Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:47:37 GMT

افزایش ۶۲ درصدی بودجه بهزیستی در سال آینده

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۱۵۵۱

افزایش ۶۲ درصدی بودجه بهزیستی در سال آینده

رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور از افزایش۶۲ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ اجتماعی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم معارفه وحید قبادی دانا که عصر امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مدیران و معاونین بهزیستی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ابتدائاً یاد و خاطره مرحوم نوربخش مدیر سابق تامین اجتماعی  و تاج‌الدین معاون امور مجلس تامین اجتماعی را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پوست‌اندازی وظایف سازمان بهزیستی کشور در سال‌های اخیر بیان کرد: ما در طی 4 سال گذشته توانستیم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و... اقدامات موثری را انجام بدهیم.

رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اگر همکاری قوه‌قضائیه نبود ما نمی‌توانستیم اقدامات موثری را در حوزه طرح الگوی درمانمدار، درمان و ثبت الکترونیک طلاق انجام دهیم. ضمن این که ما توانستیم با همکاری دولت و مجلس مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی را در سال 96 از 53 هزار تومان یک نفره به 143 هزار تومان افزایش دهیم.

استاندار تهران ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز به صورت شفاف و واضح تولیت سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی واگذار شده است،چرا که این سازمان تخصصی‌ترین سازمان به مسائل حوزه اجتماعی است و هم اکنون 22 هزار نیروی آماده در این سازمان فعالیت دارند.

محسنی‌بندپی ادامه داد: هم اکنون ریل‌گذاری مناسبی برای ادامه فعالیت سازمان بهزیستی فراهم شده است و مسئولان جدید سازمان بهزیستی می‌توانند با استفاده از این فرصت و ظرفیت سازمان اقدامات جدیدی را انجام بدهند.

وی به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: لایحه این قانون با همکاری مجلس، سازمان بهزیستی و NGO ها تایید و در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس و شورای نگهبان رسید.

رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این که ما در این مدت عنایت ویژه‌ای را به پرسنل سازمان بهزیستی داشتیم، افزود: بنده در سفرهای استانی قبل از دیدار استاندار و نماینده ولی‌فقیه به سراغ پرسنل بهزیستی آن استان می‌رفتم. ضمن این که در این جلسه جا دارد از همسرم در طی این مدت که با بنده همراه بودند قدردانی کنم.

استاندار تهران بیان کرد: جا دارد از علی ربیعی وزیرسابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه بابت اعتمادش به بنده قدردانی کنم. ضمن این که از تمامی عوامل سازمان که در این مدت با بنده همکاری کردند تشکر می‌کنم و اگر افتخاری در سال‌های اخیر در جشنواره شهید رجایی به وجود آمد به همت پرسنل بهزیستی بوده است.

محسنی‌بندپی بیان کرد: هم اکنون 62 درصد از پرسنل بهزیستی زنان و 42 درصد از مدیران بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به این که در لایحه بودجه سال آینده، 62 درصد بودجه سازمان بهزیستی افزایش یافته است، گفت: کار کردن در سازمان بهزیستی عشق می‌خواهد و بنده تلاش کردم در این مدت به وظایف خودم عمل کنم.

استاندار تهران در پایان گفت: بیش از 92 درصد از تصدی‌های سازمان بهزیستی در این مدت واگذار شده است و ان‌شاءالله بنده در استانداری نیز که بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در تهران دارد بتوانم از ظرفیت بهزیستی استفاده کنم.

انتهای پیام/

 

R1491/P/S2/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد