Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:11:23 GMT

مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان رفع شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۲۲۵۷

مشکل بیمه بافندگان فرش کرمان رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور ابراهیمی شنبه شب در مراسم شب فرش کرمان بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های خیلی خوبی که در استان کرمان وجود دارد هنری است که از پیشینیان ما بر جا مانده که هم جنبه هنری دارد و هم جنبه اقتصادی و آن صنعت فرش کرمان است.

وی افزود: در زمانی که شوک ارزی در اقتصاد ایران اتفاق افتاده و علی‌رغم همه نکاتی که موجب تورم در اقتصاد شده از صنعت فرش می‌توان به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مواد و مصالح مورد نیاز صنعت فرش تحت تاثیر قیمت ناشی از تغییرات ارز قرار می‌گیرد اما ارزش افزوده ناشی از آن می‌تواند یک جهش محسوب شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: نام قالی استان کرمان یکی از نام‌های مطرح در اقتصاد استان به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محدودیت‌های بخشی از بافندگان ما که کارت تخصصی بافندگی دارند بیمه است که تعدادی زیادی از این افراد نتوانسته‌اند از آن بهره‌مند شوند و این نیز متاثر از این موضوع است که عده‌ای تحت عنوان قالی بافی از بیمه قالی‌بافان استفاده می‌کنند و حق این عزیزان زایل می‌شود.

وی به تجمیع کارگاه‌های قالی‌بافی اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که در راستای رونق صنعت فرش صورت گرفته تجمیع کارگاه‌های قالی‌بافی است در همین خصوص شرکت فرش توسط مجموعه سرمایه‌گذاری ملل خریداری شده که در فاز اول حدود ۱۰۰ دار قالی و در ادامه تا ۵۰۰ دار قالی در استان راه‌اندازی خواهد شد و ظاهرا این ساختمان جای مناسبی برای طراحی موزه فرش کرمان خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: قبلا کار کردن در صنعت فرش خیلی خوب نبود اما در حال حاضر جوانان تحصیلکرده ظرفیت خوبی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند که در شرایط کنونی چه در کشور و چه در استان یک جهش اقتصادی برای تولید و صادرات فرش به وجود آورده است که قبلاً مغفول مانده بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از هر گونه اقدامی که می‌تواند منجر به رونق اقتصادی در کرمان شود حمایت می‌کنیم.

کد خبر 4498798

منبع: مهر

کلیدواژه: فرش دستباف مجمع نمایندگان استان کرمان محمدرضا پورابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند