Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:14:25 GMT

روش استفاده از نخ دندان(+تصاوير)

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۱۵۵۷

روش استفاده از نخ دندان(+تصاوير)

خبرگزاري آريا -

روش استفاده از نخ دندان(+تصاوير)
متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافي درباره ي نحوه مراقبت صحيح از دندان هاي خود ندارند و رعايت بهداشت دهان و دندان را در اين خلاصه کرده اند که مسواک بزنيد... ،مسواک بزنيد... و مسواک بزنيد. در صورتي که مسواک زدن يک بُعد از مقوله ي بهداشت دهان و دندان است. حتي نحوه ي مسواک زدن مهم تر از مسواک زدن مي باشد و کيفيت مسواک زدن مهم ترين چيزي است که کمتر بدان توجه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رعايت بهداشت دهان و دندان نيازمند داشتن اطلاعات وسيع در اين زمينه است و اين اطلاعات وسيع شامل شناخت اجزاء مختلف و بافت هاي موثر در سيستم تغذيه اي بدن، تغذيه و نقش آن در بهداشت دهان و دندان، رابطه صحيح با دندانپزشک خانواده، ترميم به موقع مشکلات بوجود آمده در دهان و دندان؛ از جمله پوسيدگي دندان و بيماري هاي لثه اي و ... مي باشد.

از جمله عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان است به جرات مي توان گفت که 90 درصد مردم از آن استفاده نمي کنند و بيش از نصف افرادي که از نخ دندان استفاده مي کنند، از استفاده صحيح از آن بي خبر هستند.
لذا لازم است که درباره ي روش استفاده ي صحيح از نخ دندان، توضيحات کاملي را به همراه تصاوير مربوط به هر قسمت براي شما بيان کنيم.

1- از يک نخ دندان مناسب که در داروخانه ها به وفور يافت مي شود، يک تکه به اندازه ي 25-20 سانتيمتر ببريد.

2- دو سر نخ دندان را به يکديگر گره بزنيد تا حلقه اي تشکيل شود که اين حلقه ي نخ به درستي بين انگشتان دو دست قرار گيرد و تسلط کافي به نخ دندان داشته باشيد.
همانطور که در تصوير بالا مي بينيد حلقه ي نخ دندان را در لاي انگشتان دست طوري بگيريد که انگشتان شست و سبابه آزاد باشد. بزرگ و کوچک بودن حلقه تسلط شما را به نخ دندان کمتر مي کند، لذا بعد از مدتي استفاده، مقدار(طول) نخ دنداني را که بايد ببريد تا مناسب اندازه ي انگشتان دستتان باشد، بدست خواهيد آورد.

3- مانور انگشتان جهت سهولت در کار با نخ دندان خيلي مهم است. از انگشتان شست جهت استفاده در دندان هاي فک بالا و از انگشتان سبابه جهت پاک کرن دندان هاي پايين استفاده کنيد.

4- قرارگيري انگشتان بايد به صورتي باشد که فاصله ي دو انگشت دست بين 2-5/1 سانتيمتر باشد که بهترين موقعيت تسلط بر نخ دندان است و اين فاصله را با افزايش يا کاهش قطر حلقه ي نخ مي توانيد بدست آوريد.

5- تصوير روبرو نحوه ي استفاده از نخ دندان را در فک بالا به خوبي نشان مي دهد. نخ دندان را به آرامي به دور هر دندان بلغزانيد و در حين انجام اين کار نخ را محکم و کشيده نگه داريد.

نخ دندان را به عقب و جلو حرکت دهيد و اطمينان حاصل کنيد که نخ را از بين همه دندان‌ها گذرانيده‌ايد. هيچگاه نخ دندان را با زور و فشار بين دندان‌ها وارد نکنيد، زيرا باعث آسيب لثه‌ها مي‌شود. بلکه آن را به آرامي ميان دندان‌ها حرکت دهيد.

6- تصوير آخر هم نحوه ي استفاده از نخ دندان را در فک پايين نشان مي دهد. در اين قسمت هم بايد همان توصيه هاي لازم براي فک بالا(شماره ي 5) را اجرا کنيد.
شايد دفعات اول، مانور دادن با نخ دندان حلقه شده کمي مشکل باشد، ولي به مرور کار کردن با آن راحت خواهد شد.
در صورت چرخش مداوم نخ از انتقال مواد غذايي موجود در بين يک دندان به نواحي مجاور جلوگيري خواهيد کرد.حلقه بودن نخ دندان اين مزايا را دارد که از کل طول نخ استفاده مي کنيد، حتي نزديکي هاي محل گره زدن نخ.
چند توصيه هنگام استفاده از نخ دندان:
1- نخ دندان را از يک طرف ديواره ي دندان وارد کرده و موقع خارج کردن از ديواره مقابل خارج کنيد، يعني نخ دندان يک حلقه ي کامل بين دو دندان مجاور بزند.
2- نخ دندان را حتما به لثه ي مجاور دو دندان بکشيد تا خوب تميز شود. شايد در اوايل از لثه خون بيايد، ولي بعد از مدتي که لثه خوب تميز شد، خونريزي کاهش پيدا خواهد کرد. در صورت ادامه ي خونريزي حتما به دندانپزشک مراجعه کنيد. احتمالا به جرم گيري نياز خواهيد داشت.
3- در صورتي که نخ دندان هنگام استفاده در بين دندان ها، رشته رشته يا پاره شود، احتمالا دو مشکل وجود دارد: يکي پوسيدگي بين دو دندان. دوم وجود جرم در آن قسمت از دندان.البته پرکردگي نامناسب دندان هم باعث پاره شدن نخ خواهد شد که در هر سه صورت بايد به دندانپزشک مراجعه کنيد و نسبت به رفع مشکل اقدام نماييد.
4- بهتر است قبل از مسواک زدن، اول با نخ دندان بين دندان ها را خوب تميز کنيد و بعد مسواک بزنيد.
5- اگر دچار پوسيدگي دندان يا پُرکردگي نامناسب يا بيماري لثه باشيد، استفاده از مسواک و نخ دندان مشکل شما را حل نخواهد کرد و بايد حتما به دندانپزشک خانوادگي خود مراجعه کنيد تا سلامتي دندان هايتان مطمئن شويد. بعد با خيال راحت به بهداشت دهان و دندان خود برسيد و سالي يک بار به دندانپزشک مراجعه کنيد.

منبع : RANDENTIST.INFO


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادن

  صورت‌هایشان با من فرق چندانی نمی‌کند. گاهی سیاه‌اند گاهی بلوند و چشم آبی. می‌گویم فرق چندانی نمی‌کند چون وقتی به بالحجه می‌رسند یحتمل چشم‌هاشان پر شده و از اینجا معلوم است شانه‌هاشان بیشتر می‌لرزد. پرت شده‌ام توی دانشگاه کلمبیا. اینها همان دانشجویان معترضی هستند که تا روز آخر پیروزی فلسطین «فیری فیری پالستاین» می‌گفتند.کسی چه می‌دانست این نسل‌کشی یک سقلمه بزرگ باشد به دانشجویان تازه جوان آمریکایی و اشهد گفتن یکی یکی دهان به دهان بچرخد و حالا بوی چمن و بالحجه و باد بهاری توی دانشگاه صورت را خنک کند و من اینجا نگاهشان کنم. اینجا توی ایران، تهران، خیابان ری و با صدای شیخ حسین انصاریان، نگاه کردنشان را حس کنم و به این فکر کنم که شباهت ظاهری چه معنایی دارد وقتی قلب و زبانمان الان یک چیز می‌خواهد و چشم هام توی نور تیرچراغ برق، برق بیفتد از اشک و فکر کنم چه چیزی می‌تواند یک آدم را در هرجای دنیا متمایز کند و برسم به جمله «نظر همه محترم نیست، به آزادی تفکر با آزادی عقیده برابر نیست» و به ایستادن.

دیگر خبرها

  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • ایستادن
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا