Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فرانسه به سوی تظاهرات کنندگان معترض در شهر پاریس گاز اشک آور شلیک کرده است. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تظاهرات معترضان جلیقه زرد برای هفتمین هفته متوالی در خیابان های پاریس ادامه یافته است، نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش صدها نفر از معترضان با پوشیدن جلیقه های زرد در نزدیکی ساختمان شبکه تلویزیونی بی اف ام در مرکز پاریس تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با انتشار اخبار جعلی سر دادند و خواستار استعفای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شدند.

پلیس فرانسه تعدادی از معترضان را نیز بازداشت کرده است. در شهر نانت نیز پلیس به سوی تظاهرات کنندگان گاز اشک آور شلیک کرده است. انتظار می رود تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای لیون، بوردو و تولوز نیز برگزار شود.

در شهر مارسی نیز حدود 900 نفر در تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کرده و خواستار استعفای ماکرون شدند. تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات فرانسه طی هفته های اخیر کاهش یافته است. تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات از 282 هزار نفر در اواسط نوامبر به کمتر از 38600 نفر در شنبه هفته گذشته رسیده است.

کریستوف کالنشون یکی از رهبران جنبش موسوم به جلیقه زردها نیز در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت: جنبش جلیقه زردها در فرانسه تبدیل به یک مخالف واقعی و جدی برای مقام های رسمی کشور شده است.

تداوم اعتراض جلیقه‌زردهای فرانسه در هفتمین هفتهتحقیق درباره اعمال خشونت پلیس فرانسه علیه جلیقه زردها

 

وی افزود: جنبش جلیقه زردها در حال ساخت و ایجاد نهاد سیاسی خود است، نمایندگان این جنبش در سراسر فرانسه دور یک میز گرد می آیند بنابر این ما در حال تشکیل یک قدرت ضد مقام های حاکم کشور هستیم. این یک واقعیت است. این یک نیروی سیاسی مخالف واقعی است.

این فعال سیاسی مخالف دولت فرانسه تاکید کرد: ماکرون و دولتش در آستانه فروپاشی سیاسی قرار دارد. تصور می کنم ماکرون در آستانه انفجار است. حزب سیاسی اش در حال منفجر شدن است. تعدادی از نمایندگان حزب حاکم فرانسه از این حزب خارج شده اند. ما از ماکرون خواستیم تا سیاست هایش را تغییر دهد ، اگر سیاست های دولت فرانسه تغییر نکند، ماکرون سقوط خواهد کرد.

مردم فرانسه از اواسط نوامبر تاکنون در اعتراض به وضعیت معیشتی و افزایش هزینه های زندگی علیه سیاست های دولت امانوئل ماکرون، تظاهرات گسترده ای را آغاز کرده اند.

گرچه دولت ماکرون اجرای برنامه افزایش مالیات سوخت را لغو کرده است ولی تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در حال سرکوب اعتراضات هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد