Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رحيم محمدي بالادزايي مدرس و کارشناس ارشد مديريت و علوم ارتباطات - مردم، فرمانداري ها را به عنوان يه دستگاه دولتي خدمتگذار و خادم مي دانند و انتظار پيگيري مطالبات در دستگاه هاي اجرايي از سوي فرمانداري ها دارند. اين مهم زماني باقدرت تحقق مي يابد که فرمانداريها و مديران دستگاه هاي خدمتگذار، روابط عموميها را به عنوان پل ارتباطي بين مردم و سازمان و بالعکس بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم، فرمانداري ها را به عنوان يه دستگاه دولتي خدمتگذار و خادم مي دانند و انتظار پيگيري مطالبات در دستگاه هاي اجرايي از سوي فرمانداري ها دارند. اين مهم زماني باقدرت تحقق مي يابد که فرمانداريها و مديران دستگاه هاي خدمتگذار، روابط عموميها را به عنوان پل ارتباطي بين مردم و سازمان و بالعکس بدانند.
با توجه به فعاليت روابط عمومي ها در دستگاه‌هاي اجرايي بويژه در شهرستانها به گونه اي، بايد ايجاد مدل کرد و يا الگوي موفقي را ارائه نمود تا روابط عمومي ها در شهرستان ها بتوانند بر اساس اين مدل يا الگو نسبت به هم افزايي و اثربخشي هرچه بيشتر در سطح دستگاههاي اجرايي گام موثري را بردارند.
هر چقدر جلوتر مي رويم مي‌بينيم يکي از بزرگترين مشکلاتي که روابط عمومي ها با آن مواجه هستند عدم وجود برنامه ريزي ويا روزمرگي در سازمان هست يعني اينکه امروز روابط عمومي ها برنامه اي ندارند و اگر دارند به علت وجود نگرش مدير محوري هيچ فرصتي را براي ايجاد برنامه ها و يا توليد برنامه هاي جديد ندارند چون که خط و مشي ها و برنامه ها بر اساس اهداف سازمان تدوين نمي شود بلکه تزريقي مي باشد و بر اساس اهدافي که مديران دستگاه اجرايي به صورت خرد تدوين و معرفي مي‌کنند گام بر مي دارند.
البته هيچ مديري حاضر به اين نيست که با وجود يک روابط عمومي خلاق و قوي مانع تحقق برنامه ها در سازمان در سطح کلان شود اگر غير اين است بايد در حال و احوال روابط عمومي ها دلايل را جستجو کرد يعني اگر روابط عمومي ضعيف عمل کند و تخصص لازمه را نداشته باشد و يا انتصابش به صورت سليقه اي و يا بدون داشتن شرايط لازمه باشد و هيچ خلاقيتي و توانمندي در کار ندارد قطعا مي تواند موجب عقب افتادگي در اجراي برنامه ها شود و انتظارات مردمي را پاسخگو نباشد.
يک مدير روابط عمومي زماني موفق است که بتواند بر اساس داشته ها و توانايي و دانش موجود در جهت تحقق اهداف سازمان گام بردارد.
حال مي خواهيم نقش فرمانداري ها را در پويا شدن روابط عمومي ها با توجه به فعاليت ادارات تابعه به صورت اجمالي مورد بررسي قرار دهيم که لازم است ابتدا چند سوال را با توجه به حضور و اثربخشي فرمانداري ها مطرح کنيم.
نقش فرمانداري ها در جهت ارتقاء سطح کيفي و کمي روابط عمومي هاي ادارات چيست؟
اگر فرمانداري در انتخاب و انتصاب روابط عمومي خود علمي و کاربردي عمل نکند مي تواند انتظار عملکردي اثر گذار باشد؟
تشکيل شوراي هماهنگي روابط عمومي ها در شهرستان و يا استان چه اثري در ارتقاء سطح موجود روابط عمومي هاخواهد داشت؟
اين سوالها يکي پس از ديگري مي تواند به عنوان يک دغدغه مطرح باشد و لازمه پاسخ به آن قطعا مسير رسيدن به اهداف را هموار مي سازد.
در فرمانداري ها دو محور اساسي بايد مد نظر باشد زيرا که اجراي درست آن موجب پويايي هرچه بيشتر روابط عمومي هادر ادارات تابعه مي شود.
1- انتخاب و يا انتصاب روابط عمومي فرمانداري با توجه به شاخص هاي مربوطه، يکي از مهمترين مباحث مي باشد زيرا ديگر دستگاه ها به نوعي روابط عمومي فرمانداري را به عنوان الگو و سرمشق کاري خود قرار مي دهند و سعي مي کنند اهداف سازمان خود را با توجه روش هاي اجرايي روابط عمومي فرمانداري پيگيري نمايند.
2- تشکيل شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي ادارات شهرستان
با تشکيل شوراي هماهنگي، تدوين خط و مشي و سياستگذاري مي توان در شهرستان ويا حتي استان، شرايط ارتقاء سطح روابط عمومي ها رادر دو بخش درون سازماني و برون سازماني مد نظر داشت و روابط عمومي ها را هدايت کرد تا همگام با اهداف سازمان و اهداف مشخص شده در مسير خدمت رساني گام بردارند.
البته يادمان باشد اين شورا بايد در فرمانداري و يا استانداري ها فعال شوند و با تشکيل کميته هاي تخصصي هر يک از روابط عمومي ها را بکارگيري کرده و نسبت به تشريح وظايف بر اساس دانش و توانمندي ها اقدام نمايند . بايد توجه داشت امروزه افرادي در روابط عمومي قرار مي گيرند که تخصص و دانش بيشتري نسبت به ديگر کارکنان در امر ارتباطات و روابط عمومي دارا باشند اين افراد به عنوان عضو کميته و يا عضو شوراي هماهنگي مي توانند نقش بسزايي را ايفا نمايند.
باتوجه به تشکيل شورا، فرمانداري ها مي توانند در شوراي اداري در جهت ارتقاء شناخت با بيان اهميت و ضرورت حضور روابط عمومي ها در سازمان نقش تعيين کننده اي را داشته باشند و مديران را در جهت هدايت و حمايت از روابط عمومي ها با تبيين جايگاه و ضرورت حضور روابط عمومي ها تشويق نمايند و ديدگاه هاي موجود را متحول سازند.
با ارزيابي عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي توسط کميته ارزيابي و نظارت در شورا، روابط عمومي هاي موفق و کارآمد شناسايي و معرفي مي شوند و به عنوان يک الگوي موفق به ديگر سازمان ها بسط داده و از مديران خواسته مي شود که روابط عمومي موفق را در جهت پويا شدن هرچه بيشتر ياري نمايد و يا اينکه نقاط ضعف و نارسايي ها را شناسايي و گزارش نمايند تا به نوعي در شورا نارسايي ها بررسي و اسباب آموزش مهيا شود و با حضور اساتيد برجسته علوم ارتباطات با رويکرد دانشي وضعيت موجود بهبود يابد.
از مديران خواسته مي شود در جهت بهبود وضع موجود تصميم هاي جدي بگيرند و نقاط قوت و ضعف سازمان خود را مورد بررسي و تحليل قرار دهند.
در شوراي هماهنگي کميته هايي مطرح است که بر اساس ماهيت کاري براي هريک شرح وظايفي تدوين و ارائه شود.
اين کميته ها عبارتند از: کميته اطلاع رساني و تبليغات
کميته انتشارات،کميته آموزش، کميته سمعي و بصري، کميته نظارت و ارزيابي، کميته برنامه ريزي کميته پايگاه اينترنتي، کميته فرهنگي و برگزاري همايش ها
اگر اين اتفاق بيافتد قطعا شاهد آن خواهيم بود که روابط عمومي ها از روزمرگي ببرون آمده و به پويايي برسند. ايجاد اين کميته ها موجب مي شود که روابط عمومي ها در هر کميته توليد محتوا نموده و براساس خلاقيت برنامه هاي محوري را ارائه و اجرايي کنند و در نهايت شوراي هماهنگي مي تواند به جهت ترغيب روابط عمومي ها و ايجاد بستر رقابتي جشنواره روابط عمومي هاي برتر را پيشنهاد دهد و با مشارکت دستگاه هاي اجرايي به صورت ساليانه از برترين هاي هر بخش تقدير و به عنوان روابط عمومي برتر معرفي نمايد.
در هر صورت با توجه به بيان مطالب فوق مي بينيم که روابط عمومي نياز به هم افزايي و هم انديشي مضاعف دارند تا بتوانند با بکارگيري الگوهاي موفق بهترين عملکرد را در سازمان داشته باشند . فرمانداري ها مي توانند حلقه وصل روابط عمومي ها باشند.
فرمانداريها مي توانند با تشريک مساعي و برگزاري نشست هاي هم انديشي از شوراي هماهنگي روابط عمومي شهرستان به عنوان يک فرصت در تمامي برنامه هاي مردمي و حتي ملي و مذهبي بهره مند شود و در تصميم سازي ها و حتي تصميم گيري هاي شهري استفاده نمايد.
اميدوارم که اين مباحث موجب شود تا نگاه تازه اي به روابط عمومي ها داشته و در جهت پويا شدن هرچه بيشتر روابط عمومي ها گام تازه اي برداريم تا خدمتي شايسته از خود براي مردم شريف بيادگار بگذاريم.

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي فراخوان همکاري در انتشار سالنامه تخصصي روابط عمومي 1398
آيا رسانه چاپي دارد به پايان عصر خود نزديک مي شود؟!
مدير روابط عمومي سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران منصوب شد
2018؛ سال رسوايي ‌‌و شرمساري براي فيس‌بوک
چهار نکته براي بهبود و توسعه روابط عمومي در سال 2019
روابط عمومي ها بايد مغز متفکر مديران باشند
"گزارش ماهانه وزارت صمت نشان داد: بانک صادرات ايران همچنان در صدر حاميان بنگاه‌هاي کوچک و متوسط" در صدر اخبار پربازديد اين هفته شارا
پنج راه بدست آوردن اعتبار
براي تو که در تقويم تاريخ روابط عمومي جاودانه خواهي شد
افزايش تنهايي در فضاي سايبري



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: مرکز تحقيقات پيو: اغلب آمريکايي ها خبرها را از طريق رسانه‌هاي اجتماعي دريافت مي‌کنند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد