقوق آنها را افزایش می‌دهم و این سال‌ها هم توانستم و هم نتوانستم. توانستم برای پزشکان شاغل در بهزیستی 50 درصد فوق‌العاده‌شان را اختصاص دهم و PHD های روان‌شناسی نیز توانستند 50 درصد فوق‌العاده‌شان را دریافت کنند. مجلس در این زمینه به ما خیلی کمک کرد.

محسنی‌بندپی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: تنها دستگاهی که در ردیف اعتباری سال 97 خود کمک به فوق‌العاده شغلی کارکنان بهزیستی انجام شد و ردیف اعتباری 70 میلیارد تومانی را دریافت کرد ما بودیم. همه تلاشم این بود که شهریورماه حکم این افراد را بیاورم اما نشد و نتوانستم اما ماه قبل به دوستان سازمان اعلام کردم این حق‌الناس است و نباید در سازمان رسوخ کند و 15 و 16 میلیارد تومان از این مبلغ باید بین کارکنان بهزیستی سراسر کشور توزیع شود که به‌طور میانگین می‌شود ماهیانه 600 هزار تومان. ما تلاش کردیم هر چند اندک زحمات پرسنل را از این طریق جبران کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت

 سیدمحمدجواد حسینی گفت: در ماه مبارک امسال برای نخستین بار در سطح گسترده روایت ها، موضوعات و مسائل جامعه هدف، مددجویان، همکاران، خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان در راستای جهاد تبیین و شناخت بیش از پیش سازمان معرفی شد و به مدت یک ماه علاوه بر جلب مشارکت‌های نقدی مردم، بسیاری از نظام مسائل خاص افراد دارای معلولیت، ایتام، بانوان سرپرست‌خانوار، کودکان کار، مادران و پدران فداکار در رسانه ملی روایت و بیان شد.

وی افزود: در این ماه مبارک به میزان قابل توجه‌ای رسانه ملی به افراد دارای معلولیت، مددجویان سازمان بهزیستی و مسئله آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مختلف پرداخت و مخاطبان با نظام مسائل مددجویان سازمان بهزیستی آشنا شدند.

حسینی در زمینه بستر‌های دریافت مشارکت‌های مردمی گفت: امسال به روز رسانی و نوآوری بستر‌های مشارکت مردم، مانند راه اندازی برخی درگاه ها، اتصالات با برخی شتاب‌دهنده‌ها و راه اندازی درگاه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به نشانی mosharekat.behzisti.ir صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام مشارکت مردم مزین شده‌است، بتوانیم با استفاده از بستر‌های نوین و ایجاد ارتباط مؤثر نسبت به استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و منابع مردمی و گروه‌های غیردولتی اقدام کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهر تهران نیز درباره کمک‌های مردمی به مددجویان گفت: ۱۷ میلیارد ریال فطریه بین مددجویان و جامعه هدف بهزیستی در شهر تهران توزیع شد.

ژیلا اصلانی با قدردانی از خیرین شهر تهران از جمع آوری مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به مناسبت عید فطر در این شهر خبر داد و گفت: با استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری فطریه در روز عید فطر مبلغی بالغ بر ملبغ ۳ میلیارد ریال در مراکز دولتی و بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در مرکز غیردولتی جمع آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است که هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود و امیدوار هستیم این مبالغ بتواند در رفع مشکلات مددجویان نقش اثرگذاری داشته باشد.

اصلانی یادآور شد: در سال گذشته خیرین نقش بسزایی در کمک به اقشار نیازمند از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار داشتند و امیدوار هستیم با توجه به مشکلات کنونی جامعه هدف از جمله تامین تجهیزات توانبخشی، هزینه درمان و معیشتی همچنان شاهد حضور خیرین به عنوان بازوان توانمند در این اداره باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید