باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۰۸۹۸
به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری ایران ساخت با حضور سورنا ستاری(معاون علمی فناوری رئیس جمهوری)، حناچی(شهردار تهران) و با اجرای اشکان خطیبی در تالار وحدت برگزار شد.
شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: کسانی که در دایره قدرت جهانی هستند از همین روش برای تحریم کشورها استفاده میکنند همانطور که آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر آمریکا دو کشور را اشغال کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیروز حناچی در ادامه بیان کرد: کشور ما در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تشدید تحریم فشارها توانسته با حمایتهای رهبر انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. همچنین جوانان با اعتماد به نفسی که دارند میتوانند از تحریم برای توسعه کشور گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دنیا با پدیده تحریم مواجه شده بنابراین شاید ما در کوتاهمدت نتوانیم کاری را انجام بدهیم اما میتوانیم در ادامه این تحریمها را به فرصت تبدیل کنیم.
همچنین در ادامه این مراسم منتخبان دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ایران ساخت به این شرح اعلام شدند:
بخش ادبیات (رشته داستان)
رضا احسان پور - نام اثر آبی نیسانی
علی خضری -نام اثر سماق ایرانی
مصطفی احمدی - نام اثر رنگ طلا
محمد جواد هفتانی – سایه می شود
معصومه دهنوی – جن های گوش دراز ...
*******
بخش ادبیات (رشته شعر)
علی سلیمانی - نام اثر مصرف غرور
محمد حسین مهدویان - نام اثر فوتبال ایران - ژاپن
حسن حاتمی بهابادی - نام اثر کاسب داخلی چند
روح الله سرطاوی – کالای داخلی
مهران حسینی - همایش
********
بخش ادبیات (رشته مستند نگاری)
شرکت پویش داده نوین - نام اثر شیوه مستند سازی در شرکت پویش داده نوین
مهراب اکبری شهپر - نام اثر بازیافت مواد تجدید حیات
محمد بیطرفان - نام اثر اندیشه مبارزه با استعمار و ترویج کلای داخلی در دوره قاجار
فاطمه شریف یزدی – هدیه فناورانه
حامد سردار – بست ورلد
*******
بخش ایده بازار
شرکت مهندسی کاشفان نیلفام - نام اثر پکیج فاضلاب بهداشتی و صنعتی
شرکت الماس طب کاسپین - نام اثر دستگاه کنتراست تراپی
محمد مهدی حاجتی - نام اثر ساخت مولتی کود ارگانیک از ضایعات کشاورزی
شرگت هوپاد صنعت – سامانه پلاسما سرد فشار ...
عادل کریمیان – جزیره خورشید
حمیدرضا محترم – اپلیکیشن ضبط و تشخیص صدا با هوش مصنوعی
********
بخش هنرهای تجسمی (رشته پوستر)
میثم گل بابایی - نام اثر زودتر بیدارشو!
احمد وجدان نژاد - نام اثر سفره ایرانی
محمد علی حلیمی - نام اثر قاچاق کالا سم تولید داخلی
نعیمه پاک نیت – نجاتش بدیم
********
بخش هنرهای تجسمی (رشته تصویر سازی)
هیئت داوران کسی را حائز رتبه اعلام نکردند
********
بخش هنرهای تجسمی (رشته کارتون)
جابر اسدی - نام اثر : اثرات واردات بی رویه
مهدی عزیزی
محمود نظری
ناصر مقدم – حمایت از کالای ایرانی
******
بخش رسانه های دیجیتال (رشته بازی های رایانه ای)
مهدی بهرامی - نام اثر انگاره
تیمElectro gryphon Games - نام اثر شهرزاد
شرکت توسعه گر شبیه ساز - نام اثر مزرعه شمالی
شرکت رسانا افزار شریف – آریو
ایمان گلکار - لوترز
*********
بخش رسانه های دیجیتال (رشته سامانه هوشمند و آی او تی)
هیئت داوران کسی را حائز رتبه اعلام نکردند
********
بخش رسانه های دیجیتال (رشته شبکه های اجتماعی)
شرکت پیشروان فناوری اطلاعات ویهان - نام اثر شبکه اجتماعی پروفایل
**********
بخش رسانه های دیجیتال (رشته نرم افزار تلفن همراه)
شرکت تدبیر گستران بهینه ساز - نام اثر ایران اپس
شرکت رهپویان خرد ایرانیان - نام اثر سیمای همراه
نیما محسنی - نام اثر آپ همگردی
**********
بخش رسانه های دیجیتال ( ن رشته رم افزار های کاربردی و چند رسانه ای)
سید علی محمدیه - نام اثر زبان برنامه نویسی مستقل ET
*********
بخش رسانه های دیجیتال (رشته وب سایت)
شرکت کلان دانش سهند - نام اثر فرادرس
مشترک سید مجتبی شریعتی - نام اثر منظوم مرجع سینما و تلویزیون
مشترک پوریا نوروزی - نام اثر گلورین
*********
بخش دیداری و شنیداری (رشته برنامه تلویزیونی و گزارش خبری)
محسن رسولی - نام اثر : منهای نفت (تولید و تجارت خرما)
حسین دهقان - نام اثر: افراماکس
روح اله رحیمی - نام اثر ایرانیش
*******
بخش دیداری و شنیداری (رشته برنامه رادیویی)
مریم تقی زاده - نام اثر برنامه رویش
هانیه پیرامی - نامه اثر برنامه حمایت از صنایع کوچک
حسین خلیلی نژاد - نام اثر برنامه جنگ، آتش بازی
******
بخش دیداری و شنیداری (رشته پویانمایی)
مسعود اسدی - نام اثر کفش زرد
مجتبی احسانی - نام اثر انتخاب با خودمونه
ایمان پورعلی - نام اثر کامی و کتی
********
بخش دیداری وشنیداری (رشته فیلم کوتاه و دانشجویی)
محمد امین شریفی و علی رحیمی - نام اثر کارخانه
هادی فیروزمندی - نام اثر گل ایرانی
رضا نجاتی - نام اثر تریبون
******
بخش دیداری وشنیداری (رشته فیلم مستند)
مهدی عوض زاده - نام اثر مستند عالی نسب
لطف اله جاویدی - نام اثر مستند من یک چوپانم
مهدی همایونفر- نام اثر مجموعه مستند قیام لله
********
بخش دیداری و شنیداری (رشته کلیپ و تیزر تبلیغاتی)
عباس مردای - نام اثر شرکت نفت و گاز سرو
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - نام اثر خوب گوش کن ایرانیه
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - نام اثر درها
منبع: ایلنا
کلیدواژه: پیروز حناچی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایتهایی از نخستین شرکتهای مسافربری | وقتی گاریخانهها به گاراژ تبدیل شدند
همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی:تا قبل از ورود نخستین اتومبیل ها به تهران، پایتختنشینها مسیرهای کوتاه را با وسایلی مثل گاری، درشکه، پالکی و تخت روان می پیمودند و مسیرهای نسبتا طولانی را با اسب و درشکه طی می کردند، اما پدیده ای به نام اتومبیل معادلات را به کلی تغییر داد و با همه مخاطراتی که داشت عبور و مرور اهالی تهران به نقاط دور و نزدیک را سهل و آسان کرد.
قصههای خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید
گاراژها درست در چنین دوره ای و برای استقرار اتوبوس های بینشهری در گوشه و کنار تهران متولد شدند و مردم برای سفر به شهرهای دور و نزدیک کافی بود خودشان را به نزدیکترین گاراژ مسافربری برسانند.
داریوش شهبازی، تهرانپژوه، معتقد است گاراژها از اواخر دوره قاجار پدیدار شدند و تغییراتی بنیادی در سبک زندگی اهالی تهران پدید آوردند: «تهران حدود سال ۱۳۰۰ و همسو با سیر تحولات انقلاب صنعتی در کلانشهرهای دنیا پیشرفت میکرد و یکی از نشانه های پیشرفت ورود اتومبیل به خیابان های بود. بعد از این اتفاق مهم بود که کاروانسراها به گاریخانه و در گامهای بعدی به گاراژ تبدیل شدند. این روند در دوره حکومت احمدشاه قاجار طی شد و با آزمون و خطاهای بسیاری همراه بود.»
وقتی عبور و مرو با اتومبیل در خیابان های تهران با اقبال عجیب مردم همراه شد، بسیاری از رجال بانفوذ و متمول دوره قاجار مثل وثوقالدوله و امینالضرب از اروپایی ها اتومبیل خریدند و به عنوان وسیله نقلیه شخصی به تهران آوردند. بعد هم با واردات اتوبوس هایی که مخصوص حمل بار و مسافر بود به تهران، گاراژهایی که محل تجمع درشکه و گاری بود به توقفگاه اتوبوس ها تبدیل شدند.
شهبازی درباره تولد نخستین گاراژ در پایتخت می گوید: «گاریخانه سید اسدالله در خیابان چراغبرق قدیم (امیرکبیر فعلی) نخستین جایی بود که پس از قانون سجل احوال و سجل گرفتن به گاراژ تبدیل شد و از "گاریخانه سید اسدالله" به "گاراژ حسینی" تغییر نام داد. مدتی بعد "گاراژ فولادی" در محدوده شمالی گود عربها و "گاراژ فردشیشه" در سهراه امینحضور برای توقف اتوبوسها در نظر گرفته شد. آنموقع مسافرها به گاراژ حسینی می رفتند و گاراژ فولادی به اتوبوسهایی اختصاص داشت که کارشان حمل بسته های پستی از شهرهای مختلف و رساندنشان به دست مردم تهران بود و گاراژ فردشیشه مختص حمل و جابهجایی بار بود.»
در دوره پهلوی تعداد گاراژهای تهران به سرعت زیاد شد و گاراژهای بی ام تی، عدل، اتوفردوسی، میهننورد و ... در محدوده میدان توپخانه قدیم تا خیابان های ناصرخسرو، بابهمایون و فردوسی کنونی ایجاد شدند، اما در سال ۱۳۵۹ و با اجرای طرح ساماندهی اتوبوسهای بینشهری به ترمینال جنوب که نیمهساخته بود نقل مکان کردند و به خاطره ای در ذهن تهراننشینها تبدیل شدند.
کد خبر 848264 برچسبها تهران قدیم همشهری محله تهران