Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سایت عربی 21 گزارش داد که ریم سلیمان نویسنده عربستانی در صفحه خود در شبکه توئیتر از سرکوب و ظلم و ستم علیه خودش در عربستان پیش از توانایی برای خروج از این کشور و رسیدن به هلند به عنوان یک پناهنده سخن گفت.

وی نوشت: داستان از آنجا آغاز شد که فردی که خود را دستیار سعود القحطانی معرفی کرد، با من تماس گرفت و از من خواست دیگر در مطبوعات مطلب ننویسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مرا تهدید کرد که اگر از این دستور تخطی کند، مشکلات بسیار زیادی برایش ایجاد خواهد شد که زندان کمترین آن خواهد بود. من تلاش کردم که ببینم علت چیست اما او با عصبانیت به من گفت فقط دستور را اجرا کن و بحث نکن.

ریم سلیمان افزود: ترسیده بودم و نگران بودم که همان بلایی که سر دیگران آمد، سر من هم بیاید. چاره ای جز اجرای دستور نداشتم و یک هفته همین طور گذشت تا اینکه عناصر سراپا مسلح به خانه ام یورش برده و بازداشتم کردند.

وی تصریح کرد: آنها من را به محل نامعلومی در شهر ریاض بردند و به مدت دو روز از من بازجویی کرده و من را مورد اهانت و شکنجه روانی قرار دادند. از من درباره مقالات و مطالب توئیتری که نوشته بودم، بازجویی کردند و در جریان آن من را مورد اهانت و تهدید به شکنجه کردند.

این نویسنده عربستانی افزود: بعدا به من گفتند که آزادم خواهند کرد، اما نباید بنویسم. به من هشدار دادند که درباره آنچه بر سرم آمده به کسی چیزی نگویم. مدتی به همین منوال گذشت و سخت ترین و دشوارترین روزهای زندگی ام بود.

وی گفت: برای من چاره ای جز فرار از کشور نگذاشتند. به دنبال امنیت و نفس کشیدن آزادانه بودم، لذا عربستان را به مقصد هلند ترک کردم و الان به عنوان پناهجو در این کشور به سر می برم. از شما پنهان نمی کنم که می ترسیدم بلایی که بر سر سایر زنان فعال از شکنجه گرفته تا ناپدید شدن قهری و حتی تجاوز بر سر من هم بیاید.

ریم سلیمان در پایان تصریح کرد: قلبم برای میهنم و خانواده ام که ممکن است به خاطر خروج من از کشور و افشاگری من مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، می طپد. قلبم با فعالان زن و مردی است که ظالمانه به زندان افتاده اند و در معرض شکنجه و تعرض و نقض حقوق اساسی خود قرار دارند. جای تاسف است که میهن به خاطر حاکمان آن از آغوشی امن برای فرزندانش به جهنمی برای آنها تبدیل می شود.

منبع:تسنیم

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • صحنه دردناک برای یک عقاب / واکنش عقاب ماده را ببینید
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو