Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علیلو گفت: قطع و حمل درختان جنگلی و تهیه چوب و زغال از توده‌های جنگلی بدون اخذ پروانه در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع بوده و دارای وصف مجرمانه و قابل تعقیب کیفری است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بابک محبوب علیلو در نامه‌ای به رؤسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان شرقی و رؤسای حوزه‌های قضایی بخش‌های تابعه استان خواستار پیشگیری از قطع و حمل درختان جنگلی بدون دریافت مجوز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام این مطلب گفت: در روز‌های اخیر قطع و حمل درختان جنگل و غیرجنگلی اعم از مثمر و غیرمثمر در برخی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان آذربایجان شرقی گسترش یافته و موجبات نگرانی عمومی در سطح استان را فراهم نموده است؛ استمرار این رویه می‌تواند آثار نامطلوبی بر فضای سبز شهر‌ها و مناطق برجای گذارد و زمینه تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و آلودگی هوا را فراهم کند.


علیلو افزود: بریدن، ریشه کن کردن و سوزانیدن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و زغال از منابع ملی و توده‌های جنگلی بدون اخذ پروانه از دستگاه متولی و مسئول و همینطور حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان مربوطه و همین طور قطع هرنوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراهها، پارک ها، بستان‌ها باغات و نیز محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته می‌شوند در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع و دارای وصف مجرمانه و قابل تعقیب کیفری است.


معاون قضایی رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت عمل به تکلیف قانونی، ذاتی و سازمانی مدیران و مسئولین دستگاه‌های متولی و مسئول از جمله ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و شهرداری‌های مربوطه در راستای جلوگیری از قطع بی رویه درختان و حمل آن با لحاظ مقررات مرتبط از جمله مواد ۴۲، ۴۸ و ۵۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۲۵/۵/۱۳۴۶ با اصلاحات بعدی تأکید کرد.


وی از مسئولین قضایی شهرستان‌های استان خواست تا از اقدام افراد سودجو و فرصت طلب در قطع درختان جنگلی و غیر جنگلی مثمر یا غیر مثمر که مشمول ممنوعیت‌های قانونی اشاره شده و سایر مقررات مشابه به جد پیشگیری کرده و نسبت به تعقیب کیفری افراد سودجو و فرصت طلب که رفتار آن‌ها مجرمانه محسوب می‌شود در محدوده مقررات اقدام کنند و همینطور اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی با هدف اطلاع رسانی شهروندان به نحو مقتضی و ممکن و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیلو قطع درختان جنگلی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ سرهنگ مهدی مهران فر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه گرماب در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه ایسوزو حامل بار کنسانتره دام مشکوک و با هماهنگی قضائی آن را متوقف کردند. 
وی با اشاره به اینکه ماموران در بررسی و بازرسی از این خودرو ۵ تن کنسانتره بدون مجوز را کشف کردند، افزود: ارزش این مقدار کنسانتره بدون مجوز ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه خودرو به پارکینگ منتقل و یک نفر متهم نیز بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر