Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: اگر فتنه ۸۸ نبود امروز خیلی از گرفتاری‌‌ها را نداشتیم زیرا دنیای استکبار بر این اساس طمع کرد و دشمن نسبت به نظام و مردم جرات پیدا کرد و جری شد. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار سرتیپ یعقوبعلی نظری امشب در سلسله سخنرانی‌های بصیرت افزایی 9 دی در مسجد منطقه فلاحی مشهد اظهار داشت: مهمترین شعاری که در جریان نهضت امام و انقلاب اسلامی در آن مقطع زمانی سر داده شد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود؛ نخستین هدف معین و مشخص، استقلال نظام اسلامی و نظامی که بر پایه نظرات مردم و البته منطبق با معیارهای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این شعار توسط مردم سر داده شد تا نظامی که پادشاهی و موروثی و منطبق بر اسلام نبود ساقط شود تاکید کرد: نخستین دستاورد نظام و نهضت اسلامی، سقوط یک حکومت غیرمردمی بود و به سرعت به دنبال سقوط حکومت شاه، نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم و مبتنی بر قواعد اسلامی باید استقرار پیدا می‌کرد.

سردار نظری گفت: نخستین جبهه مردمی این نظام در 12 بهمن سال 58 رقم خورد و به سرعت این اتفاق افتاد و سابقه نداشت که در انقلاب‌ها بعد از مدت کوتاهی، نظام مشخصی و مورد اقبال مردم و با رای و نظر مردم سر کار بیاید و لذا امام عزیز مبتنی بر همان شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی، این جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند و فرمودند نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی تصریح کرد: امام عزیز با آن نگاه دقیق و بلند، فرمودند جمهوری اسلامی و مردم نیز با بیش از 98 درصد، رای به جمهوری اسلامی دادند و نخستین خروجی نهضت امام، استقرار نظام مبتنی بر نظر مردم بود و نه یک حکومت موروثی و یا دیکتاتوری و به سرعت در پرتو این عنوان مقدس که جلوه مردمی دارد و مبتنی بر قوانین اسلام است، باز مردم حضور پیدا کردند و یک بار دیگر جمهوریت و مردمی بودن نظام را به نمایش گذاشتند و آن انتخابات خبرگان قانون اساسی بود.

عضو خبرگان رهبری: اطاعت‌پذیری مردم از ولایت فقیه در 9 دی ‌به اوج رسیدحماسه 9 دی نقشه‌های فتنه‌گران را با شکست روبه‌رو کرد+فیلمحماسه 9 دی در نگاه مردم کاشان+فیلم

سردار نظری افزود: در مرحله سوم، قانون اساسی تهیه شد و باز هم این نظام مردمی، قانون تهیه شده توسط منتخبان مردم را به رای گذاشت و این گونه نیز شد؛ قانون اساسی معین شد و عنوان نظام نیز جمهوری اسلامی قرار داده شد و این مسیر ادامه پیدا کرد و تا 30 سال تداوم داشت و تقریبا هر سال یک نمایشی این نظام اسلامی از حضور مردمی و جمهوریت نظام به نمایش گذاشت و این برای استکبار جهانی فوق العاده سخت بود و البته از همان ابتدای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، جبهه استکبار و معاندین و آمریکا متوجه شدند و بودند که چه بلایی سر آنها و منافع آنها درآمده است.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمنان به جایی نرسید و هشت سال جنگ را به این مردم در کنار مسائل امنیتی و کودتاها به مردم تحمیل کردند اما با همه این گرفتاری‌ها، نظام اسلامی مسیر خود را طی کرد و تا 30 سال جلوه اسلامی و جمهوریت و مردمی خود را نشان داد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: جمع بندی دنیای کفر این شد که یک راهکار، معارضه با نظام و از بین بردن نظام از مجرای همین جمهوریت است؛ نظام اسلامی در صحنه‌های سختی با حضور میدانی مردم از پس مشکلات برآمده و دشمن به نتیجه رسید باید از مسیر و مجرای مردم ضرباتی را به نظام وارد کند و انتخابات سال 88 ریاست جمهوری بهترین فرصت از نگاه دشمن برای ورود به این عرصه بود و برنامه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی شده بود.

سردار نظری با اشاره به اینکه دشمن از هر دریچه و زاویه‌ای به سود خود و برای دسترسی به اهداف استفاده می‌کند گفت: انتخابات ریاست جمهوری کلیات مردمسالاری نظام است و دشمن برای این برنامه‌ریزی کرد؛ اینجا البته تحلیل‌های مختلف و مباحث زیادی صورت گرفته اما براساس شواهد و قراین و اسناد موجود تاکید داریم که دشمن با برنامه از پیش طراحی شده و معین شده وارد موضوع انتخابات سال 88 شد؛ با این هدف که نتیجه انتخابات را به نفع خود یعنی آن گونه که می‌خواهد رقم بزند و اگر موفق نشد کاری را صورت دهد که کشور به هم بریزد یا از طریق اغتشاشات به آن هدف برسد و هدف نیز ساقط کردن نظام اسلامی است.

وی گفت: نقشه دیگر دشمن ایجاد اغتشاشات بود یعنی مردم را به خیابان بیاورند و با ابزار و روش و فریب‌هایی این کار را صورت دهند و اگر از این راه نیز موفق نشدند حداقل دنبال امتیاز گرفتن بودند تا وجهه مردمی سی ساله نظام اسلامی را خدشه دار کنند و تمام اینها طراحی شده بود و چندین مرحله را هدفگذاری کرده بودند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: اسناد و قراین در این زمینه موجود است و دشمن شروع به فعال سازی مراکز خود در خارج از کشور کرد و دست پرورده‌های خود را بعد از هماهنگی‌های لازم به داخل کشور فرستادند و در برخی از اسناد و مدارک این مسائل قید و منتشر شده است. مثلا هواپیماهای تهران و لندن چندین برابر شد و عموما یکطرفه بود یعنی از لندن به سمت تهران می‌آمدند و برنامه‌ریزی داشتند شبکه‌های اجتماعی را در داخل کشور فعال کنند و لیدرهای خود را به داخل کشور اعزام کردند تا شبکه سازی برای زمان انتخابات صورت دهند.

سردار نظری افزود: برنامه ریزی رسانه‌ای در سطح وسیعی صورت داده بودند؛ همه عواملی که در داخل می‌توانستند بسیج کنند را صورت دادند؛ بنابراین دشمن با هدف با برنامه و طراحی شده برای انتخابات سال 88 ریاست جمهوری وارد میدان شد. زمانی که دید انتخابات با رای مردم چیز دیگری محصولش شده، مرحله بعدی عملیات را کلید زدند.

وی گفت: این مسئله قطعی است که بخش زیادی از مردم که در این مسیر قرار گرفتند غافل بودند اما سران غافل نبودند زیرا دارای ارتباطات بودند؛ هم ارتباطات مالی داشتند و هم ارتباطات هدایتی با سفارتخانه‌ها به صورت باواسطه و بی واسطه داشتند و برنامه‌ریزی کرده بودند که هرطور شده باید از داخل این صندوق‌ها آنها خارج شوند و اگر نشد موضوع تقلب را که اسم رمز مشترک همه کسانی که به یک نقطه معین اشتراک نظر داشتند بود.

سردار نظری ادامه داد: چندین ماه قبل از انتخابات مبنی بر اینکه اگر چنین و چنان شود می‌زدند و شرط تعیین می‌کردند؛ در این زمینه اگر به تاریخ مراجعه شود موید این مسئله است و زودتر از موعد عملیات روانی را کلید زدند؛ اینها بنا داشتند نظام را با یک عملیات انجام شده تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: سپس اعتراضات خیابانی و کشته‌سازی‌ها را رقم زدند؛ برای همین در آن مقطع تاریخی عده‌ای تعبیر به اقدام علیه جمهوریت نظام می‌کردند و این یعنی اقدام بر علیه نظر و رای مردم و واقعیت نیز همین بود؛ کسانی که 30 سال در این کشور انتخابات را دیده بودند همه بر این باور بودند امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد اما علی رغم این شرایط، اصرار بر این مطلب داشتند و با حیثیت نظام بازی کردند و نظر مردم را نادیده گرفتند و ضربه سنگینی بر جمهوری اسلامی وارد کردند.

سردار نظری بیان کرد: اگر فتنه 88 نبود امروز خیلی از گرفتاری‌‌ها را نداشتیم زیرا دنیای استکبار بر این اساس طمع کرد و دشمن نسبت به نظام و مردم جرات پیدا کرد و جری شد و این سالها طول می‌کشد تا این زجر مداوا شود. نباید از این فتنه بگذریم و برای همین است که رهبر معظم انقلاب اصرار بر این فتنه و فتنه‌گری دارند و در عین حال سران فتنه توبه نیز نکردند و در محافل خصوصی قبول دارند که تقلبی صورت نگرفته بود اما اضر نیستند که در پیشگاه مردم توبه کنند و پشیمانی را اعلام کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: مقصران اصلی این فتنه باید در دادگاه مردم و ملت محاکمه شوند و یا اینکه توبه کنند؛ فریادهای امام جامعه را در آن شرایط دیدید و شنیدید؛ اینها خواستند بدعتی در کشور ایجاد کنند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که فشار می‌آورند که انتخابات را بطال کنید اما استناد و دلیلی نبود.

سردار نظری گفت: این نظام با تکیه بر خون شهدا مسیر خود را طی کرده و ادامه می‌‌دهد و جشن 40 سالگی انقلاب را باعظمت شاهد خواهیم بود و این ابتدای راه است؛ در طی این 40 سال سرمایه‌های زیادی این مردم و کشور به دست آورده و سکوی پرش فراهم شده و بعثت انقلاب اسلامی برای 50 سال آینده فراهم شده است.

وی افزود: 40 سال استقامت و شهید دادن و سختی را شاهد بودیم اما امروز سرمایه‌های گرانبهایی در اختیار شما مردم است که از این سرمایه‌ها باید استفاده شود و باید استقامت کنیم؛ شعار مبنایی نهضت امام محقق شده و امروز شاهد استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی هستیم. ساخت جامعه اسلامی سخت است و هزینه و طاقت می‌خواهد و باید استقامت کرد زیرا دست یافتنی است. در حوزه سیاسی مستقل هستیم و چنین چیزی را در دنیا سراغ نداریم. هدایت رهبری نیز و رای مردم پابرجا است و میزان رای ملت است و نباید به سر و صداهای استکبار نگاه کرد.

سردار نظری خاطرنشان کرد: امروز دارای استقلال دفاعی نیز هستیم؛ برخی سر و صداها آزادی نیست بلکه ضدآزادی است و جنجال است و می‌خواهند آزادی حقیقی را بر زمین بزنند. استقلال و آزادی و جمهوریت یعنی حضور مردمی محقق شده و انشاء الله به سمت پیاده سازی احکام الهی حرکت می‌کنیم و در اینجا امیدواریم که دنیای سعادتمند که مقدمه رستگاری آخرت است رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت