Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:41:01 GMT

کنگو سفير اتحاديه اروپا را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۱۵۰۲

کنگو سفير اتحاديه اروپا را اخراج کرد

خبرگزاري آريا - دولت جمهوري دموکراتيک کنگو روز جمعه از سفير اتحاديه اروپا خواست ظرف مدت 48 ساعت خاک اين کشور را ترک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، درخواست کنگو از سفير اتحاديه اروپا براي ترک کينشازا، پايتخت در حالي صورت گرفت که تنها سه روز ديگر تا برگزاري انتخابات سراسري در اين کشور باقي مانده است.
انتخاباتي که در آن هم رئيس جمهور و هم نمايندگان پارلمان ملي و شوراهاي محلي انتخاب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين اقدام کنگو در واکنش به تمديد تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه 14 مقام کنگويي از جمله «امانوئل رمضاني شـاداري» نامزد انتخابات رياست جمهوري اين کشور صورت گرفته است.
"شاداري" کانديداي ائتلاف حاکم در کنگوست که حال تحريم آن از سوي اتحاديه اروپا با خشم دولت کنگو روبرو شده است.
اتحاديه اروپا اين افراد را به نقض حقوق بشر، سرکوب معترضان و دستور دادن به نيروهاي امنيتي براي اعمال خشونت ضد تظاهر کنندگان متهم کرده است.
انتخابات رياست جمهوري در کنگو قرار است روز يکشنبه برگزار شود.
در همين حال؛ هزاران نفر از مردم جمهوري دموکراتيک کنگو روز پنجشنبه در اعتراض به لغو برگزاري انتخابات رياست جمهوري در شهرهاي «بـني» در شرق و «يومبي» در غرب کنگو تظاهرات کردند.
نيروهاي پـليس و ارتش جمهوري دموکراتيک کنگـو به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشـک آور استفاده کردند.
اين مناطق هفته گذشته نيز صحنه درگيري هاي خشونت بار بود. در اين درگيري ها ده ها نفر کشته و زخمي شدند.
کميسيون انتـخابات کنـگو روز چهارشـنبه اعلام کرد راي گيري در اين شهرها و نيز منطقه «بوتمبو» به دليل شيوع بيماري ابولا لغو شده است.
اين شهرها به عنوان پايگاه هاي مخالفان «ژوزف کابيلا» رئيس جمهـوري کنگو شناخته شده و به گفته منابع محلي، اين تصميم دولت در جـهت تغيير آرا به نفع «امانوئل رمضاني شـاداري» که کانديداي مورد حمايت کابيلا است، اتخاذ شده است.
انتخابات رياست جمهوري کنگو مي بـايست در سال 2016 برگزار مي شد، اما بارها به تعويق افتاده که همين وضع، تظاهرات خشونت آميزي را به دنبال داشته است.
139/117
کليدواژه جمهوري دموکراتيک کنگو

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات