Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@23:36:50 GMT

تسکین عزاداران به کمک روبات

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۳۷۷۴

تسکین عزاداران به کمک روبات

رکنا: خانواده‌های عزادار در ژاپن با سبکی جدید و فناورانه یاد عزیز از دست رفته خود را گرامی می‌دارند. آنها در اقدامی عجیب تصویری از صورت متوفی را با چاپگر سه بعدی چاپ کرده و آن را با کمک برنامه‌ای بر صورت یک روبات قرار می‌دهند.

این روبات تمام شخصیت، گفتار و حرکات شخص متوفی را تقلید کرده و در یک بازده زمانی مشخص در کنار خانواده عزادار زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش فناورانه به کمک خانواده عزادار آمده و درد ناگهانی نبود متوفی در جمع خانواده را تا حد قابل قبولی تسکین می‌دهد. در حال حاضر دوره عزاداری پس از مراسم تشییع در ژاپن 49 روز است. در این دوره طولانی خانواده عزادار اوقات سختی را سپری می‌کند. در همین راستا با طراحی یک روبات هوشمند و قرار‌گیری ماسک چاپ شده سه بعدی از تصویر متوفی، تلاش شده است تا راه جدید و فناورانه‌ای به مراسم عزاداری این کشور باز شود. برای استفاده از این روش عجیب از عزاداری، تنها کافی است خصوصیات فردی و شخصیتی فرد متوفی پیش از مرگ ثبت شود. پس از آن ماسک سه بعدی از چهره وی چاپ شده و به کمک برنامه‌ای بر صورت یک روبات قرار می‌گیرد. این روبات پس از مرگ متوفی در کنار خانواده عزادار زندگی کرده و تمامی حرکات وی را تقلید می‌کند. این پروژه کنونی که با نام «دیجیتال شامان» شناخته می‌شود، مناسب خانواده‌های عزاداری طراحی شده است که به طور ناگهانی فردی را از دست می‌دهند. یکی از محققان این طرح می‌گوید: مرگ ناگهانی مادربزرگم جرقه اصلی طراحی این پروژه را در ذهنم ایجاد کرد. من و دیگر افراد خانواده، نبود ناگهانی وی را در خانه نمی‌توانستیم تحمل کنیم. به همین دلیل به فکر طراحی روباتی افتادم تا چهره‌ای از فرد متوفی را بر صورت داشته و همانند وی حرف زده و حتی حرکت کند. وی افزود: اگرچه دوره زندگی این روبات با خانواده عزادار کوتاه است اما اثرات روانی و تسکین  دهنده بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

گرفتار شدن یک جن در اصفهان! تصویر تکاندهنده از دفن جسد زن مشهدی در باغچه خانه+ عکس جسد داستان دردناک پایان نامه احسان صفایی یکی از قربانی های تصادف اتوبوس علوم تحقیقات+عکس همسرم مقابل چشمان من با زنان غریبه ارتباط داشت / من هم با افشین تلافی کردم کار کثیف مادر و پسر تهرانی برای رهایی از دست خانه نشینی های پدر بعد از به دنیا آوردن بچه خانواده ام نمی توانستند سرشان را جلوی مردم بلند کنند صدای شلیک خودکشی در خیابان جمهوری عمل زیبایی پسر عجیب و غریب برای ازدواج با زن زیبا+ عکس آیدا نزد پزشک زیبایی رفت و از قبل زشت تر شد / محاکمه پزشک ناشی مدتی است 2 مرد نقابدار ترس را به جان اهالی جاجرم انداخته اند مرگ وحشتناک ابولفضل 18 ماهه به دنیا آمدن نوزاد عجیبی که او را تبدیل به یک الهه کرد+ عکس 2 مرد در نیم ساعت تازه عروس تهرانی را به خاک سیاه نشاندند +فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خانواده روبات ژاپن متوفی عجیب عکس فیلم دختر تحقیقات تهران زندگی حادثه تصادف اتوبوس تصادف اتوبوس دانشجویان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) گریه ناگهانی مجری صداوسیما روی آنتن زنده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • پیشکسوت عزادار استقلالی هم برای حمایت آمد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • (ویدیو) گریه ناگهانی مجری صداوسیما روی آنتن زنده
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟