Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مهندس حسن فخرایی افزود: در حال حاضر پسماند‌های عفونی تعدادی از مطب‌های خصوصی پزشکان و کلینک‌ها به همراه زباله‌های شهری توسط نیرو‌های خدماتی شهرداری جمع آوری و در جایگاه مخصوص دفن می‌شود؛

و‌ی تصریح کرد: زباله‌های عفونی مطب‌ها افزون بر اینکه می‌تواند تهدیدی جهت سلامت جامعه باشد، احتمال انتقال انواع آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی را به محیط زیست، آب و خاک به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به قانون مدیریت پسماند عنوان داشت: تولید کنندگان پسماند‌های عفونی مسئول بی خطر سازی پسماند‌های تولیدی هستند، ولی با توجه به اینکه امکان بی خطرسازی توسط هر مطب وجود ندارد می‌بایست باهمکاری سازمان نظام پزشکی کلیه پزشکان وپیراپزشکان با یک شرکت دارای مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت وسازمان محیط زیست قرارداد بی خطرسازی پسماند‌ها را منعقد نمایند تا پس از بی خطرسازی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر جهت دفن نهایی تحویل داده شود.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز با تاکید بر تشکیل جلسه فی ما بین سازمان مدیریت پسماند و نماینده شرکت بی خطرسازی پسماند‌های عفونی و سازمان نظام پزشکی جهت بررسی نحوه قرارداد با توجه به دسته بندی تخصص پزشکان، این طرح را یکی از گام‌های مهم این مرکز در پیشبرد اهداف بهداشتی برشمردند.

مهندس حمیدحبیبی نیا اعلام داشت: سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت دریافت شکایات شهروندان بصورت شبانه روزی پاسخگوی همشهریان می‌باشد.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی پسماند‌های عفونی و شیمیایی مطب‌های پزشکان و کلینیک‌ها، نشست هم اندیشی با کارشناسان سازمان نظام پزشکی، سازمان مدیریت پسماند، نماینده معاونت درمان و نماینده سازمان محیط زیست برگزار گردید.

انتهای پیام/م

ساماندهی پسماند‌های عفونی و شیمیایی مطب‌های پزشکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در حدود ۶۰ سال، زباله بهشهر و شهر‌های همجوار در زمینی در مجاورت این شهرستان دفن شده و موجبات اذیت و آزار مردم منطقه را فراهم کرده بود که با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ‌پس از نیم قرن ساماندهی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر‌اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله به صورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به اینکه از امروز کوچک‌ترین زباله‌ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولین شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک