Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در هلند که از جنبش جلیقه زردها در فرانسه الهام گرفته اند بار دیگر به خیابان ها آمدند.

پلیس هلند پنج نفر از تظاهرات‌کنندگان موسوم به جلیقه زرد را دستگیر کرد.

جلیقه زردها در هلند در پنجمین هفته از اعتراضات خود، روز گذشته-شنبه- مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس هلند در این تظاهرات 5 نفر را به اتهام توهین، پرتاب فشفشه و عدم توجه به فرمان پلیس دستگیر کرد.

شرکت کنندگان در تظاهرات که تعداد آنها به 200 نفر می‌رسید از مقابل ساختمان مجلس به سمت مرکز شهر تظاهرات کردند.

این در حالی است که اعتراض «جلیقه زردهای فرانسه» برای هفتمین هفته پیاپی ادامه داشت. معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور روز گذشته-شنبه- در سایه جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی نیز خیابان‌ها را ترک نکردند.

در این روز بسیج گستردۀ جلیقه زردها در سراسر فرانسه از جمله در شهرهای« پاریس، مارسی، لیون، تولوز و بوردو» دیده شد. جلیقه زردها شماری از خیابان‌ها به‌ویژه در شهر مارسی را بستند و بار دیگر نیز میان پلیس و شماری از معترضان در برخی شهرها از جمله پاریس، «نانت و روئان» درگیری‌هایی روی داد.

اعتراض های روز شنبه از جنبه‌ای دیگر نیز دارای اهمیت بود زیرا برخلاف تبلیغات دولت مبنی بر اینکه در مقایسه با زمان آغاز این جنبش یعنی یک ماه و نیم گذشته، اکنون از شمار معترضان به‌طور قابل توجهی کاسته شده است، در این روز بار دیگر جلیقه زردها به‌طور چشمگیر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس آمارهای دولت، شمار معترضان در ۱۷ نوامبر یعنی اولین روز آغاز این حرکت خودجوش ۲۸۲ هزار نفر بوده است و این تعداد به تدریج کاسته شده تا اینکه هفتۀ گذشته یعنی شنبه ۲۲ دسامبر به ۳۸ هزار نفر رسید.

اما روز شنبه ۲۹ دسامبر بار دیگر شمار معترضان زردپوش در سراسر فرانسه درخور توجه بود؛ از جمله تنها در شهر مارسی حدود ساعت ۱۰ بامداد نزدیک به هزار نفر در اطراف بنای مشهور «طاق پیروزی» جمع شدند و شعار استعفای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور را سر دادند و خواستار برگزاری همه‌پرسی شدند.

معترضان بر این باورند که با پایان تعطیلات سال نو و از سرگیری فعالیت‌ها، بار دیگر شمار جلیقه زردها در خیابان‌ها بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

جلیقه زردها همچنین روز شنبه با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کردند که بر خلاف ادعاهای طرفداران دولت، آنها هرج و مرج‌ گرا نیستند و قصد آسیب رساندن به مردم را ندارند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها هلند جلیقه زردها در هلند جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داچ‌نیوز، یورش پلیس ضد شورش هلند به محل تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آمستردام، به بازداشت ۱۲۵ دانشجو منجر شد.

برپایی چادرهای اعتراضی در محوطه دانشگاه آمستردام به تبعیت از اعتراضات مشابه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس، دیروز شدت گرفت. با این حال، پلیس ضد شورش، معاونت دادستانی عمومی و شورای شهر آمستردام تصمیم به مداخله و متفرق کردن و سرکوب معترضان گرفتند.

براساس اعلام رسانه‌های محلی، پلیس ضد شورش از حدود ساعت ۳ بامداد به دانشگاه وارد شد و این اعتراضات را که در همبستگی با غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی برپا شده است حدود دو ساعت بعد سرکوب کرد. گفته می‌شود پلیس برای ورود به محل برپایی چادرها، با بیل مکانیکی از موانع دست‌ساز دانشجویان عبور کرده است.

همچنین در ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی گروهی حدود ۱۰ نفره و نقابدار به معترضان حمله‌ور می‌شوند و با چوب‌دستی آنها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

روبرت دایکرافت، وزیر آموزش و پرورش هلند در بیانیه‌ای کوتاه ضمن ابراز تاسف از ورود و مداخله «اجباری» پلیس به محوطه دانشگاه نوشت: بین مراکز بحث و گفتمان، دانشگاه‌ها سرآمد هستند. شما می‌توانید نارضایتی و احساسات‌ خود را بروز دهید اما این کار باید در کمال امنیت و آرامش همگان انجام شود.

کد خبر 6099163

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • آیندهوون فاتح لیگ هلند شد
  • آه و افسوس جهانبخش: توپ لعنتی کجا رفت!
  • برتری پرگل فاینورد در حضور علیرضا جهانبخش
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • رسمی: آیندهوون قهرمان هلند شد
  • آیندهوون قهرمان فوتبال هلند شد/ یاران جهانبهش در رده دوم ایستادند
  • رسمی؛ آیندهوون قهرمان اردیویسیه در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • حمایت از فلسطین توسط هلندی ها با رژه خودرویی + ویدئو