Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، امروز، هشتم دی‌ماه در مراسم نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و 75 سال در استان مرکزی که در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد گفت: امروز دانشجویان زیر سایه و چتر جمهوری اسلامی و امنیتی که برای دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم ایجاد شده است زندگی و تحصیل کرده و وظایف خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام جمهوری اسلامی هم از دانشجویان انتظار دارد آرمان‌ها و ارزش‌ها را در جامعه محقق کنند.
وی پرسشگری را از شاخصه‌های دانشجویان خواند و تصریح کرد: دانشجو باید قدرت تحلیل وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشته و مورد توجه قرار دهد، مسئولان نیز موظف هستند در چارچوب وظایفی که دارند پاسخگو باشد دانشجویان در صف مقدم علم، تحقیق و پژوهش قرار دارند.
آقازاده اضافه کرد: دانشگاه محل تضارب آراء است، تمام اقدامات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همه باید در چارچوب قانون و تحت لوای نظام باشد، دانشجو در این فضا می‌تواند فعال و همیشه تلاش‌گر باشد، وظیفه اصلی دانشگاه‌ها و دانشجویان ترویج علم و به کار بردن آن در زندگی و بازار کار است.
وی با اشاره به کنجکاو بودن دانشجویان نسبت به مسائل اجتماعی در دوران دانشجویی و کسب تجارب در این دوران، عنوان کرد: دانشجویان باید تجارب این دوره را در زندگی فردی و شغلی به کار بندند. تا وقتی‌که دانشجویان در مقطع تحصیلی هستند باید مورد حمایت دانشگاه قرار گیرند و وقتی هم از دانشگاه خارج شدند دستگاه‌ها هر کدام در حد توان خود آنان را حمایت کنند.
آقازده ابراز امیدواری کرد: امیدوار است روزی به همان میزانی که دانشگاه‌ها فارغ‌ااتحصیل دارند بازار قدرت جذب دانش‌آموختگان را داشته باشند، ما هم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با ظرفیت موجود، همدلی و تدبیر مدیریت‌های موفق و مناسب و مطلوب بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان در بازار اشتغال و کار جذب شوند.
وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند بازار کار برای دانشگاهیان را فراهم کند، ادامه داد: دولت در زمینه‌های مختلف تلاش خود را انجام می‌دهد، شاید برای اولین بار در طول 10 سال گذشته دولت توانسته در بازار اشتغال و موفقیت‌های زیادی را داشته باشد، تعداد افراد جویای کار بیش از آن است که هر سال شغل ایجاد کرده است، باید تلاش مضاعف درهمه دستگاه‌ها ایجاد کرد تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.
آقازاده گفت: در کنار دستگاه‌های اجرایی که باید شرایط اشتغال‌زایی را فراهم کنند نیازمند حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری هستیم، گاه جذب سرمایه‌گذار را شعار می‌دهیم اما در زمانی‌که قرار است این اتفاق بیفتد سرمایه‌گذار موانعی می‌بیند که نمی‌تواند در این عرصه ورود پیدا کند، متأسفانه نتوانستیم از ظرفیت بخش خصوصی به درستی استفاده کنیم. تنها راه نجات ما برای ایجاد بازار کار بخش خصوصی است به شرط آنکه مجموعه دستگاه‌ها فرصت را ایجاد کنند.
به گزارش ایکنا علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان جزو نادر دانشگاه‌هایی است که تکلیف دانشجویان و دانش‌آموختگان آن روشن است.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه هدفمندی است که هر آنچه هزینه می‌کند تبدیل به سرمایه‌های معنوی و انسانی می‌شود. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دغدغه اشتغال ندارند، آموخته‌های آنان در راستای آموزش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مؤثر است.
ابراهیمی بیان کرد: جای کتمان نیست وضعیت آموزش عالی در کشور از حیث توسعه و جانماهایی که داشته مشکلات فراوان دارد، وقتی موالید در کشور زیاد شده و مدارس دو شیفت یا سه شیفت شدند متأسفانه به تأسیس دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف در کشور اقدام شد و امروز در بخش عمده‌ای از آنان به اشکال برخورده‌ایم. دانشگاه‌ها در سراسر کشور نباید پخش شوند، دانشگاه‌ها باید جاهایی باشند که هیئات علمی، آزمایشگاه و تجهیزات کامل برای دانشجویان را در خود جای دهند، دانشگاه‌ها باید تجهیز شده و متراکم باشند. متقاضی دانشگاه کم شده و همین عامل زمینه بروز مشکلات را فراهم می‌کند. گاه رشته‌هایی که ارائه شدند امروز برای شغل مناسب نبوده و کاربرد ندارند.
وی اظهار کرد: امروز شاهدیم بخش عمده‌ای از دانشجویان در رشته‌های غیر‌مرتبط مشغول به کار شدند که این امر نشان می‌دهد ما از هدف دور شدیم و انرژی و سرمایه مملکت به هدر رفته است. متأسفانه ساختمان‌های وسیعی ایجاد کردیم که نمی‌دانیم با آن چه کنیم، بنده فکر می‌کنم باید از اشتباهی که کردیم باز گردیم و مراکز علمی را به صورت متمرکز داشته باشیم. کاش چند دانشگاه شناخته شده در حد منطقه‌ای وبین‌المللی داشتیم.
ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم این مدل را طی نکرد و ساختارش بی هدف گسترش پیدا نکرد اما متأسفانه آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت. چراکه اگر این دانشگاه تقویت می‌شد با کمبود شدید معلم در کشور رو به رو نبودیم تا آموزش و پرورش به استفاده از بازنشستگان و معلمان حق التدریس روی آورد. دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند معلمان ما را تحریم کند چراکه هنوز هم در کشور فرهیختگانی دلسوز هستند که وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارند.
وی گفت: در برنامه 5 ساله ششم توسعه مجلس تکلیف کرد وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموختگان دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان نیرو استخدام کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد

دولت فرانسه برخی از دانشگاه‌ها را به علت اعتراض‌های ضدصهیونیستی امروز تعطیل اعلام کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری