Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: قطع هرگونه درخت و چوب آلات باغي اعم از مثمر و غيرمثمر در منطقه ارسباران ممنوع است.

به گزارش ايرنا، اکبر فتحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به لزوم حفظ و صيانت از باغ ها و جنگل ها، تا اطلاع ثانوي قطع هرگونه درخت و چوب آلات باغي مثمر و غيرمثمر در حوزه استحفاظي شهرستان هاي کليبر، خداآفرين، اهر، هوراند، ورزقان و جلفا و خارج از محدوده و حريم قانوني شهرها به طور جدي ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: ممنوعيت مطلق قطع درختان جنگلي به قوت خود باقي است و در اين زمينه با ادارات منابع طبيعي و محيط زيست شهرستان ها همکاري لازم انجام مي شود.
فتحي ادامه داد: به زودي با هماهنگي مراجع ذيربط استاني، شيوه نامه اجرايي در اين خصوص تهيه و در آينده به شهرستان هاي کليبر، خداآفرين، اهر، هوراند، ورزقان و جلفا ارسال مي شود.
در روزهاي اخير فيلمي مربوط به آنچه که گفته مي شود قطع و حمل درختان در جنگل هاي ارسباران است، در فضاي مجازي منتشر شد که واکنش تند افکار عمومي را به دنبال داشت.
هر چند مديران نهادهاي مسوول مانند حفاظت محيط زيست، جهاد کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي در واکنش به اين فيلم اعلام کردند که درختات قطع شده مربوط به باغ هاي شخصي است، اما حجم بالاي درختان قطع و حمل شده، نگراني دوستداران محيط زيست و درخواست آنان براي مقابله با اين وضعيت را برانگيخت.
گفته مي شود ممنوعيت قطع درخت در جنگل هاي شمال به دليل تنفس يکساله آن، باعث شده که دلالان چوب اين بار به جان درختان منطقه ارسباران بيافتند و از مشکلات اقتصادي و معيشتي کشاورزان منطقه نهايت سوء استفاده را کنند.
8023/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد