Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اخیراً افراد سود جو و کلاهبرداران تحت عناوین مختلف با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی با مضمون برنده شدن در قرعه‌کشی یا اهداء جوایز خوش حسابی طرح‌های مخابراتی و... با کشاندن شهروندان به پای دستگاه خود‌ پرداز با ترفند‌های خاص اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به اینکه کلاهبرداری تلفنی با ورود تلفن همراه، گسترش عابربانک‌ها و سیستم‌های بانکداری الکترونیکی رنگ بوی جدی‌تری به خود گرفته است ، افزود : در بیشتر موارد این کلاهبرداران با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با شهروندان ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: این شیادان به بهانه‌های مختلفی تماس می‌گیرند و با سوءاستفاده از عنوانی چون حضور مقامات دولتی و رسمی در این برنامه‌ها با ترفند‌هایی همچون، شما برنده خوش‌شانس کمک هزینه سفر به کربلای معلی و دیگر اماکن مقدس شده‌اید، به مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ هزار ریال و... که با شگردهای روحی و روانی خاص و جلب اعتماد، فرد مورد نظر را روانه عابربانک‌ها می‌کنند و پس از اجرای عملیات بانکی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی شهروندان را خالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در طول ماه جاری، بالغ بر ۴۰ درصد از کلاهبرداری‌های مالی انجام شده  به مبلغ  ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ هزار ریال با  شگرد برنده شدن در قرعه کشی و روانه کردن شهروندان به پای دستگاه خودپرداز بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هم وطنانمان در دام این کلاهبردارن قرار گرفتند، توصیه هایی را به شرح ذیل به شهروندان ارایه داد :

- هیچ شرکتی، کارخانه، بانک، شخص و نهادی بدون دلیل خاصی به شما جایزه و هدیه‌ای نخواهد داد، چرا باید بدون خرید و... برنده جایزه‌اش شده باشید. 

- کلاهبرداران سعی می‌کنند که شهروندان را به عجله بیندازند تا فرصت و قدرت تصمیم‌ گیری و تجزیه و تحلیل را از شهروندان سلب کنند ؛با حوصله کامل با فرد تماس گیرنده صحبت کنید.

-هویت تماس گیرنده را دقیق بپرسید چرا که معمولاً از میان خانم‌ها انتخاب می‌شوند خیلی سریع و نامفهوم خود را معرفی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که شما پی به هویت سازمان یا نهاد مد نظرشان نبرید .

- این تماس گیرندگان از نام‌های کلی و نامفهوم مانند خدمات مرکزی، امداد خودرو مرکزی، نمایندگی همراه اول، مرکز بهداشت عمومی یا نظایر اینها استفاده می‌کنند.

-اطلاعات هویتی و حساب‌های خود را به تماس گیرنده ندهید همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای گرفتن جایزه خود به عابر بانک مراجعه کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را پیامک کنند.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت نمایند ضمنا شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات برترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی