Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- يکي از اعضاي ارشد حزب مردم پاکستان از سفر اخير رييس سناي اين کشور به عربستان انتقاد کرد.
فرحت الله بابر با انتقاد شديد از سفر اخير «محمدصادق سنجراني» رييس سناي پاکستان به عربستان گفت، بازديد وي از دفتر مرکزي ائتلاف خود ساخته عربستان ضد يمن در رياض، اقدامي بدون تفکر و نقض کننده موضع بي طرفي پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس مجلس سناي پاکستان 17 دسامبر 2018 در صدر هياتي به دعوت مقامات رژيم آل سعود به رياض (پايتخت عربستان) سفر کرد و با «راحيل شريف» فرمانده سابق ارتش پاکستان و فرمانده فعلي ائتلاف نظامي خود ساخته عربستان ضد يمن ديدار و گفت وگو کرد.
اين در حالي است که «ثاقب نثار» رئيس دادگاه عالي پاکستان به حضور فرمانده سابق نيروي زميني ارتش در ائتلاف نظامي خودساخته عربستان ضد يمن به شدت اعتراض کرده است.
دولت عمران خان نخست وزير پاکستان در حالي درصدد توسعه همه جانبه روابط به‌خصوص نظامي با حکام آل سعود است که پيش از به قدرت رسيدن، از منتقدان جدي روابط اسلام‌آباد با رژيم آل‌سعود بود.
محافل سياسي و مذهبي در پاکستان بر اين اعتقادند که دولت عمران خان در ازاي وام‌هاي دريافتي از عربستان حاضر شده است در زمين بازي اين کشور در يمن بازي کند.
علامه راجه ناصرعباس جعفري دبيرکل مجلس وحدت مسلمين پاکستان گفت: «پاکستان با همکاري با عربستان در جنگ اين کشور ضد مردم يمن وجهه پاکستان را در سطح بين‌المللي خدشه‌دار کرد و نشان داد که در قتل‌عام مردم بيگناه يمن از هيچ تلاشي دريغ نمي‌ورزد.»
پاکستان در حالي خود را شريک جنايات حکام آل سعود در يمن مي کند که آنان در اين جنگ شکست خورده و محمد بن سلمان که آوازه رسوايي و جنايتش جهان گير شده است درصدد حل سياسي بحران يمن است.
عمران خان و دريافت کمک‌هاي مالي از عربستان
با اين حال، عمران خان و وزراي کابينه‌اش اميدوارند با خوش خدمتي به بن‌سلمان بتوانند کمک‌هاي مالي بيشتري را از عربستان دريافت کنند که به اعتقاد رهبران مذهبي و سياسي در پاکستان اين کشور را وارد وضعيت ربايي مي‌کند که پيامدهاي بسيار خطرناکي براي آينده پاکستان به دنبال خواهد داشت.
به همين دليل مردم پاکستان پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري تظاهرات گسترده ضد صهيونيستي و آل سعود جنايات آنان را در يمن به شدت محکوم کردند.
«مصدق ملک» کارشناس مسائل سياسي گفت: «مجلس ملي پاکستان قبلا راي منفي خود را براي پيوستن اين کشور به ائتلاف نظامي خودساخته عربستان دادہ بود.»
محمد بن سلمان با حمايت از گروههاي تروريستي و حمله به يمن، خاورميانه را با بحران و خشونتهاي خونين روبرو کرده است و مي کوشد با وارد کردن پاکستان به جنگ يمن وانمود کند که از حمايت کشورهاي اسلامي برخوردار است.
اين در حالي است که مردم پاکستان همواره با حمايت از مردم مظلوم يمن در مورد هر گونه همکاري دولت اسلام آباد با رژيم آل سعود در جنگ ضد مردم اين کشور هشدار داده اند.
با اين حال به نظر مي رسد عمران خان و اعضاي کابينه اش بر اين تصورند که با همراهي کردن عربستان در جنگ يمن مي توانند کمکهاي مالي بيشتري را از حکام رياض دريافت کنند.
اين در حالي است که مردم پاکستان به دليل آزار و اذيت کارگران شاغل اين کشور در عربستان از دولت عمران خان انتظار دارند به جاي خوش خدمتي به محمد بن سلمان در جهت صيانت از حقوق مالي و معنوي اتباع پاکستان در عربستان وارد عمل شود و اجازه ندهد که حکام آل سعود با بدرفتاري با اتباع پاکستان غرور ملي آنان را سرکوب کنند.
135/120
نويسنده: مجيد وقاري
بيشتر بخوانيد:
کليدواژه عربستان پاکستان سفر رئيس سنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در بوشهر گفت: معاونان دیوان عدالت اداری برای ارائه مشاوره و بررسی مشکلات و سوالات مردم از دستگاه‌های اجرایی در دادگستری بوشهر حاضر شده‌اند تا مردم این استان بتوانند بدون سفر به تهران، پیگیر شکایت‌های خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این سفر دو روزه مردم استان بوشهر در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و تاخیر در اجرای بعضی از احکامی که در مجموعه دیوان عدالت اداری صادر شده و دستگاه‌های اجرایی به هر دلیل در اجرای آن تعلل داشته‌اند و نیز در حوزه اجرای احکام، می‌توانند مشکلات خود را با معاونان دیوان عدالت اداری در میان بگذارند.

وی با بیان این‌که به شکایت مردم در مدت ۱۵ روز پاسخ داده خواهد شد، اضافه کرد: در برخی موارد که مردم تقاضای تسریع در صدور حکم را دارند اگر مشکل و موانع قانونی وجود نداشته باشد در مدت ۱۵ روز حکم صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان داشت: در روز دوم سفر یعنی پنج‌شنبه، سه کارگروه تخصصی با مدیران استانی برگزار می‌شود تا دغدغه‌های مدیران شناسایی و عواملی که موجب تشکیل پرونده و شکایت در دیوان شده، مطرح شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار، استان بوشهر نسبت استان‌هایی که به لحاظ جمعیتی هم رده هستند ورودی پرونده مناسبی دارد و به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بعضی بخش‌ها کاهش ۴۰ درصدی شکایت‌ها را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: اطلاع رسانی برای حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور از یک ماه قبل انجام شد و افرادی که مشکلاتی داشتند و متقاضی ملاقات حضوری بودند در این مدت نام‌نویسی کردند و برای روز اول ۱۳۰ نفر از سراسر استان نوبت دارند.

مهدی مهرانگیز افزود: در این ملاقات‌ها مردم می‌توانند مشاوره گرفته یا حتی در صورت داشتن شماره پرونده رای بررسی پرونده خود به معاونان اطلاع دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست