Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@14:52:47 GMT

ارتش سوریه کنترل سد «تشرین» را به دست گرفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۴۹۶۰

ارتش سوریه کنترل سد «تشرین» را به دست گرفت

ارتش سوریه در چارچوب توافق با شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» ( قسد)، کنترل سد استراتژیک تشرین در شمال استان حلب را به دست گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه، عصر دیروز کنترل سد راهبردی تشرین، که بر روی رودخانه فرات در استان حلب واقع است را بر اساس توافق صورت‌گرفته با شبه‌نظامیان قسد به دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید ترکیه به مرز سوریه تانک‎‌های جنگی اعزام کرد بلاتکلیفی مخالفین دولت سوریه در مرز ترکیه اظهارات لاوروف درباره خروج آمریکا از سوریه عکس / روایت عکاس ایرانی از "ابوکمال" سوریه

انتظار می‌رود امروز بندهای توافق موسوم به «توافق منبج» میان ارتش سوریه و قسد اعلام شود.

سد تشرین در حدود ۳۳ کیلومتری جنوب شهر منبج و در ۱۱۵ کیلومتری شرق شهر حلب واقع است. این سد ۸۰ کیلومتر از محور شمال با مرزهای مشترک سوریه و ترکیه فاصله دارد.

سد تشرین، که بر روی رود فرات واقع است اهمیتی راهبردی دارد و نقطه وصل استان‌ها حلب و الرقه است و همچنین منبع مهم و اساسی برای تولید نیروی برق در استان حلب به‌شمار می‌رود.

این سد در نوامبر ۲۰۱۵ از اشغال گروه تروریستی داعش خارج شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 ارتش سوریه استان حلب توافق منبج داعش سد تشرین سوریه گروه تروریستی داعش نیروهای دموکراتیک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما کنترل گذرگاه رفح را به صورت کامل به دست گرفته ایم.
 

 ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند.

شبکه الجزیره ساعتی قبل گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

دیگر خبرها

  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • اسرائیل در تنگنای توافق دوحه
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد