Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

يکي از محبوب ترين غذاهاي ايراني که در عين حال مصرفش بسيار خطرناک است و مسايل بسياري درباره بهداشت مواد اوليه آن وجود دارد، کباب کوبيده است.
يکي از محبوب ترين غذاهاي ايراني که در عين حال مصرفش بسيار خطرناک است و مسايل بسياري درباره بهداشت مواد اوليه آن وجود دارد، کباب کوبيده است.
در واقع عدم رعايت اصول بهداشتي و عدم توجه به دما هنگام تهيه اين غذا، باعث مي شود آلودگي هاي اوليه به طور تصاعدي افزايش يابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن کباب کوبيده اي که در رستوران تهيه مي شود معمولا حاوي مقدار زيادي چربي است و به همين دليل احتمال فسادپذيري آن زياد است. در حقيقت اغلب کباب کوبيده هايي که بيرون از منزل سرو مي شوند، حاوي ناخالصي هاي فراواني هستند که براي سلامت بدن مفيد نيستند؛ چربي هاي اشباع فراوان (چربي يا دنبه) همراه با افزودن پوست مرغ براي صرفه جويي در هزينه و دستيابي به منافع بيشتر.
هنگام تهيه کباب کوبيده ها با اينکه بافت بيروني کاملا با آتش پخته مي شود اما حرارت لازم در زمان تهيه و پخت به قسمت مرکزي نمي رسد در نتيجه احتمال بروز توکسوپلاسموز افزايش مي يابد و بنابراين زنان باردار، بايد با احتياط، کباب کوبيده (حتي نوع خانگي آن که گرماي کافي به قسمت مرکزي آن نمي رسد) مصرف کنند.
توجه کنيد که کتلت نيز يک غذاي خوشمزه و پرطرفدار ايراني است. با اين حال زنان باردار بايستي درباره مصرف کتلت در دوران بارداري احتياط کنند. چرا که در بسياري مواقع، هنگام سرخ کردن کتلت ها، قسمت هاي مياني آنها به خوبي پخته نمي شود.
در نتيجه چنانچه گوشت اوليه داراي آلودگي هايي باشد، ممکن است خطر ابتلاي زن باردار به اين عفونت ها(از جمله عفونت خطرناک توکسوپلاسموز) افزايش يابد. اين نوع مسموميت براي زنان حامله مي تواند منجر به سقط جنين شود.
منبع:jamnews.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی